Zakrzepica

1. Data: 2009-03-20 13:25:03

Temat: Zakrzepica
Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jesli moge prosze o wszelkie informacjie - czym grozi, jak leczyc, jak mozna
pomoc w tej chorobie. Dodam ze chodzi o zakrzepice reki (dokladnie po zlym
wbicu wenflonu w dlon) wdala sie ta choroba u mezczyzny w wieku 70 lat po
przebytym zawale, bajpasach i 3 stendach.

Z gory dziekuje

Dariusz

2. Data: 2009-03-20 22:06:24

Temat: Re: Zakrzepica
Od: "agusia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak najszybciej do lekarza, który zapisze zastrzyki antyzakrzepowe (np.
fraksyparyna) i środki przeciwbólowe, miejsce gdzie umieścił się skrzepi
warto smarować kilka razy dziennie heparyną (można kupić w żelu jest
skuteczniejszy niż krem i przynosi ulgę)
Rękę w czasie leżenia należy układać nieco wyżej np. na poduszce.
Zagrożenie : oderwanie się skrzepu i śmierć :/

Pozdrawiam
Aga

3. Data: 2009-03-21 10:02:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Mar 2009 23:06:24 +0100, agusia wrote:

> [...]
> Rękę w czasie leżenia należy układać nieco wyżej np. na poduszce.
> Zagrożenie : oderwanie się skrzepu i śmierć :/

Mylisz zakrzepicę żył powierzchownych z zakrzepicą żył głębokich. Wbrew
pozorom to dość różne rzeczy.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

4. Data: 2009-03-22 11:18:59

Od: "agusia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mylisz zakrzepicę żył powierzchownych z zakrzepicą żył głębokich. Wbrew
> pozorom to dość różne rzeczy.

Całkiem możliwe że skutki mylę, ale jedno i drugie straszliwie boli :/

5. Data: 2009-03-23 08:48:35

Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wiec tak - tato jest w szpitalu - teraz zakrzepica powoli ustepuje - obrzek
w miejscu gdzie bylo ognisko zapalne powoli ustepuje, ale wzdluz calej reki
"od dloni poi bark" jest wyczuwalne takie zgrubienie w zylach - lekarz kazal
to smarowac alkocholem (tato jest caly czas w szpitalu dodam tylko) - wiem
iz niewskazane jest masowanie tych zgrubien z powodu mozliwosci oderwania
sie zakrzepu ale czy mozna to naprzyklad wygrzewac poduszka elektryczna?
Jak jeszcze mozna pomoc , co mozna czynic, tato dostaje leki
przeciwzakrzepowe.

Darek

6. Data: 2009-03-23 15:58:03

Od: "agusia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mnie pomagało smarowanie heparyną (można kupić bez recepty w aptece i
stosunkowo niewiele kosztuje.) i ułożenie ręki wyżej np. na poduszce. Oprócz
tego miałam zalecone przyjmowanie rutinoscorpin 6 tabletek na dzień.
ze smarowaniem alkoholem ostrożnie bo można skórę przesuszyć (trzeba wówczas
smarować jeszcze bardzo tustymi kremami) Ja alkoholu nie stosowałam.
Pozdrawiam
Aga

7. Data: 2009-03-24 06:45:00

Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wielkie - w tym tygodniu tatko wychodzi i trzeba sie teraz nim
zajac - reka coprawda zdecydowanie lepsza ale nieobedzie sie bez przestrzepu
skury, ale to dopiero za jakis czas.

Chetnieposlucham jeszcze jakis rad bo niemam pojecia co mam robic.

8. Data: 2009-04-03 18:19:22

Od: Piotr <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

agusia pisze:
> [...]
> Rękę w czasie leżenia należy układać nieco wyżej np. na poduszce.
> Zagrożenie : oderwanie się skrzepu i śmierć :/

na szczęście chyba nie masz racji - oczywiście to jest do wyjjasnienia
ale jeśli odczyn powstał po wenflonie to raczej ryzyko przedstawione
przez ciebie jest tylko hipotetyczne

ważne jak rozpoznano zakrzepicę - usg naczyniowe
może to tylko odczyn zapalny?

9. Data: 2009-04-08 13:45:08

Od: "Dariusz" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sumie juz po sprawie - teraz zostala sprawa z martwica ale ten watek
poruszylem oddzielnie - a co do zakrzepicy to byla to zakrzepica i tato w
szpitalu spedzil 3 tygodnie

Darek

Użytkownik "Piotr" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ciebie jest tylko hipotetyczne
>
> ważne jak rozpoznano zakrzepicę - usg naczyniowe

4 neurologow 1 ortopeda 1 bioenergoter.. i nadal nic..dretwienie..
Bol stawow
Lęk wysokości (długie)
Stłuczone kolano
waznosc skierowania na angio rezonans ?