Wzrok a wysilek

1. Data: 1999-12-27 14:20:03

Temat: Wzrok a wysilek
Od: Baal <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglby ktos wyjasnic jak sie ma krotkowzrocznosc do wzmozonego
wysilku fizycznego. Czy istniej jakis istotny zwiazek? Podobno przy
duzej wadzie wysilek jest nie wskazany?

2. Data: 1999-12-27 17:02:54

Temat: Odp: Wzrok a wysilek
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Baal <o...@p...wp.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...wp.pl...
> Czy moglby ktos wyjasnic jak sie ma krotkowzrocznosc do wzmozonego
> wysilku fizycznego. Czy istniej jakis istotny zwiazek? Podobno przy
> duzej wadzie wysilek jest nie wskazany?

Niestety ( dla posiadacza wady) istnieje zwiazek. Nadmierny wysilek grozi, z
tego co wiem, albo poglebieniem sie wady, albo nawet odklejeniem sie
siatkowki. Nie jestem okulista i nie znam sie na tym dobrze, ale w mojej
klinice kwalifikuje sie kobiety do ciecia cesarskiego, zamist porodu dolem,
gdy wada jest wieksza niz -3 dpt.
Pozdrawiam, SG

3. Data: 1999-12-27 20:35:44

Temat: Re: Wzrok a wysilek
Od: "Masel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baal <o...@p...wp.pl> wrote in message news:386773A6.9D35BA8A@poczta.wp.pl...
> Czy moglby ktos wyjasnic jak sie ma krotkowzrocznosc do wzmozonego
> wysilku fizycznego. Czy istniej jakis istotny zwiazek? Podobno przy
> duzej wadzie wysilek jest nie wskazany?

Tez tak slyszalem, a mam -8
Moze powiedza nam cos o tym okulisci???
Masel

4. Data: 1999-12-28 14:00:07

Temat: Re: Odp: Wzrok a wysilek
Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

SG <n...@f...onet.pl> wrote:

: [...] Nie jestem okulista i nie znam sie na tym dobrze, ale w mojej
: klinice kwalifikuje sie kobiety do ciecia cesarskiego, zamist porodu dolem,
: gdy wada jest wieksza niz -3 dpt.

Jesli, jak rozumiem, rodzi silami natury i bez znieczulenia?
Bo chyba ze znieczuleniem to nie musi od razu na cesarke?

Pozdrawiam,
Ewa

5. Data: 1999-12-28 14:36:30

Temat: Odp: Odp: Wzrok a wysilek
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

> Jesli, jak rozumiem, rodzi silami natury i bez znieczulenia?
> Bo chyba ze znieczuleniem to nie musi od razu na cesarke?
>
> Pozdrawiam,
> Ewa

Porody w znieczuleniu czyli w ZOP-ie wiaza sie z dokladnie takim samym
wysilkiem, jak bez znieczulenia. Jedyna roznica to brak bolu, ale jak nie
boli to nie znaczy, ze nie ma wysilku.
SG

6. Data: 1999-12-28 21:03:41

Od: "(dh)" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baal napisał(a) w wiadomości: <3...@p...wp.pl>...
>Czy moglby ktos wyjasnic jak sie ma krotkowzrocznosc do wzmozonego
>wysilku fizycznego. Czy istniej jakis istotny zwiazek? Podobno przy
>duzej wadzie wysilek jest nie wskazany?
Owszem, oko krótkowzroczne jest dużo bardziej podatne na możliwość
wystąpienia odwarstwienia siatkówki. Może się do tego przyczynić duży
wysiłek fizyczny, więc u osób z duża krótkowzrocznością nie jest wskazany.
W oku krótkowzrocznym jest cieńsza, słabsza siatkówka, a ciało szkliste jest
bardziej rozrzedzone, lub nawet odłączone miejscami od siatkówki. Częściej
występują też pewne zwyrodniena siatkówki predysponujące do jej
odwarstwienia. To wszystko jest przyczyną zwiększonego ryzyka o.s. u tych
osób.
(dh)

7. Data: 1999-12-30 09:25:35

Od: "Tomek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik (dh) <h...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
pisał:84c5s8$lo8$...@h...man.lublin.pl...
> [...]
> występują też pewne zwyrodniena siatkówki predysponujące do jej
> odwarstwienia. To wszystko jest przyczyną zwiększonego ryzyka o.s. u tych

Ale dotyczy to tylko tzw długiej krótkowzroczności (patologiczne wydłużenie
gałki ocznej,
wada powyżej 8D)

pozdrowienia Tomek

8. Data: 1999-12-30 16:20:04

Od: "(dh)" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
Częściej

>Ale dotyczy to tylko tzw długiej krótkowzroczności (patologiczne wydłużenie
Właściwie to tzw. krótkowzroczności osiowej, która czasem występuje także w
oczach z mniejszą wadą niż -8D.

Re: marihuana
Re: LAMIVUDYNA ?
Re: Lamblie