Zagrożenie piorunem ?

21. Data: 2012-07-17 18:17:03

Temat: Re: Zagrożenie piorunem ?
Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora

news:b67ort7epjso$.18nyrgerd12gp.dlg@40tude.net...

> Czy Ty umiesz czytać?...

Nie.

22. Data: 2012-07-19 13:10:56

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Jul 2012 09:15:48 +0200, PcmOL napisał(a):

> Dlatego sterczenie pod drzewem jest średnio dobrym pomysłem.

Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

23. Data: 2012-07-19 14:09:00

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
> przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

Jeszcze jeden fachowiec.
Przy uderzeniu piorunem napięcie krokowe to pikuś.
Możesz stanąć na jednej nodze i myślisz, że to uratuje Ci życie?
Nawet nie dotykając ziemi, rozwali Cię na proszek, w najlepszym
przypadku dostaniesz gałęzią lub klocem drewna w łeb.
Ostatnio zginął rowerzysta na rowerze, może to napięcie oponowe?

24. Data: 2012-07-19 20:13:47

Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

> Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
> przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

Sam sobie poszukaj. (Szczególnie ile metrów od zwodu i ile kV/m.)

Ponadto:

1. Zastanów się nad rozpływem ładunku w gruncie. W szczególnych warunkach
może płynąć głównie po wycinku okręgu (czyli powierzchni). Jakie to warunki
i dlaczego takie?

2. Jak rozpływa się prąd wyładowania się w warunkach przeciętnych? Oblicz
napięcie krokowe (na powierzchni) przeciętnego wyładowania w PL. (Dane są
dostępne -> natężenie wyładowania, konduktywność gruntu.)

25. Data: 2012-07-20 19:43:04

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:c1.01.3WdFwK$1Gk@mike.oldfield.org.pl...

> Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
> przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

Czyli- stojący na jednej nodze pod drzewem jest bezpieczny?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

26. Data: 2012-07-20 19:48:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 21:43:04 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
> wiadomości news:c1.01.3WdFwK$1Gk@mike.oldfield.org.pl...

> Czyli- stojący na jednej nodze pod drzewem jest bezpieczny?

Albo przyczepiony do pnia dwoma nogami - jak jaskółki na drutach?
;-PPP
--
XL

27. Data: 2012-07-20 21:16:04

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.07.2012 15:10, Adam Płaszczyca pisze:

> Kilka mitów do obalenia, ale może nie będę się rozpisywał. To, co zabija
> przy drzewie to napięcie krokowe. POszukaj sobie o tym.

A liczyłeś je?

Uderzenie pioruna to zdarzenie na tyle chaotyczne, że równie dobrze
wyładowanie może przeskoczyć sobie z drzewa na człowieka i uziemić się
przez tegoż.

No i mało kto stoi sobie pod drzewem w szerokim rozkroku (chyba że się
"odlewa" ;) )

28. Data: 2012-07-22 17:19:31

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Jul 2012 16:09:00 +0200, Dawid napisał(a):

> Jeszcze jeden fachowiec.
> Przy uderzeniu piorunem napięcie krokowe to pikuś.

Przy uderzeniu w co? W drzewo?

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

29. Data: 2012-07-22 17:20:27

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli- stojący na jednej nodze pod drzewem jest bezpieczny?

Stopa nie ma długości?

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

30. Data: 2012-07-22 17:21:51

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 23:16:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> A liczyłeś je?
>
> Uderzenie pioruna to zdarzenie na tyle chaotyczne, że równie dobrze
> wyładowanie może przeskoczyć sobie z drzewa na człowieka i uziemić się
> przez tegoż.

Może.

> No i mało kto stoi sobie pod drzewem w szerokim rozkroku (chyba że się
> "odlewa" ;) )

Napięcie krokowe to niekoniecznie napięcie między nogami. I nie trzeba
szerokiego rozkroku.

--
_______/ /_ GG: 3524356

Cheap Aidias shoes,Puma shoes,Timberland boots Wholesale www.buygoodgoods.com