Zamek Gerda tudziez inne zamki.

1. Data: 2005-03-07 08:43:45

Temat: Zamek Gerda tudziez inne zamki.
Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z grupowiczów rozbierał moze zamek typu Gerda? Mam na mysli modele
typy Tytan ZX - czyli taki najpopularniejszy.

Otóż moje zapytanie jest nastepujace - czy da się wyjąć z zamka jakiś
element, który sprawi, że zasuwke będzie można zamykać - wsuwając ja ręką,
a nie poprzez pokrecanie?

Chcę troche przerobić zamek, abym mógł zamykac go siłownikiem elektrycznym

Adam Kondrat

2. Data: 2005-03-07 08:45:59

Temat: Re: Zamek Gerda tudziez inne zamki.
Od: "giga" <g...@x...xxxnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcę troche przerobić zamek, abym mógł zamykac go siłownikiem elektrycznym

A nie straci atestu?

--
giga

3. Data: 2005-03-07 08:48:11

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter napisał(a):

> Chcę troche przerobić zamek, abym mógł zamykac go siłownikiem elektrycznym

_Tylko_ siłownikiem ? Jeżeli tak, to stosowanie jakiegokolwiem zamka
traci sens. Rygiel, lub lepiej zespół rygli wykonać samemu.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

4. Data: 2005-03-07 08:53:53

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "giga" <g...@x...xxxnet.pl> napisał w wiadomości

> A nie straci atestu?

Nawet jak straci, to niespecjalnie bede sie tym przejmował. Chodzi o to by
spełniła postawione zadanie. Oraz zeby oczywiscie nie było to jawna luka w
bezpieczeństwie. Tzn zeby nie bylo mozliwosci otwarcia z zewnatrz.

Zdaje sobie sprawe z mozliwosci utraty gwarancji.

5. Data: 2005-03-07 09:02:35

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tylko siłownikiem ? Jeżeli tak, to stosowanie jakiegokolwiem zamka
> traci sens. Rygiel, lub lepiej zespół rygli wykonać samemu.

Tylko siłownikiem. Jednak na wypadek awarii silownika zamek musi miec
mozliwosc otwarcia kluczem.

Ogladalem wczoraj rozne zamki i zasuwy. Gerda mi tez odopowiada estetycznie,
bo nie moge sobie pozwolic na jakas chamską zasuwę - a takie spełniajace
funkcje juz widziałem

6. Data: 2005-03-07 09:05:15

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Mar 2005 09:43:45 +0100, Arbiter wrote:

> [...]
>
> Otóż moje zapytanie jest nastepujace - czy da się wyjąć z zamka jakiś
> element, który sprawi, że zasuwke będzie można zamykać - wsuwając ja ręką,

A nie lepiej kupić np. zamek Kasta?

Danny
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

7. Data: 2005-03-07 09:41:08

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danny" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> A nie lepiej kupić np. zamek Kasta?

Ogladałam wlasnie te kasty - ale strasznie brzydkie. Tzn ta ktora jest
zasuwana ręka i ma od dolu przycisk - jest nieładna. I klucz ma taki - jakby
sprzed 30 lat.

Tak czy inaczej jesli okaze sie ze Gerdy nei da sie przerobić - bede musiał
szukac byc moze KASTy

8. Data: 2005-03-07 10:36:35

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> napisał w
wiadomości news:d0h57f$e1t$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Tylko siłownikiem. Jednak na wypadek awarii silownika zamek musi
> miec
> mozliwosc otwarcia kluczem.

To może postawić sprawę na głowie? Siłownik zamontowany w futrynie
wsuwa rygiel w antabę[1] znajdującą się na drzwiach, a za nią zamek
zamek zamontowany tak, że normalnie znajduje się w pozycji 'zasuwa
schowana', a w razie awarii siłownika można jego zasuwą wypchnąć
rygiel siłownika z antaby w futrynę i otworzyć drzwi.

J.

[1] a tak własciwie jak się toto nazywa? No to normalnie montowane na
futrynie, w co wjeżdża zasuwa zamka? Całe życie mówiłem na to antaba,
ale coś mnie teraz tknęło, sprawdziłem no i okazuje się, że antaba, to
co innego.

9. Data: 2005-03-07 10:45:00

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." napisał(a):

> [...]
> futrynie, w co wjeżdża zasuwa zamka? Całe życie mówiłem na to antaba,
> ale coś mnie teraz tknęło, sprawdziłem no i okazuje się, że antaba, to

Nie dawaj wiary - antaba to nieruchoma część zamka i koniec :)

10. Data: 2005-03-07 10:47:03

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w

> [...]
> schowana', a w razie awarii siłownika można jego zasuwą wypchnąć
> rygiel siłownika z antaby w futrynę i otworzyć drzwi.

niestety ingerencja w futryne nie wchodzi w gre - jest jakos wbetonowana i
stalowa. Raczej to o czym pisze to jedyne mozliwe rozwiazanie - tzn zamek
wierzchni

BATERIA SLONECZNA 45W za pół ceny
Blat kuchenny
wykładziny dywanowe
Zaluzje antywlamaniowe
Pralka Whirlpool AWM 249/1000 - nie wiruje