Zakładanie trawnika a wapno czy dolomit ?

1. Data: 2007-05-30 20:44:30

Temat: Zakładanie trawnika a wapno czy dolomit ?
Od: "PL_(N)_umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Właśnie przystępuję do siania trawnika. Niestety nie odkwasiłem ziemi wiosną
i mam teraz dylemat, bo ziemia jest silnie zakwaszona - wyraźnie widoczny
zielony nalot/mech. Czy można w odstępie dnia, dwóch, zastosować wapno
ogrodnicze , czy dolomitowe i wysiać trawę ?

2. Data: 2007-05-31 05:37:14

Temat: Re: Zakładanie trawnika a wapno czy dolomit ?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f3knnd$q11$1@inews.gazeta.pl PL_(N)_umber_One

> [...]
> wyraźnie widoczny zielony nalot/mech. Czy można w odstępie dnia,
> dwóch, zastosować wapno ogrodnicze , czy dolomitowe i wysiać trawę ?

Hejka. Jeżeli dolomitem lub innym wapnem w formie węglanowej, to
można. :-) Z tym, że jeżeli ziemia u Ciebie jest silnie zakwaszona to zabieg
wapnowania trawnika będziesz musiał powtarzać aż do skutku.
Osobiście mieszam tzw. ziemię ogrodniczą (praktycznie sam torf) ze
żwirem, wieloskładnikowym nawozem granulowanym Lubofos oraz z wapnem
magnezowym węglanowym i w takie podłoże od razu sieję i sadzę roślinki.
Pozdrawiam zasadowo Ja...cki

3. Data: 2007-05-31 14:34:33

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko"

> Osobiście mieszam tzw. ziemię ogrodniczą (praktycznie sam torf) ze
> żwirem, (...)

Ze żwirem ? To jak potem sadzisz i kopiesz jak tam kamienie są ?

Serdecznie Miłka

4. Data: 2007-05-31 16:25:54

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f3mnrg$4lb$1@nemesis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Dirko"

> Ze żwirem ? To jak potem sadzisz i kopiesz jak tam kamienie są ?

Hejka. Kamieni nie jest tak dużo. Staram się je wybrać i odrzucić w
trakcie mieszania. :-)
Pozdrawiam kopciuszkowato Ja...cki

5. Data: 2007-05-31 17:09:41

Od: "PL_(N)_umber_One " <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za pomoc. Właśnie skończyłem wysiewać dolomit i czekam na deszcz, już
grzmi u mnie :). Trawkę kupiłem mieszaną o składzie: kostrzewa plus życica.
Dobra będzie do deptania w ogrodzie ?

6. Data: 2007-05-31 19:01:04

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f3mvgl$7i3$1@inews.gazeta.pl PL_(N)_umber_One

> Dzięki za pomoc. Właśnie skończyłem wysiewać dolomit i czekam na
> deszcz, już grzmi u mnie :). Trawkę kupiłem mieszaną o składzie:
> kostrzewa plus życica. Dobra będzie do deptania w ogrodzie ?

Hejka. Do deptania to może być nawet bliźniczka psia trawka. ;-)
Pozdrawiam oligotroficznie Ja...cki
PS Zajrzyj ile jest gatunków kostrzew i życic.

7. Data: 2007-06-03 23:04:45

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Kamieni nie jest tak dużo. Staram się je wybrać i odrzucić w
> trakcie mieszania. :-)

Tak z ciekawości: z czego się ten żwir składa poza kamieniami?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2007-06-04 06:50:56

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4663490e$0$12492$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Tak z ciekawości: z czego się ten żwir składa poza kamieniami?

Hejka. Nie przyglądałem się dokładnie :-)
Pozdrawiam geotechnicznie Ja...cki

9. Data: 2007-06-04 07:14:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message
> W wiadomości news:4663490e$0$12492$4c368faf@roadrunner.com Michal

> Hejka. Nie przyglądałem się dokładnie :-)
> Pozdrawiam geotechnicznie Ja...cki

Resztki keramzytu? ;-P))

10. Data: 2007-06-04 18:59:05

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Tak z ciekawości: z czego się ten żwir składa poza kamieniami?

W każdym żwirze [nawet płukanym] jest jeszcze trochę piasku.
pozdr. Jerzy

co z tują obsikiwana przez psa?
Nasiona traw - jakie ?
dziura w niusach
projektowanie ogródu i podwórka - jaki program?
bukszpan