Z cyklu "co to jest"

1. Data: 2005-11-03 11:18:38

Temat: Z cyklu "co to jest"
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam w domu kwiatek doniczkowy (sorki, że na ogrody piszę) i nie wiem jak ma
"na imię". Kwiat jest z rzędu cebulowatych i stoi sobie na
http://voila.pl/52bvd/?1. Ktokolwiek zna, ktokolwiek widział, uprzejmie jest
proszony o pomoc w nazewnictwie.

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2005-11-03 11:25:37

Temat: Re: Z cyklu "co to jest"
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ma
> "na imię". Kwiat jest z rzędu cebulowatych i stoi sobie na

Eucharis. Zobacz:
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=287

Z pozdrowieniami, Maria

3. Data: 2005-11-03 11:38:47

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dkcs4r$up$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Eucharis. Zobacz:
> http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=287

No proszę... Bardzo dziękuje za szybka i fachową odpowiedź.;) Obawiam się,
ze sama bym tego jeszcze długo nie znalazła.

Pozdrawiam,
Akulka

4. Data: 2005-11-03 13:07:29

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eucharis. Zobacz:
> http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=287

> Z pozdrowieniami, Maria

Co zrobić, aby Eucharis zakwitł? Miałem przez wiele lat, męczył mnie
na różne sposoby a nie zakwitł ani raz.
Widziałem storczyk Ludisia,bez kwiatu ale liście jakie piękne,
czy masz taki?
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-11-03 14:35:00

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

=pisz&id=287

> Co zrobić, aby Eucharis zakwitł? Miałem przez wiele lat, męczył mnie
> na różne sposoby a nie zakwitł ani raz.

U mnie w tej chwili kwitnie 2 donice, drugi raz w tym roku.
Po kwitnieniu zmieniam miejsce na chłodniejsze i 'zapominam' podlewać, ale
liście nie moga zwiędnąć. Bardzo je lubię za te białe, pachnące kwiaty. Żeby
nie było zbyt słodko, to 3 egzemplarz w tym roku wcale nie zakwitł, a ma to
samo.

> Widziałem storczyk Ludisia,bez kwiatu ale liście jakie piękne,
> czy masz taki?

Mam. Zupełnie bezproblemowy, liście cudne a kwiaty w długich kłosach białe,
pachnące. Lubi rozproszone światło i drobne, wilgotniejsze podłoże niż inne
storczyki. Ukorzenia się nawet w wilgotnym piasku, jak sukulent, bo takie ma
pędy.

Z pozdrowieniami, Maria

P.S. Dla zainteresowanych - w sobotę i niedziele w Ogr. Bot. w Alejach
Ujazdowskich w Warszawie są Dni Storczyków. Wystawa i kiermasz.

6. Data: 2005-11-03 15:59:11

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dkd76q$hss$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Po kwitnieniu zmieniam miejsce na chłodniejsze i 'zapominam' podlewać, ale
> liście nie moga zwiędnąć. Bardzo je lubię za te białe, pachnące kwiaty.

To ja jeszcze dopytam, czy to zapominanie oznacza podlewanie cebuli 1 raz w
tygodniu, czy jeszcze rzadziej? I rozumiem, że tak aż do zakwitnięcia, po
czym podczas kwitnienia dużo więcej wody+jakaś odżywka?

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2005-11-03 18:45:10

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja jeszcze dopytam, czy to zapominanie oznacza podlewanie cebuli 1 raz
> tygodniu, czy jeszcze rzadziej?

Jeśli ma chłodno to jeszcze rzadziej.

> I rozumiem, że tak aż do zakwitnięcia,

Aż do pokazania się pędu kwiatowego.

>po
> czym podczas kwitnienia dużo więcej wody+jakaś odżywka?

Coś do kwitnących nie zawadzi, chociaż ja jestem na bakier z nawozami. Dbam
o odpowiednią doniczkę, drenaż, dobre podłoże, a potem.... najczęściej
zapominam już o nawożeniu i robię to sporadycznie. Ale roślinki nie
narzekają. Nawet storczyki :-).

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2005-11-03 18:50:01

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dkdlsv$qpc$1@nemesis.news.tpi.pl...
<cut>
Serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2005-11-03 19:59:07

Od: "Elba" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

=pisz&id=287

Witaj Mario!
Moj Eucharis tez jeszcze nigdy nie kwitł, a tak się staram.Co mu teraz zrobic ?
Nie wiem czemu się na mnie obraził.
Pozdrawiam , Elzbieta

10. Data: 2005-11-03 21:06:54

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elba" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> Witaj Mario!
> Moj Eucharis tez jeszcze nigdy nie kwitł, a tak się staram.Co mu teraz
zrobic ?
> Nie wiem czemu się na mnie obraził.

Witaj :-). Ja myślę, że macie albo za dużo czasu, albo za mało roślin. A
rośliny są jak ludzie - czasem trzeba dać im odpocząć, udając, że się o nich
zapomniało. Przeczytaj, co napisałaś - "... a tak się staram..." Masz
odpowiedź :-)). Przetrzymaj go chłodno, głodno i sucho przez miesiąc, dwa.
Może poskutkuje. Tylko nie zasusz na amen ;-).

Z pozdrowieniami, Maria

szeflera problem
Wasabi
zdjecia
kupiłam winorosle
[-Kupie-] lampy sodowe (HPS) z oprawkami-do szklarni..