Zakrzep w żyle-opuchnięta stopa

1. Data: 2005-09-17 12:15:26

Temat: Zakrzep w żyle-opuchnięta stopa
Od: "MariolaK" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mojemu mężowi napuchła stopa i bardzo go boli, chodząc utyka. Był u lekarza
i ten stwierdził zakrzep w żyle(już 3 raz ma problem z tą nogą).
Dostał maść, tabletki i zastrzyki przeciwzakrzepowe.
Czy takie zakrzepy będą się powtarzać?
Co zrobić żeby ponownie nie powstawały?
Dodatkowo mąż musi zgubić ok.30kg nadwagi tak powiedział mu lekarz.
Może ktoś dodatkowo ma jakąś sprawdzoną dietę aby tyle zgubić?

2. Data: 2005-09-17 13:03:34

Temat: Re: Zakrzep w żyle-opuchnięta stopa
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Idź z mężem do lekarza (chirurga naczyniowego) na konsultację. Takie
zakrzepy mogą mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje. Byćmoże wskazane
będzie przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych na stałe. Warto zbadać
przepływy w naczyniach kończyn dolnych (badanie oparte na USG, nie
boli). Zrzucenie nadwagi jest jak najbardziej wskazane. Jeśli mąż pali
papierosy, to trzeba go uświadomić, że zwiększa to ryzyko choroby
zakrzepowo-zatorowej. Takie zakrzepy mogą się urywać w naczyniach i
płynąć z krwią do różnych okolic ciała, gdzie wywołują zator. Jeśli
zator dotknie płuc, wtedy konsekwencje mogą być tragiczne.

Piszę to nie w celu wystraszenia was, ale w celu uświadomienia zagrożeń,
żebyście mieli czas na reakcję.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-17 17:52:27

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

MariolaK wrote:
> Dodatkowo mąż musi zgubić ok.30kg nadwagi tak powiedział mu lekarz.
> Może ktoś dodatkowo ma jakąś sprawdzoną dietę aby tyle zgubić?
>
> Pozdrawiam

zapraszam na stronę www.jedzdobrze.pl - jest to strona Fundacji Jedz
Dobrze, która zajmuje sie propagowaniem zdrowego, 'dobrego' odżywiania.
z tej strony można pobrać program, który sprawdzi odżywianie i pokaże
jakie błędy robi użytkownik, dzięki temu można to odżywianie poprawić...

wydaje mi się, że nie powinno się w opisanej sytuacji szukać jakiejś
diety, tylko trzeba radykalnie zmienić przyzwyczajenia żywieniowe...
pozbycie się 30kg nie jest sprawą prostą... :( ale trzeba próbować

myślę, że na stan zdrowia Twojego męża pozytwnie wpłynie również
odpowiednio dobrany wysiłek fizyczny. skłonność do zakrzepów żylnych
jest zdecydowanie większa u osób wykazujących małą aktywność fizyczną...

jako przedstawiciel Fundacji Jedz Dobrze służę wszelką radą nt.
programu, również na priv...

pzdr
murek

Śmierć dziewczyny, ciąża, wina!!!???
krosty na posladkach
Problemy z drogami rodnymi :( Pomozcie...
piasek w oczach...
Dwojenie - oczy - pytanie