Zapiekany makaron z serem (białym).

1. Data: 2005-09-16 09:33:46

Temat: Zapiekany makaron z serem (białym).
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako, że moja Żona musi pojeść przez jakiś czas lekkostrawnie, wymyśliłem,
żęby było też smacznie że zrobie makaron zapiekany z białym serem.
Co myślicie o takim pomyśle ???

Może macie jakieś sugestie, albo gotowe przepisy ???
Co jeszcze do tego wrzucić ????

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

2. Data: 2005-09-16 09:55:20

Temat: Re: Zapiekany makaron z serem (białym).
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę - może masz ochotę na coś takiego:

--- Zapiekanka ---

Składniki:
- 1/2 paczki makaronu (tak na oko - ile mamy ochotę - ja ostatnio
robię z makaronem razowym :-) )
- 1/2 kg twarogu
- 4 jajka
- 50-100 gr masła
- 2-3 łyżki cukru
- 2-3 łyżki kaszy manny (niegotowanej)
- 1/2 szkl. śmietanki (może być mleko)
- szczypta soli
- cukier waniliowy lub aromat
- rodzynki (wcześniej namoczone)

Wykonanie:
Makaron gotuję wg. przepisu na opakowaniu.

Rodzynki zalewam gorącą wodą, kaszę manną zalewam mlekiem i zostawiam na
jakiś czas (tak ok. 30-45 min.). Żółtka ucieram z cukrem i cukrem
waniliowym, dodaje twaróg (nie musi być 2 razy mielony jak na sernik
wystarczy dobrze rozgnieciony widelcem), miękkie roztarte lub drobno
posiekane masło, kaszę manną. Całość dobrze ucieram i mieszam z makaronem.
Dodaje ubite białka i rodzynki, delikatnie mieszam.

Potem wykładam do wysmarowanej małem i bułką tartą formy i zapiekam tak ok.
30-45 min w piekarniku (ok 200C).

Polecam na gorąco z konfiturkami.

Mmmmm.....

Jini - anioł kobieta ;-)

3. Data: 2005-09-16 18:07:21

Temat: Re: Zapiekany makaron z serem (bia^(3)ym).
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jini" <j...@i...pl> napisał(a):
>Polecam na gorąco z konfiturkami. Mmmmm.....

Dziękuje, zrobione, zjedzone.
Smakowało.
Pięknie wyszło.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

4. Data: 2005-09-16 18:11:10

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Sep 2005 20:07:21 +0200, Waćpanna lub waćpan Artur Nowacki, w
wiadomości <news:432b09d6$1@news.home.net.pl> zawarł, co następuje:

> Dziękuje, zrobione, zjedzone.
> Smakowało.
> Pięknie wyszło.

ale czyt to jest lekkostrawne, to ja bym opoowała
masło, śmietana i może jeszcze tłusty ser? :>
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

5. Data: 2005-09-16 18:52:05

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał(a):
>ale czyt to jest lekkostrawne, to ja bym opoowała masło, śmietana i może jeszcze
tłusty ser? :>

Dałem mleko, bez masła i chudy ser.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

6. Data: 2005-09-16 18:58:37

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak to wyglądało:
http://skocz.pl/zapiekanka

Jeszcze raz dziękuje za przepis, pozwoliłem sobie go umieścić na swojej
stronce.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

7. Data: 2005-09-16 19:12:00

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Artur Nowacki <a...@l...home.pl>:

> Dałem mleko, bez masła i chudy ser.

Możesz jeszcze wymienić makaron na ryżowy - taki lżejszy jest i smaczny
bardzo.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

8. Data: 2005-09-19 03:45:45

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> Możesz jeszcze wymienić makaron na ryżowy - taki lżejszy jest i smaczny
> bardzo.
Smaczny może i tak, ale lżejszy? Ja po zjedzniu takowego czuję go w żołądku
przez 5-6 h. Raz zrobiłam błąd, bo zjadłam niedługo przed snem. Wstałam
najedzona - makaron wciąż w moim żołądku jeszcze był. Toto pęcznieje nie
tylko w wodzie, ale i dodatkowo w brzuchu. Do najlżejszych potraw z
pewnością nie można go zaliczyć.

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2005-09-19 05:35:05

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości
>A tak to wyglądało:
> http://skocz.pl/zapiekanka
>
> Jeszcze raz dziękuje za przepis, pozwoliłem sobie go umieścić na swojej
> stronce.

a cieszę się bardzo, że smakowało :-)
Pozdrawiam serdecznie!

Jini :-)