resekcja korzeni zęba

1. Data: 2004-08-01 10:59:07

Temat: resekcja korzeni zęba
Od: "lens" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam miec resekcje trzech korzeni i torbieli w dolnych 1 i 2 czy medycyna
spotkala sie z wyleczeniem torbieli przez nie ingerowanie operacyjne? mam na
mysli masci, znalazlem artykul o uleczeniach miazszem aloesu...
czy resekcja jest jedynym wyjsciem?

k.

2. Data: 2004-08-01 18:06:20

Temat: Re: resekcja korzeni zęba
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: ceii8v$6do$...@i...gazeta.pl ,
której nadawcą było lens <m...@g...pl> zostało napisane:

> [...]
> medycyna spotkala sie z wyleczeniem torbieli przez nie ingerowanie
> operacyjne? mam na mysli masci, znalazlem artykul o uleczeniach

napewno nie smarowaniem maścią.
o resekcji decyduje lekarz prowadzacy, nikt ci nie postawi diagnozy przez
internet, nie widzac nawet zdjecia ze o badaniu nie wspomne.
daj linka do tego artykulu o leczeniu miazszem aloesu torbieli
zębopochodnej, musi to strasznie ciekawy ekspiriens bedzie...

--
milego dnia
adam, gg# 402495

3. Data: 2004-08-01 19:41:16

Od: "Qciara" <Q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lens" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
na
> mysli masci, znalazlem artykul o uleczeniach miazszem aloesu...

Jest kilka "szkół" leczenia torbieli , a wśród nich i taka która preferuje
leczenie zachowawcze przez kanał zęba , zupełnie bez ingerencji
chirurgicznej i utraty tkanek twardych. Można też leczyć metoda kombinowaną
tzn najpierw zachowawczo zmniejszyć tozmiar torbieli, dać czas na odbudowę
kości i wtedy można ewentualnie zmniejszyć ilość resekowanych korzeni.
Jednak tok leczenia zależy od wielu warunków np. od stanu
miejscowego,wielkości i pochodzenia torbieli, warunków w ustach, stanu
pozostałych zębów, obecności uzupełnień protetycznych, rtg, wieku pacjenta,
umiejętności i przekonań lekarza itp .. na finansach kończąc.
Postawienie diagnozy online jest niemożliwe, ale odpowiadając na pytanie -
tak medycyna spotkała się już z takimi przypadkami ;o)
Podaje Pan zbyt mało informacji ( o rozmiarze, zasięgu, czy to jedna duża
torbiel czy mniejsze a przy kilku zebach, zniszczeniu masy kostnej,
przypuszczalnej etiologii, ew. chorobach towarzyszących itp ) Moge jedynie
doradzić aby Pan zasięgnął konsultacji innego specjalisty ( nie chirurga, a
endodonty na przykład ).
Powodzenia.

Q.

4. Data: 2004-08-02 19:40:12

Od: "lens" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje
decyduje sie na wyciecie, choc chcialem tego uniknac.

M.

Potrzebuje lekkiej konsultacji - alkohol po smierci
[hdk] krew z nosa.. nadmiar krwi ??
Lekarstwa do oddania
lejkowata klatka piersiowa
domowe cisnieniomierze