Zamalowanie pleśni/grzyba

1. Data: 2005-08-24 21:48:03

Temat: Zamalowanie pleśni/grzyba
Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przymierzam się do odmalowania pokoju i ..., w mieszkaniu mam okna
"plastyki" które są posrednio źródłem powstawania czarnych plam
(pleśn/grzyb?) na suficie i ścianie przy oknie. Chciałbym na jakiś czas
pozbyć się lub przynajmniej ograniczyć te plamy i tu pytanie - czym
wyczyścić/zdezynfekować te plamy i jaiej farby uzyć abu na jakiś czas mieć
jasną ścianę i sufit.
Pzdr.

2. Data: 2005-08-24 22:15:50

Temat: Re: Zamalowanie pleśni/grzyba
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-24 23:48 +0200, Użytkownik gomez napisał :
> [...]
> pozbyć się lub przynajmniej ograniczyć te plamy i tu pytanie - czym
> wyczyścić/zdezynfekować te plamy i jaiej farby uzyć abu na jakiś czas mieć

A to sa plamy bezposrednio nad oknem? b0o moze ci developer wycial po
kawalku uszczelki z gory, zeby byl przewiew i dmucha przez to swyczajny
syf, a nie grzyba. mam takie piekne czarne plamy, ze glowa mala, ale
developer sobie wymyslil, bo ogrzewanie jest gazowe. Wg niego
mikrouchyly nie wystarczyly i trzeba bylo naciac. To sie zmywa do
pewnego stopnia, el nie do konca. Przy remoncie zamierzam to pomalowac
farba, z ktorej bede mogla to potem zmywac.

Edytka [edymon]

"Niektórym ludziom należałoby wytoczyć proces myślenia"

3. Data: 2005-08-24 22:33:19

Od: sony <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

gomez napisał(a):
> [...]
> pozbyć się lub przynajmniej ograniczyć te plamy i tu pytanie - czym
> wyczyścić/zdezynfekować te plamy i jaiej farby uzyć abu na jakiś czas mieć

jeżeli to faktycznie plesn lub grzyb to domestos zalatwi sprawe

4. Data: 2005-08-25 06:59:21

Od: "Bogi" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Też miałem podobny problem, zastosowałem rurki pcv średnicy ok 1,5cm
bezpośrednio nad oknem wystawione na zewnątrz. To wystarczyło na zwiększenie
dopływu powietrza bez wysinania uszczelki. Możesz zastosować nawiewniki
powietrza ( różne rodzaje ).

Powodzenia

Bogi

5. Data: 2005-08-25 19:35:49

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> [...]
> pewnego stopnia, el nie do konca. Przy remoncie zamierzam to pomalowac
> farba, z ktorej bede mogla to potem zmywac.

Na pewno jest to grzybek/pleśn pochodząca od wilgoci wywołana słabą rotacja
powietrza. Farba zmywalna raczej nie wchodzi w rachubę bo chcę powstrzymać
ew. spowolnić rozwój tego grzybka a zmywanie ściany usunie w pewnym momencie
równiez farbę.
Pzdr.

6. Data: 2005-08-25 19:36:58

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> jeżeli to faktycznie plesn lub grzyb to domestos zalatwi sprawe

Oki, sprawę eksterminacji grzyba miałbym załatwioną, ale co dalej żeby
powstrzymać jego przyszły rozwój.
Pzdr.

7. Data: 2005-08-25 19:46:42

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

..ciach...
> [...]
zwiększenie
> dopływu powietrza bez wysinania uszczelki. Możesz zastosować nawiewniki

Jest mały problem, mieszkanie znajduje sie w bloku z dużej płyty
żelbetonowej i wywiercenie otworów pod rurki PCV może stanowić spory
problem.
Pozatym jaki wpływ rurki PCV będą miały w zimie w czasie duzych mrozów gdy
problem z wietrzeniem i gromadzeniem sie wilgoci w mieszkaniu jest
najwiekszy, czy nie wychłodzą mieszkania zbyt mocno?
Z nawiewnikami powietrza spotkałem się w mieszkaniach w nowym budownictwie
ale z tego co mówli ich uzytkownicy to ich działanie było niezbyt skuteczne,
podkreślam nie jest to moja opinia tylko uzytkowników. Z tego co widziałem
montaż tych nawiewników wiąże się z pewną ingerencją w okno, a nie majac
pewności co do działania nawieników nie chciałbym w ciemno niszczyc okna.
Pzdr.

8. Data: 2005-08-25 19:47:33

Od: c...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-08-2005 o 21:36:58 gomez <g...@w...pl> napisał:

> Oki, sprawę eksterminacji grzyba miałbym załatwioną, ale co dalej żeby
> powstrzymać jego przyszły rozwój.

Preparat grzybobójczy dodany do farby.

--
Darek

9. Data: 2005-08-25 19:52:11

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

..ciach...
> Preparat grzybobójczy dodany do farby.

Ale jaki, który jest dobry skuteczny i nie toksyczny - przeciez ja tam
zamierzam jeszcze mieszkać. Który nie będzie kolidował z farbą, ani jej
przebarwiał.
Pzdr.

10. Data: 2005-08-25 20:06:08

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"gomez" <g...@w...pl> writes:

> Oki, sprawę eksterminacji grzyba miałbym załatwioną, ale co dalej żeby
> powstrzymać jego przyszły rozwój.

1. wietrzyć.
2. wietrzyć.
3. wietrzyć.

MJ
PS. Aha, i jeszcze wietrzyć.

Firma układająca panele/ktoś słyszał???
Dokarmianie gołębi na balkonie - czy legalne?
kuchenka "trojfazowa" a zwykle gniazdko ...
Alarm do mieszkania w bloku
przegląd kotła gazowego Viessman