Zapalenie miazgi czy ból pourazowy zęba

1. Data: 2007-04-02 22:49:06

Temat: Zapalenie miazgi czy ból pourazowy zęba
Od: o...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z zębem tzn. 2tyg temu została wymieniona w dolnej szóstce
amalgamatowa plomba na światłoutwardzalną ponieważ podobno tamta była
nieszczelna.Ząb z amalgamatem nie bolał wcale.Ząb plombowany był bez
znieczulenia.Teraz przy nagryzaniu (ubytek wg stomatoga nie był
głęboki,ale zajmuje patrząc z góry cały ząb|) w przedniej części zęba
mnie boli, tak że wcale nie gryzę tym zębem.Dokładnie to wygląda
tak ,że jak naciskam np palcem to nie boli dopiero jak puszczam to
boli (coś jakby sprężynowanie) W związku z tym mam pytanie jak długo
trwa ból pourazowy?A kiedy można mówić o zapaleniu miazgi?
I jeszcze jedno pytanie-czy można mieć alergie na materiały
dentystyczne?Pytam ponieważ 6miesięcy temu u tego samego stomatolga
plombowałam górną lewą szóstkę (po wypadnięciu plomby) i od tego czasu
ząb ten reaguje na ciepło-zimno.Teraz w tym zębie miałam wymienianą
drugą plombę tzn zostało wsadzone lekarstwo na kilka miesięcy-na razie
bez zmian,boli dalej.
Będę wdzięczna za odpowiedź i życzę wszystkim zdrowych. niebolących
ząbków.