ZUS broni sie przed sądem pracy

1. Data: 2003-05-05 17:18:07

Temat: ZUS broni sie przed sądem pracy
Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mąż koleżanki odwołał się od decyzji orzecznika ZUS /odmowa renty/ do sądu
pracy. Po zbadaniu przez lek. sądowych prawnik ZUS-u zażądał uzupełnienia
tych opinii, co przedłużyło sprawę o parę tygodni. Ostatecznie zapadł wyrok
na korzyść skarżącego, ale ZUS zażądał dodatkowego uzasadnienia. Ma to
potrwać jeszcze 2 tygodnie. Co jeszcze ZUS może wykombinować, by chłopak nie
dostał renty ? (jest po zapaleniu opon mózgowych, w żadnej pracy się nie
utrzymał, badania psychologiczne jednoznacznie wskazują, że nie jest zdolny
do pracy.) Tok postępowania przed sądem opisuję na podstawie relacji
koleżanki, która jest przerażona możliwością ewentualnego odwołania się ZUS
od tego wyroku. Jest to możliwe ? Jak długo mogą przewlwkać sprawę?
Marek

2. Data: 2003-05-05 17:43:51

Temat: Re: ZUS broni sie przed sądem pracy
Od: "Grupy" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ZUS
> od tego wyroku. Jest to możliwe ? Jak długo mogą przewlwkać sprawę?

To była dopiero I instancja, a teraz ZUS jak i druga strona ma prawo do
apelacji.

Pozdrawiam
Michał

3. Data: 2003-05-05 18:17:50

Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ZUS
> od tego wyroku. Jest to możliwe ? Jak długo mogą przewlwkać sprawę?

Normalna procedura. uzasadnienie na piśmie bierze się gdy zamierza się
apelować. Chyba ze sędzia przygotuje tak uzasadnienie ze nawet ZUS od razu
zobaczy ze przegra.
jeżeli człowiek jest ewidentnie chory a renty nie dostał, tzn.
najprawdopodobniej ze nie "posmarował'. i tyle.normalni lekarze orzekną co
trzeba . proponuje jednie wyciągnąć konsekwencje wobec lekarza orzecznika
ZUS. chociażby pro forma należy sprawę skierować do Komisji Etyki Lekarskiej
która w wypadku rażącego naruszenia zasad może nawet odebrać prawo
wykonywania zawodu. i oto by chodziło, bo ZUS nie trzymałby na etatach
płatnych powyżej 4000zł brutto ludzi bez uprawnień. No ale to tak na
marginesie - ostatnio trochę zaczął mnie interesować temat karania
nieuczciwych lub niedouczonych orzeczników.

pzdr

piotrW

4. Data: 2003-05-05 18:48:10

Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To była dopiero I instancja, a teraz ZUS jak i druga strona ma prawo do
> apelacji.
Jak to długo może jeszcze potrwać ? Oni nie mają za co żyć, liczyli na
wyrównanie, a tu w ewidentnej sprawie szykuje sie ciąg dalszy.....

Marek

5. Data: 2003-05-05 18:51:09

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ZUS
> od tego wyroku. Jest to możliwe ? Jak długo mogą przewlwkać sprawę?
--------------------------------
Pewnie tak długo jak to tylko możliwe. Prawomocny wyrok na korzyść powoda
zmusi ZUS do wypłacenia zawieszonych świadczeń od dnia skierowania sprawy do
sądu. Niby więc skarżący niczego nie traci. Ale to nieprawda. Sprawiedliwe
byłoby, gdyby ZUS musial zapłacić swiadczenie wraz z odsetkami ustawowymi.
Jednak takie mamy prawo jakie mamy. ZUS będzie odwoływał się do skutku (tak
dlugo jak na to pozwala procedura sądowa), bo to opóźnia wypłatę
świadczenia, ale gdyby był zmuszony zapłacić również odsetki, to kwestie
kolejnych odwołań w obliczu ewentualnej klęski traktowane byłyby zupelnie
inaczej, bo zapłata odsetek od zasądzonego świadczenia to lepsze niż
najlepsza lokata bankowa.
--
Zbig A G

6. Data: 2003-05-05 18:57:16

Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Normalna procedura. uzasadnienie na piśmie bierze się gdy zamierza się
> apelować. Chyba ze sędzia przygotuje tak uzasadnienie ze nawet ZUS od razu
> zobaczy ze przegra.
Ze strony ZUS występuje tu bardzo uparty prawnik. Jako ciekawistke mogę
podać, że w czasie postępowania zażądał uzupełnienie ekspertyzy
psychologicznej. Lekarz sądawy napisał w tym uzupełnieniu, że mąż koleżanki
może pracować, ale pod warunkiem, że zatrudni sie kogoś, kto będzie za niego
wykonywał pracę. To chyba świadczy o oczywistości choroby chłopaka i
stosunku tego lekarza do postępowania ZUS w tej sprawie. Ale przeciez budżet
państwa jest pusty, anajłatwiej go napełnic pieniędzmi odebramymi chorym
ludziom...

> jeżeli człowiek jest ewidentnie chory a renty nie dostał, tzn.
> najprawdopodobniej ze nie "posmarował'. i tyle.normalni lekarze orzekną co
Ciekawe, ile teraz trzeba posmarować....

> [...]
> marginesie - ostatnio trochę zaczął mnie interesować temat karania
> nieuczciwych lub niedouczonych orzeczników.

Zastanawiam się, czy możliwe i realne jest wystąpienie (po wygraniu sprawy)
z powództwa cywilnego przeciwko orzecznikowi z żądaniem zadośćuczynienia za
straty poniesione z powodu jego błędnego orzeczenia. W którymś z programów
P. Jaworowicz była o tym mowa.

7. Data: 2003-05-05 19:25:13

Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe, ile teraz trzeba posmarować....

3000-4000 taka jest obiegowa opinia...

> [...]
za
> straty poniesione z powodu jego błędnego orzeczenia. W którymś z programów

Pewnie byłoby mozliwe, aoe najpierw.. patrz wyzej - komisja samorząddu
lekarskiego musiaaby oficjalnie orzec ze dopuścił się rażących błedów w
sztuce. Teoretycznioe to brdo trudne, bo lekarze sie na wzajem wspierają....
Ale orzeczników nikt nie lubi, bo szeregowy lekarz z doktoratem ma gołej
pensji 1000-1100 na reke, a orzecznik bez jakichkolwiek dodtkowych uprawnień
3000.

8. Data: 2003-05-05 21:39:21

Od: "Marek" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> co
>
> 3000-4000 taka jest obiegowa opinia...

Słyszałem podobną opinię. A zatem równowartość prawie roku renty.... Ale jak
ktos ma kasę, to sobie taką rente kupi, potem zarejestruje firmę, i nie
bedzie musiał płacić ubezpieczeń społecznych... czyli sie mu wróci... Popraw
mnie, jak się mylę.
Marek

9. Data: 2003-05-18 15:45:38

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> ZUS wypłaca zaległości z ustawowymi odsetkami. To jest obligatoryjne. Miałem
przez dwa lata pojedynek z ZUS-em.Za miesiąc czeka mnie powtórka.
> [...]
> kolejnych odwołań w obliczu ewentualnej klęski traktowane byłyby zupelnie
> inaczej, bo zapłata odsetek od zasądzonego świadczenia to lepsze niż

Czy Wiecie gdzie są dobre ośrodki dla młodzieży niepełnosprawnej?
pytanie
pomoc w badaniach
Re: naklejka
naklejka