Zabawa z 3-letnia córka...

1. Data: 2006-04-03 11:45:35

Temat: Zabawa z 3-letnia córka...
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zajrzalem tu przypadkowo. Tyle tu madrych dyskusji, to moze ktos
równiez mi w mojej sprawie.
Pracuje calymi dniami, czlowiek spedza w pracy bywa ze 11 godzin,
wraca do domu i skonany pada na kanape.

Jak by tego bylo malo, moja zona uwaza ze za malo czasu
poswiecam naszej 3-letniej córce.

No a co ja moge zrobic z takim szkrabem który nie uklada klocków
Lego ani nie bawi sie w Indian?

Czy przy takiej gonitwie mozna znalezc chec, czas i sposoby na
zabawe z 3-letnia córka (oprócz zabrania jej do bawialni Mac
Donald's oczywiscie). Jak moge spedzac czas z córka?

Dzieki z góry,
Tatus

2. Data: 2006-04-03 12:39:53

Temat: Re: Zabawa z 3-letnia córka...
Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <t...@p...onet.pl> :

Czy przy takiej gonitwie mozna znalezc chec, czas i sposoby na
zabawe z 3-letnia córka (oprócz zabrania jej do bawialni Mac
Donald's oczywiscie). Jak moge spedzac czas z córka?

Pytanie raczej na pl.soc.dzieci , ale odpowiem jak mój maz spedzal czas z
3-latkami (wprawdzie synami).
Otóz w weekendy bardzo duzo chodzil z nimi na spacery, w trakcie tego
podgladali przyrode - robili zdjecia owadom i ptakom, przenosili w wiaderku
zaby i traszki przez droge do stawu (aby je nic nie przejechalo).
Wspólnie jezdzli na rowerze (jak byli mali na specjalnym siodelku u taty,
potem tata pieszo a oni na swoich rowerkach).
Zima chodzili na sanki i na lyzwy (mlodzi zaczynali jezdzic na lyzwach
wlasnie jako 3-latki).

Wychodzilo równiez tacie dobrze na zdrowie i na kondycje.

W domu codziennie czytal im ksiazeczki, wspólnie cos ukladali, grali w rózne
gry. Na poczatku w takiej "grze kostkowej" trzeba bylo mlodym liczyc pola,
ale wieku okolo 3 lat juz sie sami nauczyli liczyc do 6. Przebojem byla gra
"memory" w której nawet 3-latki wygrywaja z mama i tata.

To tylko troche z wielu propozycji.

Pozdrowienia.

Basia

3. Data: 2006-04-03 13:24:19

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Basia Z." ...

> [...]
> zabawe z 3-letnia córka (oprócz zabrania jej do bawialni Mac
> Donald's oczywiscie). Jak moge spedzac czas z córka?

Wesze slodka won flejma. Jak to bylo, truten? ;)))
I Ty biedaka na psd wysylasz??

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu sie kopie po dupach, a nie humor poprawia.

4. Data: 2006-04-03 14:11:41

Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
ps.com...

>Czy przy takiej gonitwie mozna znalezc chec, czas i sposoby na
>zabawe z 3-letnia córka (oprócz zabrania jej do bawialni Mac
>Donald's oczywiscie). Jak moge spedzac czas z córka?

Najgorzej to z ta checia, co? :)
Trzylatka z powodzeniem moze budowac z klockow LEGO, najlepiej odpowiednich
do jej wieku. Moze tez sie bawic w Indian;).
Poza tym mozesz jej czytac, uczyc prostych wierszykow, uczyc literek, jesli
zainteresowana ( to sie da zrobic nawet lezac na kanapie;) ). Mozesz z nia
spiewac i tanczyc. Rysowac. Mozecie lepic z plasteliny czy modeliny. Mozesz
zrobic namiot z krzesel i koca i urzadzic w srodku domek dla lalek i dla
niej. Bawic sie w sklep. Mozecie wspolnie przygotowac kanapki na kolacje -
ty kroisz, ona artystycznie uklada plasterki sera/wedliny/ogorka, czy co tam
jeszcze, na posmarowanym chlebie. Ba, znam nawet przepis na sernik na zimno,
ktory trzylatka jest w stanie wykonac prawie sama, jak sie jej skladniki
odpowiednio poda;). Chodzic na spacery i uczyc nazw roslin i ptakow, jezdzic
na rowerku, grac w pilke, bawic sie w piaskownicy itp. Mozecie robic sto
tysiecy roznych innych rzeczy...Poza tym trzyletnia panne to juz mozna
zapytac, w co by chciala sie pobawic i o ile nie jest to pomysl w stylu :
tato, rozpalmy ognisko na srodku pokoju, to mozna sie poddac sugestii.
A zebys znalazl w sobie checi to Ci powiem, ze czytalam ostatnio, ze badania
wykazaly, ze kobiety, ktore mialy dobry kontakt z ojcem w dziecinstwie, w
doroslym zyciu sa uznawane za atrakcyjniejsze i lepiej sobie radza z wyborem
odpowiedniego partnera. :)

almadka

5. Data: 2006-04-04 08:42:33

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
Jak by tego bylo malo, moja zona uwaza ze za malo czasu
poswiecam naszej 3-letniej córce.

Przez minione 3 lata tak nie uwazala? Cierpliwa kobieta...

No a co ja moge zrobic z takim szkrabem który nie uklada klocków
Lego ani nie bawi sie w Indian?

3-latek, któy nie uklada klocków LEGO jakis ulomny musi byc. Albo tych
kloców zwyczajnie pozbawiony. Radze szybko je zakupic. :-) Co do Indian, to
chyba wolalbys miec synka, co? ;-)

Czy przy takiej gonitwie mozna znalezc chec, czas i sposoby na
zabawe z 3-letnia córka (oprócz zabrania jej do bawialni Mac
Donald's oczywiscie).

Na pczatek wystarczy miec po prostu chec. Ale tego nie znajdziesz w
usenecie...

Jak moge spedzac czas z córka?

Najlepiej efektywnie. :-) Nie chodzi o ilosc czasu, a o jakosc spedzonego z
dzieckiem czasu.
Dziewczyny podaly Ci fantastyczne pomysly. Z pewnoscia znajdziesz cos dla
siebie i córci. :-)
Mozna takze zakupic ksiazke 'Gry i zabawy z dziecmi':
http://www.petlaczasu.pl/gry/zabawy/b390
Iwona

6. Data: 2006-04-04 20:31:39

Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl <t...@p...onet.pl> napisali:

> Czy przy takiej gonitwie mozna znalezc chec, czas i sposoby na
> zabawe z 3-letnia córka (oprócz zabrania jej do bawialni Mac
> Donald's oczywiscie). Jak moge spedzac czas z córka?

Czy ten post to prowokacja?
Nie traktuj trzyletniego dziecka jak bezmyslnej ameby. Ona rozumie wiecej
niz Ci sie wydaje. Z dzieckiem w tym wieku mozna juz gadac prawie jak z
doroslym. A i umiejetnosciami moze zaskoczyc.
Nie bede pisal o mozliwych zajeciach, bo za duzo by zeszlo...
Jesli nie mozesz w pelni poswiecic swojego wolnego czasu, bo masz jakies
inne zajecia, to niech Twoja cora w nich uczestniczy. Mow co robisz i
dlaczego, pozwalaj sobie pomagac. I nigdy jej nie zbywaj.

. KRZYZAK .
. Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
.......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

7. Data: 2006-04-08 09:25:09

Od: "iv" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosty sposób
Zapytaj "Kochanie to co robimy?w co sie bawimy?" i po prostu sie wlacz do
tej zabawy, badz uczestnikiem, czynnym.

Pozdrawiam
Iv

Uciążliwa nauczucielka - jak z nia wygrać?
projekt " grupa" poco a poco
Wiosna
A tak sie przypomne i podziele radoscia :-)
Pustelnik