Wysokie Alt i Ast - PILNE

1. Data: 2004-08-01 12:01:04

Temat: Wysokie Alt i Ast - PILNE
Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chcialabym sie zapytac czego objawem moze byc znaczne podwyzszenie enzymow
watrobowych alt i ast ?
Ast - 87 U/L
Alt - 201 U/L

Przychodza nam najgorsze mysli do glowy tzn rak. Czy moze byc inna przyczyna
takiego stanu rzeczy ?
Osoba miala robione to badania w trakcie przechodzenia ciezkiego zapalenia
pluc i przyjmowania silnych antybiotykow. Poza tym na stale na wlaczone leki
nasercowe ktore zazywa od 5 lat.
Bardzo prosze o jakies informacje. Z gory dziekuje,
Pozdrawiam,
Ola

2. Data: 2004-08-01 12:20:53

Temat: Re: Wysokie Alt i Ast - PILNE
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 1 Aug 2004 14:01:04 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako siulo, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> Przychodza nam najgorsze mysli do glowy tzn rak.

A niby skad takie podejrzenia??
Ciekawe co powinien pomyslec ktos komu w badaniu moczy wyjdzie troszke
krwinek i nablonkow - nowotwor pecherza jak sie patrzy :)

Wypadaloby sie najpierw przejsc do lekarza :)
Przyczyn takiego wyniku moze byc naprawde wiele - w tym jak najbardziej
kuracja lekami i choroba. Choc zapewne trzeba sprawe wyjasnic do konca.
Jednak nowotwor watroby wcale nie jest najbardziej prawdopodobny :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2004-08-01 12:22:43

Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siulo" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
leki
> nasercowe ktore zazywa od 5 lat.
> Bardzo prosze o jakies informacje. Z gory dziekuje,

Jeszcze zapomnialam napisac, ze bilirubina jest w normie 0,5 mg/dl.
Dodtakowo tata mial robiona kreatynine 1,1 mg/dl i glukoze 91 mg.dl. Jak
widac sa w normie. Bardzo powiekszony jest wskaznik crp 48 mg/dl . Czy
przyczyna takiego powiekszenia moze byc zapalenie pluc ?
Morfologia jest w normie.
Pozdrawiam,
Ola

4. Data: 2004-08-01 12:32:32

Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
> się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako siulo, a następnie

A stad, ze niecale 5 lat temu tata mial nowotwor jelita grubego. Taki
nowotwor bardzo czesto daje przerzuty na watrobe.

> Ciekawe co powinien pomyslec ktos komu w badaniu moczy wyjdzie troszke
> krwinek i nablonkow - nowotwor pecherza jak sie patrzy :)

Wiesz to nie jest smieszne....

> Wypadaloby sie najpierw przejsc do lekarza :)

I przejdziemy sie.

> Jednak nowotwor watroby wcale nie jest najbardziej prawdopodobny :)

Mamy taka nadzieje i chcialabym jakos pocieszyc tate, ze przyczyny moga byc
inne niz nowotwor (niestety nie wiem jakie).
Pozdrawiam,
Ola

5. Data: 2004-08-01 13:49:00

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 1 Aug 2004 14:32:32 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco,
> [...]
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako siulo, a następnie wyśpiewała

Sorry - nie wiedzialam - bo i skad - ze byl juz nowotwor jelita :(

Po prostu enzymy sa podniesione na tyle niewiele - ze pewnie kazdemu sie
czasem takie trafia - wlasnie po jakiejs kuracji silnymi lekami czy chocby
po wiekszej imprezie ;).
Choc oczywiscie zawsze trzeba to wyjasnic.
Szczegolnie w takim przypadku.

6. Data: 2004-08-01 14:16:37

Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasem takie trafia - wlasnie po jakiejs kuracji silnymi lekami czy chocby

Na to liczymy... Tym bardziej, ze wydaje mi sie ze gdyby to bylo to
najgorsze to watroba musialaby byc raczej powiekszona prawda ? Tata we
wtorek byl u internisty, ktory jak to okreslil "wymacal" watrobe i
stwierdzil, ze jest ok jesli chodzi o wielkosc.

> Choc oczywiscie zawsze trzeba to wyjasnic.
> Szczegolnie w takim przypadku.

Tak, wiemy.
Dziekuje,
Pozdrawiam,
Ola

7. Data: 2004-08-01 20:38:54

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasem takie trafia - wlasnie po jakiejs kuracji silnymi lekami czy chocby

Ast - 87 U/L
Alt - 201 U/L

To są enzymy podniesione niewiele???
W takim przypadku nie bagatelizowałabym owych wyników, a zainteresowaną
zapraszam na stronę
www.prometeusze.pl

Może konieczny jest test w kierunku HCV?

Pozdrawiam serdecznie
i życze zdrowia.
Ula (ulast)
www.ulast.prv.pl

8. Data: 2004-08-01 21:05:04

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 1 Aug 2004 22:38:54 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako ulast, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> To są enzymy podniesione niewiele???

Oczywiscie ze sporo - ale tutaj chodzi o czlowieka po silnej kuracji
antybiotykowej i po silnej infekcji.
Dlatego sadze ze nie ma co od razu panikowac - a jedynie na spokojnie udac
sie do lekarza.

9. Data: 2004-08-01 21:44:50

Od: "kinka" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam,
> Ola
>
> ja mialam podwyzszone te same enzymy w czasie kuracji antyboitykowej ,
potem po jakims czasie podczas brania innego leku , wszystko wrocilo do
normy po odstawieniu leku , a swiadczy to przede wszystkim o tym ze watroba
nie daje sobie rady i nie pracuje wlasciwie , a ze wiekszosc lekow zle
dziala na watrobe to wiemy , lekarz musi zadecydowac co dalej , ja musialam
przerwac ost kuracje ze wzgledu na mozliwosc uszkodzenia watroby

10. Data: 2004-08-03 20:33:44

Od: Lech Trzeciak <l...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

siulo wrote:

> wydaje mi sie ze gdyby to bylo to
> najgorsze to watroba musialaby byc raczej powiekszona prawda ?

Niekoniecznie, ale przerzuty stawiałbym na dalszym planie. Proste
badanie USG jamy brzusznej powinno je bez większego problemu wykluczyć
(chyba że są liczne i bardzo małe, a przecież mówimy o wielu latach od
leczenia raka jelita grubego, więc taki obraz przerzutów byłby bardzo
nietypowy). Chorobę nowotworową zawsze należy brać pod uwagę (taki to
smutny obowiązek lekarzy), ale diagnostykę prowadzi się w stronę
rozpoznania najbardziej prawdopodobnego oraz z uwzględnieniem chorób,
których przeoczenie miałoby dla chorego nieodwracalne konsekwencje.

Leszek

resekcja korzeni zęba
Potrzebuje lekkiej konsultacji - alkohol po smierci
[hdk] krew z nosa.. nadmiar krwi ??
Lekarstwa do oddania
lejkowata klatka piersiowa