Z cyklu co przywieśc z ....

31. Data: 2007-04-23 14:17:28

Temat: Re: Z cyklu co przywieśc z ....
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:f0dtt2$hjt$1@news.onet.pl...
> Witam znajomi jada na kilkanscie dni na ukrainę i w związku z tym mam
> pytanie co przywieśc smacznego można z tego kraju , nie chodzi mi o
alkohol
> Pozdrawiam JULIUSZ

Słonecznikową chałwę ;)))

mniam

Marek

32. Data: 2007-04-23 15:24:46

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):
> Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
> [...]
Oj tak, tylko tłuści, zaraza.
We Wrociu na dw. Swiebodzkim w niedzielę można kupić...

JO

33. Data: 2007-04-23 15:58:17

Temat: Re: Z cyklu co przywieZc z ....
Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@i...com.pl (Barbara) napisał(a):

> Czy naprawde nikogo nie kluje w oczy byk ortograficzny w tytule ???????

Kłuje, ale cóż na to poradzić? Z mostu do rzeki się z rozpaczy nie rzucę,
nie zażądam zaświadczenia o dysortografii, nie pojadę udzielać lekcji. Mogę
po angielsku udać, że nie widzę. Może to tylko literówka?

Nie takie rzeczy się ludziom wybacza ;-)

> wieść niesie, że przywieźć pochodzi od wozić ;)
> głuchota młodych, jak widać, postępuje :(

Cóż, Barbaro, ślepota też ;-))) Tatiana była pierwsza.

Ania

34. Data: 2007-04-23 17:02:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:f0il2p$r2k$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
>
> Nie takie rzeczy się ludziom wybacza ;-)

> Cóż, Barbaro, ślepota też ;-))) Tatiana była pierwsza.

Chciałbym cichutko zauważyć - zmiana znaku w topic'u powoduje rozerwanie
wątku.

35. Data: 2007-04-23 17:09:10

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Apr 2007 15:58:17 +0000 (UTC), Waćpanna lub waćpan czeremcha,
w wiadomości <news:f0il2p$r2k$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Cóż, Barbaro, ślepota też ;-))) Tatiana była pierwsza.

Nie ja, tylko Jerzy.
A pomyśleć, że to ja noszę okulary :P
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Nie przejmuj się maleńka, poniosą Cię... na rękach!

36. Data: 2007-04-23 22:46:11

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana <y...@g...pl> napisał(a):

> Nie ja, tylko Jerzy.
> A pomyśleć, że to ja noszę okulary :P

Nic dziwnego, że ja też... ;-0

Ania

37. Data: 2007-04-24 05:56:45

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):

> Nic dziwnego, że ja też... ;-0
>
> Ania

No i widzę dryf, czyli temat siadł, czyli nie za dużo z tej Ukrainy
warto przywieźć.
Podsumuję:
- ser czecził - "warkocze" wędzonych nici, dobry ser czecził dzieli się
niemal w nieskończoność na coraz to cieńsze nici!
- chałwa, dla mnie najlepsza ta ciemna, z której robi się w ustach
ciągliwy glut i się długo ssie, a nie rozpuszcza, jak - za
przeproszeniem - tureckie... coś w papierkach po 1,5 zł, kto lubi taką
wie, o co mi chodzi
- kwas chlebowy, ale z beczki ulicznej, czyli - odpada, chyba że na
drogę powrotną, wszytkie puszki i butelki i pakiety (również instant -
też do bani, ale przynajmniej prosty przepis i po dwóch dnia można pić!)
do własnego wykonania to słodka woda z posmakiem... coli? podpiwka?
dobrej okroszki z tego nie zrobisz...
- gorczyca - ostra, zaraza, lubiem. Instant też dobra. Długo się przechowuje
- czarny chleb, ten najzwyklejszy, najciemniejszy. do barszczu -
konieczny, szary też niezły! ze 4 bochenki przywiozę na pewno! (dłuuuugi
weekend),
- alkohole - wiadomo, medowaja s piercem, ja wolę tę nie-Niemirova, piwa
mają wszystkie świetne!
- w aptekach - ten balzam, ja kupuję jeszcze walerianę w tabletkach,
świetnie uspokaja i znakomita na sen
- parę rodzajów cukierków, ale to pewnie moje sentymenty - tieatralnyje,
barbaris...

Do tego na miejscu to, czego przywieźć się nie da: pielmieni, barszcz
moskiewski, okroszka, niekoniecznie to potrawy ukraińskie, ale tam już
osiągalne w wymiarze dobrym.

JO

38. Data: 2007-04-24 07:53:45

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> napisał(a):

> No i widzę dryf, czyli temat siadł, czyli nie za dużo z tej Ukrainy
> warto przywieźć.

Bywały na grupie pytania o okolice uboższe w specyfiki kulinarne...
Za to większość produktów ukraińskich jest u nas po prostu nie do zdobycia,
więc atrakcja jest.

> - ser czecził - "warkocze" wędzonych nici, dobry ser czecził dzieli się
> niemal w nieskończoność na coraz to cieńsze nici!

Przypomniał mi się jeszcze kupowany na bazarze "brindz" - twaróg chyba
owczo - krowi, biały, mocno odciśnięty - dał się kroić w talarki.

> - kwas chlebowy, ale z beczki ulicznej,

z butelkowych "monastyrski" był najlepszy /uwaga na podróbę -
czyli "monaszewski"/

> - czarny chleb, ten najzwyklejszy, najciemniejszy. do barszczu -
> konieczny, szary też niezły! ze 4 bochenki przywiozę na pewno! (dłuuuugi
> weekend),

O, a ja z rozczuleniem wspominam biały, pszenny chleb! Nasz gospodarz -
Gruzin - jadł na obiad chleb z arbuzem...

> - w aptekach - ten balzam, ja kupuję jeszcze walerianę w tabletkach,
> świetnie uspokaja i znakomita na sen

W ogóle warto zwrócić uwagę na ich apteki - świetnie zaopatrzone w produkty
ziołowo - naturalne.

> - parę rodzajów cukierków, ale to pewnie moje sentymenty - tieatralnyje,
> barbaris...

I cukierki "liskowyje" - czyli z orzechowolaskowe w czekoladzie.

> Do tego na miejscu to, czego przywieźć się nie da: pielmieni, barszcz
> moskiewski, okroszka, niekoniecznie to potrawy ukraińskie, ale tam już
> osiągalne w wymiarze dobrym.

Lody. I PIEROŻKI /pierażki - smażone, drożdżowe/!!!! Tego bym sobie nie
odmówiła!!! /kiedy w końcu w doimu zrobię???/

Ania

39. Data: 2007-04-24 09:34:42

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):
> Lody. I PIEROŻKI /pierażki - smażone, drożdżowe/!!!! Tego bym sobie nie
> odmówiła!!! /kiedy w końcu w doimu zrobię???/
>
> Ania

Z premedytacją nie robiłem pirażkow w domu, bo jakby wyszły, to bym
robił ciągle i miał nie 6 kilo a 26 nadwagi..

JO

40. Data: 2007-05-25 06:48:54

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):
> I z apteki "balsam - spasatiel" - fantastyczną maść na oparzenia, urazy,
> liszaje i wypryski wszelkie /w składzie głównie rokitnik i nafta/.
>
> Ania

Ow balsam (kupiłem i radem, bo działa, rzeczywiście), nie wiem, czy
wiesz - produkują w Polsce na ukr. licencji. Zatem może i w naszych
aptekach go mają, tylko nie wiemy o tem?

JO

JUDITH...
Co dodać do gotującej się golonki
Tort orzechowy Magdaleny B