Borowka amerykanska - podloze, pytanie

1. Data: 2005-05-08 08:33:00

Temat: Borowka amerykanska - podloze, pytanie
Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Borowka amerykanska wymaga kwasnego podloza. Zakupilem torf pH 3,5 - 4,5
i wymieszalem w proporcji 1:2 z glebą, na ktorej ma rosnac. Czy to jest
wystarczajace? Czy moglem dosypac wiecej kwasnego torfu?

--

Andrzej Turek (Andre NH)
a...@p...onet.pl

2. Data: 2005-05-08 08:39:22

Temat: Re: Borowka amerykanska - podloze, pytanie
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Andre NH" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> 3,5 - 4,5 i wymieszalem w proporcji 1:2 z glebą, na ktorej ma
> rosnac. Czy to jest wystarczajace? Czy moglem dosypac wiecej

A badałeś kwasowość gleby w ogrodzie? Bo może się okazać, że na darmo
wydałeś pieniądzę :). I tak, wystarczające. A teraz tylko nie zapomnij
podlewać.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz w Gdyni, profesora Miodka
doktor Wałęsa spotkał.

3. Data: 2005-05-08 08:45:16

Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A badałeś kwasowość gleby w ogrodzie? Bo może się okazać, że na darmo
> wydałeś pieniądzę :). I tak, wystarczające. A teraz tylko nie zapomnij
> podlewać.

No nie badalem, ale wydaje mi sie ze nie byla poprawna, bo byla typu
'gliniasta'.

Zalozmy ze byla nieprawidlowa, to wystarczajaca jest powyzsza proporcja
1:2 (niezrozumialem twojej wypowiedzi) ?

--

Andrzej Turek (Andre NH)
a...@p...onet.pl

4. Data: 2005-05-08 10:21:56

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andre NH" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
...> No nie badalem, ale wydaje mi sie ze nie byla poprawna, bo byla
typu
> 'gliniasta'.
Gliny są na ogól mało zakwaszone. Z moich doświadczeń wynika, ze borówka w
glinie powinna być zasadzona w "pojemniku" (np.worek z grubej folii,
rozciętym na dole). pomimo kwasnego torfu, nawet w wiekszej proporcji,
zakwaszałem borówki kwaśnym nawozem azotowm.
Jan

5. Data: 2005-05-08 10:52:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d5kira$hsq$1@news.onet.pl Andre NH
<a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> 3,5 - 4,5 i wymieszalem w proporcji 1:2 z glebą, na ktorej ma
> rosnac. Czy to jest wystarczajace? Czy moglem dosypac wiecej

Hejka. Zdecydowanie więcej. :-) Ponieważ borówka wysoka wymaga gleb
próchnicznych oraz pH 3,5 - 4,5 (3,8 - 4,8), to odpowiedź jest oczywista.
Pozdrawiam stenotypowo Ja...cki

6. Data: 2005-05-08 11:01:26

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Zdecydowanie więcej. :-) Ponieważ borówka wysoka wymaga gleb
> próchnicznych oraz pH 3,5 - 4,5 (3,8 - 4,8), to odpowiedź jest oczywista.
> Pozdrawiam stenotypowo Ja...cki

No i nie samego torfu, bowiem, gdy jesienią
się taki wodą opije i zimą zamarznie to .... ;-)

Pozdrawia korzennie boletus

7. Data: 2005-05-08 11:05:51

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d5krr7$3r1$1@nemesis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl> napisał(a):

> No i nie samego torfu, bowiem, gdy jesienią
> się taki wodą opije i zimą zamarznie to .... ;-)

Hejka. Może wiaderko piasku domieszać?
Pozdrawiam szkieletowo Ja...cki

8. Data: 2005-05-08 12:58:57

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 May 2005 13:05:51 +0200, Dirko napisał(a):

> Hejka. Może wiaderko piasku domieszać?

To takiej wiosny jak była u mnie w tym roku wyschnie...
Uważam że 1/3 torfu to w sam raz, resztę można uzupełnić
nawozem do kwaśnolubnych.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2005-05-08 16:31:55

Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i nie samego torfu, bowiem, gdy jesienią
> się taki wodą opije i zimą zamarznie to .... ;-)

No nie samego. Z bedaca tam ziemią. Ja zrobilem tak:

- Na spod dolka wysypalem kore sosnowa,
- nastepnie ziemia + torf kwasny w proporcji 1:2
- i na powierzchnie rowniez kora sosnowa. Ok?

--

Andrzej Turek (Andre NH)
a...@p...onet.pl

10. Data: 2005-05-09 10:38:04

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d5lere$hdl$1@news.onet.pl Andre NH
<a...@p...onet.pl> napisał(a):

> . Ja zrobilem tak:
> ziemia + torf kwasny w proporcji 1:2

Hejka. Czy tak? "Zakupilem torf pH 3,5 - 4,5 i wymieszalem w proporcji
1:2 z glebą, na ktorej ma rosnac."
Z Twojego pierwszego postu IMO wynikało, że torfu była 1 część a ziemi
2 części, a z drugiego odwrotnie. ;-)
Wersja mieszaniny torf wysoki : ziemia = 2 :1 jest poprawna. :-)
Pozdrawiam ruminująco Ja...cki

Bezpieczeństwo
rośliny wodne, gdzie kupić? (Pyrlandia)
liliowce