Zakwaszanie gleby wyslanej kora - pytanie

1. Data: 2005-05-08 08:41:01

Temat: Zakwaszanie gleby wyslanej kora - pytanie
Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy gdy gleba pod borowke amerykanska jest wysciolkowana kora i gdy
bedzie potrzeba zakwaszyc ta glebe jakims nawozem, to bedzie trzeba bylo
najpierw ta sciolke usunac?

BTW jakie nawozy pod borowke sa naj... jesli chodzi o zakwaszenie gleby?

--

Andrzej Turek (Andre NH)
a...@p...onet.pl

2. Data: 2005-05-08 10:17:07

Temat: Re: Zakwaszanie gleby wyslanej kora - pytanie
Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andre NH" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> najpierw ta sciolke usunac?
>
> BTW jakie nawozy pod borowke sa naj... jesli chodzi o zakwaszenie gleby?
Ja nie usuwam. Stosuję kwaśny siarczan amonu albo mocznik. Na korę. I tak
przez nią przeleci. Możesz kupić specjalne nawozy do borówki, to jest ten
sam mocznik tylko drożej :)
Jan

3. Data: 2005-05-08 10:37:27

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d5kov1$j30$1@news.onet.pl Tarpan <t...@o...pl>
napisał(a):

> zakwaszenie gleby? ...
>
> Ja nie usuwam. Stosuję kwaśny siarczan amonu albo mocznik. Na
> korę. I tak przez nią przeleci. Możesz kupić specjalne nawozy do
> borówki, to jest ten sam mocznik tylko drożej :)

Hejka. O kwaśnym nie słyszałem. ;-) Jako nawóz stosuje się siarczan
amonu - (NH4)2SO4.
Można w celu zakwaszenia stosować także nawożenie czystą siarką.
Pozdrawiam kwaśno Ja...cki
Ja ostatnio kupiłem worek 50 kg nawozu wieloskładnikowego Lubofos 10 za
32,50 zł. Skład: N - 5%, P - 10%, K - 15%, Ca - 16,5%, Mg - 3% i S - 23%.
Tanio (1 kg = 0,65 gr), ale martwi mnie duża zawartość siarki. :-(

Borowka amerykanska - podloze, pytanie
Bezpieczeństwo
rośliny wodne, gdzie kupić? (Pyrlandia)
liliowce