ZZSK a choroba Crohna

1. Data: 2002-10-14 11:47:50

Temat: ZZSK a choroba Crohna
Od: "Ba" <B...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieje związek pomiędzy chorobą Leśniowskiego-Crohna lub wrzodziejącym
zapaleniem jelita grubego a zzsk?Basia.

2. Data: 2002-10-15 11:13:36

Temat: Re: ZZSK a choroba Crohna
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ba" <B...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy istnieje związek pomiędzy chorobą Leśniowskiego-Crohna lub
wrzodziejącym
> zapaleniem jelita grubego a zzsk?Basia.
>

>Czesc
Wg reumatologow zesztywniajace zapalenie stawow kregoslupa,
choroba Lesniowskiego- Crohna i wrzodziejace zapalenie jelita grubego naleza
do jednej grupy chorob tzw "seronegatywnych zapalen stawow"( czyli takich, w
ktorych tzw. czynnik reumatoidalny wykrywany we krwi w wielu innych
chorobach reumatycznych - jest ujemny).
W ww zapaleniach jelit czesto dochodzi tez do zapalenia stawow - takze tych
samych co w zzsk, czyli krzyzowo-biodrowych, lub stawow kregoslupa.
Poza tym prawdopodobnie istnieje "wspolna" predyspozycja genetyczna do tych
chorob.
Pa Goha

3. Data: 2002-10-15 19:43:56

Od: "Ba" <B...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> chorob.
> Pa Goha
>
> Dziękuję za odpowiedź.Na zzsk choruję od wielu lat(HLA-B27 dodatni),a
ostatnio pojawiło się podejrzenie o początki choroby Crohna.Jestem nieco
wystraszona,poszukuję informacji.Pozdrawiam.Ba.

4. Data: 2002-10-16 15:48:29

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ostatnio pojawiło się podejrzenie o początki choroby Crohna.Jestem nieco
> wystraszona,poszukuję informacji.Pozdrawiam.Ba.
> >

> Czesc
HLA- B27 prawdopodobnie niestety predysponuje tez do nieswoistych zapalen
jelit.
Nie wiem jak wyglada Twoj konkretny przypadek, ale prawdopodobnie lekarz
(reumatolog, albo gastroenterolog) bedzie chcial zrobic Ci tzw. pasaz
przewodu pokarmowego. Lykasz srodek kontrastowy i w okreslonych odstepach
czasu robia Ci zdjecia rentgenowskie jamy brzusznej - kontrast uwidacznia
wtedy Twoje jelita. W chorobie Lesniowskiego Crohna najczesciej dochodzi do
zwezen pewnych odcinkow jelita cienkiego ( czesto samej koncowki jelita
cienkiego, przed jego polaczeniem z jelitem grubym) i to mozna zobaczyc w
tym badaniu.
Choroba ta przebiega "falowo" tzn. raz jest lepiej a raz gorzej.
W zaostrzeniach - szpital i intensywne leczenie, czasem nawet operacja.
Generalnie trzeba byc pod stala opieka specjalisty.
Objawy to m.in: bole brzucha, raczej po prawej stonie (bywa, ze w okreslonym
czasie po jedzeniu sie nasilaja - kiedy pokarm dotrze do zwezenia), sluz w
stolcu (rzadko krew).
Stress niekorzystnie wplywa na przebieg choroby, wiec staraj sie go unikac
(wiem, ze nie latwo...)
Pozdrawiam i zdrowka zycze
Goha

Rehabilitacja w Krakowie, ale nie koniecznie
SREBRO KOLOIDALNE-ELIKSIR ZDROWIA
rzucanie palenia
mammografia - prośba o interpretację
Choroby genetyczne