Re: marihuana

1. Data: 1999-12-27 13:11:03

Temat: Re: marihuana
Od: tg <g...@b...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

EdziaB wrote:

> Pisz? w imieniu kolegi. Chcia?by si? dowiedzieae, jaki wp?yw na zdrowie ma
> palenie trawki. Chodzi zarówno o cz?ste u?ywanie jak i okazjonalnie. I jak
> si? ma szkodliwo?ae palenia marihuany do szkodkliwo?ci palenia papierosów.

jest w usa zarejestrowany lek o nazwie DRONABINOL ktory jest
syntetycznym analogiem substancji aktywnej marihuany.Nie bardzo pamietam
do czego on jest uzywany (pewnie w stanach przedoperacyjnych ale nie pamietam)

w kazdym razie, (podaje te informacjie za AMA Drug Evaluation Annual 1995)
marijuana ma bazposrednio wplyw na poziom hormonow plciowych (tyle ze nie
pamietam w ktorym kirunku i jak dlugo )

p.s. podalem zrodlo tych informacjji bo rowniez dla mnie
brzmialy one w pierwszej chwili kuriozalnie ,

2. Data: 1999-12-27 21:50:13

Temat: Odp: marihuana
Od: "slawek" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Za cwiczeniami w Swieciu, medycyna, rok IV Akademia Medtczna - Oddzial
psychiatri dla uzaleznionych od srodkow psychoaktywnych: "Nikotyna, a
wlasciwie papierosy sa bardziej szkodliwe z punktu widzenia nastepstw
organicznych niz palenie marichuany, ale w zadnym wypadku nie wolno obu
nalogow porownywac, gdyz dlugoterminowe skutki uzywania marichuany nie sa
jeszcze zbadane (brak wiarygodnych opracowan naukowych w tym kierunku).

3. Data: 1999-12-28 00:42:06

Temat: Re: Odp: marihuana
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gdyz dlugoterminowe skutki uzywania marichuany nie sa
> jeszcze zbadane (brak wiarygodnych opracowan naukowych w tym kierunku).
Jak to nieznane, jak to brak.
Moze jeszcze napiszesz ze ma dobroczynny wplyw.

I dlatego caly Amsterdam tym handluje, dodaja do kosmetykow, zarcia,
napojow,
a hoduja w setkach szklarni jak inne rosliny doniczkowe,
sprzedajac nasiona.

Cos mi sie zdaje ze handlarze maja wiekszy wplyw na nauke niz nauka na
handlarzy i stad twoja amnezja i brak wynikow szkodliwosci.

Bardziej mnie interesuje czemu Unjia Europejska toleruje narkotykowy
Amsterdam, gdy nie ma juz granic.

Na zasadzie kasy mozna takie szklarnie zakladac w Hiszpanii, bo lepszy
klimat i rolnicy zamiast pomidory zaczna uprawiac i eksportowac
marihuane.

Kto wie ile w Holandii jest takich legalnych upraw i ile hektarow
szklarni zajmuja i co na to Bruksela ?
I czy ogrodnicy placa od tego podatek, akcyze, VAT itd itd.

4. Data: 1999-12-29 15:32:39

Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tg <g...@b...art.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@b...art.pl...

papierosów.
Szkodliwosc. Nie chce narzucac swojej opinii , mozliwe ze blednej. Nie
istnieja badania naukowe jednoznacznie okreslajace - szkodliwe , czy
nieszkodliwe. W przypadku maihuany nie wystepuje zaleznosc fizyczna , nie
ma wiec zespolu abstynencyjnego po odstawieniu - w przypadku tytoniu jest
zaleznosc fizyczna . Badania jednak stwierdzaja ze konopie indyjskie
stosowane okresowo , nawet przez wiele lat nie powoduja widocznych zaburzen
funkcjonowania psychicznego , czy spolecznego. Moze wystapic zaleznosc
psychiczna - tj uzaleznienie od efektów jakie stosowanie marihuany daje ,
ale jest to takie samo uzaleznienie jak np. od seksu , czekolady ,
niebezpiecznych zajec ,itp. W przypadku wiekszej czesci uzytkowników termin
uzaleznienie jest w ogóle naduzywany. Mimo ze jest wielkie halo z
szkodliwoscia marihuany , nawet wsród osób palacych ja bardzo intensywnie
nie stwierdzono jednoznacznie jej szkodliwosci. Nie obserwowano zmian w
ukladzie rozrodczym i immunologicznym , przy duzej ilosci wypalanej trawki
moze dojsc do uszkodzenia pluc. Moze wystapic zaostrzenie objawów
schizofrenii u cierpiacych na nia. To chyba wszystko.

> [...]
> syntetycznym analogiem substancji aktywnej marihuany.Nie bardzo pamietam
> do czego on jest uzywany (pewnie w stanach przedoperacyjnych ale nie
Dronabinol jest syntetycznym THC czyli tym co w trawce dziala , stosowanym
w USA w leczeniu nudnosci wywolanych lekami przeciwnowotworowymi , przy czym
nie dziala na nudnosci spowodowane cisplatyna.

5. Data: 1999-12-29 16:46:55

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Badania jednak stwierdzaja ze konopie indyjskie
> stosowane okresowo , nawet przez wiele lat nie powoduja widocznych zaburzen
> funkcjonowania psychicznego , czy spolecznego.

Rozumiem ze to kampania marketingowa handlarza marychy.

Mimo ze jest wielkie halo z
> szkodliwoscia marihuany , nawet wsród osób palacych ja bardzo intensywnie
> nie stwierdzono jednoznacznie jej szkodliwosci.

Cos mi sie wydaje ze te badania sponsorowali producenci marychy
i stad taka promocja.

6. Data: 1999-12-29 20:43:26

Od: "=DobeX=" <d...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

expert <e...@f...onet.pl> w artykule news:386AB80A.A15@friko.onet.pl pis
ze...
> Badania jednak stwierdzaja ze konopie indyjskie
>
> Rozumiem ze to kampania marketingowa handlarza marychy.

Chyba jak rzadko Cię poprę...

Dariusz =DobeX= Dobosz

http://www.dobex.w.pl
mailto:d...@f...med.pl

7. Data: 1999-12-30 13:26:24

Temat: Odp: Odp: marihuana
Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik =DobeX= <d...@f...med.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:84dsbp$lin$...@z...polsl.gliwice.pl...

> expert <e...@f...onet.pl> w artykule news:386AB80A.A15@friko.onet.pl
pis
> ze...
> zen

> Chyba jak rzadko Cię poprę...

Nie jest to kampania reklamowa handlarza marychy , powiem więcej nigdy nawet
nie sprobowałem palenia trawki , dane zasięgnałęm z podręcznika dla lekarzy
klinicystów ( co prawda z USA , ale dość poważny) , oraz z prac pana
profesora Vetulaniego , członka PAN-u , utytuowanego neurofarmakologa
uznanego nie tylko w kraju , ale i za granicą. Jesli on postuluje
zalegalizowanie konopii indyjskich , to chyba nie dlatego że jest on
handlarzem , a dlatego że coś o tym wie. Zresztą o ilę się nie mylę
uczestniczył w jakiś międzynarodowych badaniach w w/wymienionym zakresie.

8. Data: 1999-12-30 15:12:57

Temat: Re: Odp: Odp: marycha
Od: tomiwe <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

po konopiach jest niezly seks, polecam
tomiwe
ps. nie mam 12 lat :-))))

9. Data: 1999-12-30 21:28:27

Temat: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: marycha)
Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

expert <e...@f...onet.pl> rzecze:
>W tej samej Holandii zalegalizowali dobroczynny wplyw eutanazji

Temat eutanazji jest tematem "drazliwym", ale przez to, ze tak malo sie o
nim mowi KONKRETNIE, narasta duzo nieporozumien. Swego czasu na grupie
pl.sci.medycyna i pl.soc.dzieci odbyla dluga, a czasem bardzo goraca,
dyskusja na temat aborcji. Zdaje sobie sprawe, ze i temat eutanazji moze
spowodowac spory, ale chce sprostowac pewien mit "legalnosci".

Jednoczesnie podkreslam, ze nie jest moim zamiarem opowiadanie sie po
jakiejkolwiek ze stron i nie deklaruje sie ANI jako zwolennik, ANI
przeciwnik eutanazji.

Szczerze mowiac, nie wiem jaki jest obecnie stan prawny w Holandii, ale w
1996 r wygladalo to tak jak w cytowanym ponizej fragmencie artykulu pt.
"Eutanazja pediatryczna" James P. Orlowski, Martin L. Smith, Jan Van
Zwienen

[...]
Holendrzy definiują eutanazję jako "przemyślane działanie kończące życie
danej osoby, a dokonane przez inną osobę na wyraźne żądanie tej pierwszej"
i uważają, że "z konieczności musi być ona dobrowolną". Przy pomocy
przedstawionych powyżej rozróżnień pojęciowych i definicji możemy określić
holenderskie rozumienie eutanazji jako praktyki czynnej, dobrowolnej i
bezpośredniej.

Praktyki eutanatyczne są w kraju tym nielegalne, niemniej istnieje
niepisana umowa pomiędzy Ministerstwem Sprawiedliwości a Królewskim
Stowarzyszeniem Lekarzy (Konijklijke Nederlandsche Maatschappij tot
bevordering der Geneeskunst [KNMG] ), zgodnie z którą lekarze, o ile
stosują się do pewnych przepisów, nie są pociągani do odpowiedzialności.
Warunki, jakie trzeba spełnić, aby eutanazja pozostała niekaralną, są
następujące:

- wolna od przymusu i w pełni uświadomiona zgoda pacjenta;
- rozmowa z nim winna odbywać się w warunkach wykluczających jakąkolwiek
otwartą lub pośrednia presję;
- umotywowana prośba o eutanazję musi brać charakter dokumentu pisanego;
- pacjent winien przedstawić przesłanki swej decyzji, wśród których nie
mogą znaleźć się takie motywy jak strach przed samotnością, depresja,
interesy społeczne lub rodzinne;
- pacjent powinien mieć czas na przemyślenie swojej decyzji;
- na lekarzu spoczywa obowiązek zasięgnięcia opinii specjalistów przed
podjęciem działania.

Stowarzyszenie Lekarzy, które już od 1973 roku wydaje zbiory nieformalnych
przepisów i opinii, zaleca sześć kryteriów. Stowarzyszenie podkreśla, że
jeśli eutanazja nie jest stosowana na żądanie staje się zabójstwem. Oto owe
kryteria:

1. Lekarz winien mieć pewność, że pacjent chce dobrowolnie zakończyć swoje
życie.
2. Pragnienie śmierci musi być wyrażone w sposób jasny i mieć charakter
trwały.
3. Pacjent powinien dysponować dokładną i nie budzącą wątpliwości wiedzą o
swoim stanie i rokowaniach. Lekarz przedstawiający diagnozę i rokowanie nie
może mieć także zastrzeżeń co do swoich ustaleń.
4. Pragnienie śmierci nie może być przejściowe. Lekarz zobowiązany jest
zbadać motywy stojące za żądaniami pacjenta.
5. Wymaga się kolegialnego podejmowania decyzji oraz sprawdzania, czy
wszystkie z wymienionych kryteriów zostały spełnione.
6. Kiedy lekarz wyraża zgodę na prośbę pacjenta, wówczas, aby uniknąć
zbędnych cierpień, eutanazję należy przeprowadzić jak najszybciej.
[...]

Pozdrawiam,

Kamil Uminski

--
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!

10. Data: 1999-12-30 22:53:57

Temat: Re: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: marycha)
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Temat eutanazji jest tematem "drazliwym",
a gdziez tam.
Toz to administracyjna procedura pozbywania sie starych ludzi, ktorzy
pobieraja renty, emerytury.
Przy odrobinie presji mozna tak wyczyscic szpitale z ciezko chorych,
domy starcow i ubezpieczalnie nie beda musialy placic emerytur.
Holendrzy wiedzieli co robia.

ale przez to, ze tak malo sie o
> nim mowi KONKRETNIE, narasta duzo nieporozumien.
???

ze i temat eutanazji moze
> spowodowac spory, ale chce sprostowac pewien mit "legalnosci".
Jest legalna w Holandii.

> Szczerze mowiac, nie wiem jaki jest obecnie stan prawny w Holandii,
to po co piszesz.
Jak sie dowiesz np. w aMBASADZIE Nederlandow to odpisz

> Praktyki eutanatyczne s? w kraju tym nielegalne,
sa legalne i legalnie oczyszcza sie z chorych

> Warunki, jakie trzeba spe?niae, aby eutanazja pozosta?a niekaraln?, s?
> nast?puj?ce:
>
> - wolna od przymusu i w pe?ni u?wiadomiona zgoda pacjenta;
a kto to sprawdzi post factum, gdy pacjent na lekach

> - rozmowa z nim winna odbywaae si? w warunkach wykluczaj?cych jak?kolwiek
> otwart? lub po?rednia presj?;
juz sama rozmowa to 100% presja.
Moze bys zechcial odbyc w Holandii taka rozmowe,
moze nie ulegniesz presji, a moze , kto to wie, sprawdz na sobie .

> - umotywowana pro?ba o eutanazj? musi braae charakter dokumentu pisanego;
no problem, chory wszystko podpisze, gdy ma silne bole

> - pacjent winien przedstawiae przes?anki swej decyzji, w?ród których nie
> mog? znale 1/4 ae si? takie motywy jak strach przed samotno?ci?, depresja,
> interesy spo?eczne lub rodzinne;
rozumiem ze sa juz poradniki co wpisac, zeby podanie zostalo pozytywnie
rozpatrzone przez pluton egzekucyjny w komorze smierci

> - pacjent powinien mieae czas na przemy?lenie swojej decyzji;
no problem, byle sie nie mogl odwolac

> - na lekarzu spoczywa obowi?zek zasi?gni?cia opinii specjalistów przed
> podj?ciem dzia?ania.
ilu 1-2 , a co ma do tego specjalista ?
Zawsze sie znajdzie taki specjalista Dr Zgon, co bedzie zatwierdzal
wszystkie podania pozytywnie i mial najwieksze wziecie.

> 1. Lekarz winien mieae pewno?ae, ?e pacjent chce dobrowolnie zako?czyae swoje
> ?ycie.
to nie jest dobrowolne, bo nie jest samodzielne,
samodzielne i dobrowolne jest jedynie samobojstwo
a tutaj procedura juz prowadzi do pomyslnego finalu.

Pacjencie, njie probuj zawrocic z jedynej slusznie wybranej drogi, bo
inni czekaja w kolejce ;-)

> 2. Pragnienie ?mierci musi byae wyra?one w sposób jasny i mieae charakter
> trwa?y.
Noz w serce ?

> 3. Pacjent powinien dysponowaae dok?adn? i nie budz?c? w?tpliwo?ci wiedz? o
> swoim stanie i rokowaniach.
A znasz takiego, ktora taka wiedze ma dzisiaj ?

Lekarz przedstawiaj?cy diagnoz? i rokowanie nie
> mo?e mieae tak?e zastrze?e? co do swoich ustale?.
???
> 4. Pragnienie ?mierci nie mo?e byae przej?ciowe.
to juz sobie jaja robisz.
Jak go pluton egzekucyjny zabije
to po smierci moze zawsze zmienic zdanie i jako duch straszyc
lekarzy.

Lekarz zobowi?zany jest
> zbadaae motywy stoj?ce za ??daniami pacjenta.
i co z tego ze zbada, ciach i juz
zbadalem, nastepny do komory

> 5. Wymaga si? kolegialnego podejmowania decyzji oraz sprawdzania, czy
> wszystkie z wymienionych kryteriów zosta?y spe?nione.

I co z tego aborcje za zakazane,
a w gazetach setki ogloszen :
GINEKOLOG - ZABIEGI PROZNIOWO !!!

> 6. Kiedy lekarz wyra?a zgod? na pro?b? pacjenta, wówczas, aby unikn?ae
> zb?dnych cierpie?, eutanazj? nale?y przeprowadziae jak najszybciej.

I to mi sie podoba.
Bo a nuz sie pacjent rozmysli.
Egzekucji nie nalezy nigdy odkladac na pozniej.
Strzal w tyl glowy i do piachu.

> Pozdrawiam,
>
> Kamil Uminski
>
> --
> !^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!
> Informacje zawarte powyzej stanowia wyraz osobistej wiedzy autora
> i nie powinny byc inaczej interpretowane, zas za wynikle z ich
> zastosowania konskwencje autor nie ponosi zadnej odpowiedzialnosci.

Dobrze ze to dodales.
Bo powyzsze wyglada jak poradnik eutanazji dla lekarzy i szpitali.

> Kamil Uminski, M.D. d...@k...umcs.lublin.pl
> Serwis Nie Tylko Medyczny - http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil

Re: LAMIVUDYNA ?
Re: Lamblie
Re: świąd w okolicach odbytu
Re: Trzeci migdał u alergika
Chora psychicznie dziewczynka zmuszona do urodzenia dziecka!