ZIEWANIE

1. Data: 2002-06-25 12:52:43

Temat: ZIEWANIE
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozecie sie podzielic Waszymi wiadomosciami na ten temat? Dlaczego ziewamy?
Gdzie "powstaje" ziewanie? Z jakich gazow sie sklada? itd....
Dzieki :)

2. Data: 2002-06-25 20:11:03

Temat: Re: ZIEWANIE
Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mozecie sie podzielic Waszymi wiadomosciami na ten temat? Dlaczego
ziewamy?
> Gdzie "powstaje" ziewanie? Z jakich gazow sie sklada? itd....

Ja ziewam jak sie nudze.
Nie zauwazylem, zeby bylo to w skutek niedotlenienia.
A jak ziewam bez opanowania to tak smiesznie mi w brzuchu (?) "pryka"

kakrysa

3. Data: 2002-06-25 22:35:53

Od: "Kornik" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mozecie sie podzielic Waszymi wiadomosciami na ten temat? Dlaczego
ziewamy?
> Gdzie "powstaje" ziewanie? Z jakich gazow sie sklada? itd....
> Dzieki :)

z tego co nauczylem sie na lekcji biolgi to ziewanie jest objawem
niedotlenienia. Organizm broni sie nabierajac glepszy wdech. Dlatego w
kosciele ludzie ziewaja co nie jest skutkiem nudnego kazania (nie zawsze)
ale dlatego ze w powietrzu jest malo tlenu. Z gazowwsie sklada takich jakie
powietrze :-)

Kornik

4. Data: 2002-06-27 21:07:41

Od: "gabi" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio wyczytałam, ze ziewanie oznacza przygotowanie sie organizmu do
nowych zadan. U zwierzat ziewanie jest jakby rytualem i pomaga w
porozumiewaniu sie. Np. u lwow przewodnik stada daje znac o porze pobudki
wlasnie glosnym ziewnieciem, po ktorym zaczynaja ziewac "choralnie" :-)
wszystkie zwierzeta w stadzie. U ludzi moze jest podobnie, chociaz tego juz
nie napisali, ale przeciez mozna sie latwo "zarazic" ziewaniem od drugiej
osoby :-)

gabi

obciążenie stawów podczas biegania
Uczulenie na kota.