Zagospodarowanie działki.

1. Data: 2008-03-05 14:35:14

Temat: Zagospodarowanie działki.
Od: "news.tpi.pl" <e...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam nowowybudowany dom na dość dużej działce (1700m2). W tej chwili działkę
porasta trawa i nigdy nic na niej nie było robione. Nie mam pojęcia od czego
mam zacząć próbując doprowadzić moją działkę do porządku. Czy w pierwszej
kolejności wypalić tą trawę jakąś chemią? Czy przeorać? Czy nawieźć coś na
wierzch? Dodam ze teren jest raczej podmokły, gdzieniegdzie stoi woda.
Chciałbym doprowadzić do porządku teren, częściowo wyłożyć polbrukiem i
posiać nową ładną trawkę oraz drzewka owocowe. Czy ktoś mógłby mi doradzić
co należałoby najpierw zrobić?
Romek.

2. Data: 2008-03-05 15:11:16

Temat: Re: Zagospodarowanie działki.
Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <e...@i...com> napisał w wiadomości
Czy ktoś mógłby mi doradzić
> co należałoby najpierw zrobić?
> Romek.

Spryskać Roundapem. Zabije wszystko co rośnie łącznie ze starą trawą,
będziesz mógł przekopać ziemię / przeryć glebogryzarką i posiać nową trawę,
polecam Rolltraw (wysiana u mnie w zeszłym roku, ładna, soczysta, gęsta,
zielona). http://www.rolltraw.pl/oferta.php - worek trawy kosztuje ok. 70 zł

Powodzenia

Kaja

3. Data: 2008-03-05 15:27:42

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga wrote:

> [...]
> będziesz mógł przekopać ziemię / przeryć glebogryzarką i posiać nową
> trawę, polecam Rolltraw (wysiana u mnie w zeszłym roku, ładna, soczysta,

Jest to podejście amerykańskie :-) Zniszczyć wszystko to, co jest. Bóg
czy też natura (zależnie od poglądów) nie będzie mi tu dyktować co ma
rosnąć. Ja tu rządzę!

Ja bym zaczął od obejrzenia co tam rośnie. Może wśród tej trawy są
jakieś ciekawe kwiaty? Siewki ciekawych krzewów czy drzew? Ale tego
w zimue nie da się ustalić.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2008-03-05 15:47:04

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:47cebbef$0$24093$4c368faf@roadrunner.com...

> Jest to podejście amerykańskie :-) Zniszczyć wszystko to, co jest. Bóg
> czy też natura (zależnie od poglądów) nie będzie mi tu dyktować co ma
> rosnąć. Ja tu rządzę!
Nie hamerykańskie tylko własne poparte doświadczeniem, łzami, potem i kto
jeszcze wie czym, wprawdzie ogród mam dopiero rok, ale wiosną rok temu
zrobiłam wszystko_nie tak.
Też była trawa i szczaw i 2 drzewka owocowe li i jedynie (drzewka się ostały
wbrew Twojej opinii ;)
Trawa była stara, brzydka i zawierała dużo tzw. świńskiej trawy - bodajże
rdestu, w każdym razie jednoliściennej rośliny. Było pryskane Starane, ale
Starane jak wiesz nie działa na jednoliścienne rdesty które wzrosły pierwsze
przed trawą wyrwać się tego ani na suchym ani na mokrym gruncie za bardzo
nie dało, które obrosły mi pięknie żywopłot mimo zakwaszenia go korą,
otasmowania, trzeba to było wykopywać po sztuce każdy, korzenie długie jak
pietruszka z natką - 20 cm to była normalka, takiego rdestu najgorszemu
wrogowi nie życzę, zwłaszcza jak ktoś nie ma doświadczenia z ogrodem,
dlatego polecam Roundupa.

> Ja bym zaczął od obejrzenia co tam rośnie. Może wśród tej trawy są
> jakieś ciekawe kwiaty? Siewki ciekawych krzewów czy drzew? Ale tego
> w zimue nie da się ustalić.
A to wtedy się osłania rzeczone drzewko płytą z dykty i się po nim nie
pryska, o :)
Zresztą teraz to nie ma co pryskać, śnieg na polach leży przynajmniej pod
Warszawą :)
(chociaż ziemia i kora już zamówione) :)

> Pozdrowienia,
> Michał

Pozdrawiam również

Kaja

5. Data: 2008-03-05 15:59:59

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie hamerykańskie tylko własne poparte doświadczeniem, łzami, potem

Ok i co potem ?

6. Data: 2008-03-05 16:22:15

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś mógłby mi doradzić
> co należałoby najpierw zrobić?

Narazie niczego nie niszcz,niczego nie wypalaj.Jeśli podchodzi woda, wygrzeb
dołek w najniższym miejscu, może zrobi się z niego oczko wodne, narazie ma
służyć tylko odwodnieniu.
Szczególną opieką otaczaj wszystkie drzewa, bo w nowym ogrodzie cień to skarb.
Wyznacz miejsce na warzywnik i tam możesz pomajstrować przy uprawie ziemi.
Resztę obserwuj, przyśni Ci sie w nocy co i gdzie posadzić. Mnie najlepiej
śniło sie w pracy...
Pozdrwiam.Mirzan

7. Data: 2008-03-05 18:01:45

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie hamerykańskie tylko własne poparte doświadczeniem, łzami, potem i kto
> jeszcze wie czym, wprawdzie ogród mam dopiero rok, ale wiosną rok temu
(...)

Ale kto to powiedział, że wszystko ma być gotowe w rok.
Cała przyjemność tworzyć ogród.

Pozdrawiam Krycha.

8. Data: 2008-03-05 18:16:07

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> (...)
>
> Ale kto to powiedział, że wszystko ma być gotowe w rok.
> Cała przyjemność tworzyć ogród.

Po prawdzie to gotowe nigdy nie powinno być. Rok w rok tak samo
wyglądający ogród - toż to nuda!

A jeśli chodzi o robienie nie tak, to (jak już parę razy pisałem)
moim pierwszym krokiem w ogrodzie było wysianie nasion kwiatów na
ściółkę :-) A najciekawsze, że wyrosły.

Pozdrowienia,
Michał

9. Data: 2008-03-05 18:49:59

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha pisze:

> Ale kto to powiedział, że wszystko ma być gotowe w rok.
> Cała przyjemność tworzyć ogród.

Fakt, ja obecnie jestem na etapie zmieniania/przesadzania tego, co
zrobiła firma;-)

--

Gosia

10. Data: 2008-03-06 17:17:03

Od: "AW" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> mam nowowybudowany dom na dość dużej działce (1700m2).
Czy ktoś mógłby mi doradzić
> co należałoby najpierw zrobić?
> Romek.

To spora działka i warto się najpierw kilka razy zatanowić, co chcesz
zrobić. Nanieś w skali dom i ogrodzenie na papier kratkowany albo
milimetrowy, powielić ten podkład kilka razy i zrobić parę projektów. Czy
chesz głównie trawnik (tak zaczyna większość), czy także ogród, sad i
warzywnik. Czy będziesz mieć psa? Jeśli tak, to należy zaplanowaac dla niego
ogrodzony osobno teren, kiedy z różnych względów nie będzie mógł biegać po
całości. Ponadto masz jak w banku, że co byś nie zrobil, to i tak będziesz
mnóstwo razy zmnieniał i przesadzał z miejsza na miejsce (no, może nie
drzewa, ale całą resztę tak)
Pozdrawiam
Platon (od 10 lat wsiok)

Kłopoty ze zdjęciami