Zaprawa tynkarska: gotowa czy robiona?

1. Data: 2008-08-10 19:22:37

Temat: Zaprawa tynkarska: gotowa czy robiona?
Od: "Adni" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem przed remontem łazienki , rozmawiałem z "fachowcem' którego chce
wynająć i we wszystkim sie dogadaliśmy tylko mam jedną wątpliwość: facet
chce robić zaprawe tynkarską z cementu i piasku, bo podobno gotowe nie są
trwałe. Ja słyszałem odwrotną opinię tzn. gotowa jest tak samo dobra , a
mniej roboty, brudu i wiadomo że dobrze wymieszana.
Jak z tym jest?

Pozdrawiam :
A.D.

2. Data: 2008-08-10 21:52:09

Temat: Re: Zaprawa tynkarska: gotowa czy robiona?
Od: MiT <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-08-10 21:22, Adni napisał (a)::
> [...]
> trwałe. Ja słyszałem odwrotną opinię tzn. gotowa jest tak samo dobra , a
> mniej roboty, brudu i wiadomo że dobrze wymieszana.

Daj robić fachowcowi tym czym lubi robić. Jak jest to fachowiec starej
daty to go nie przekonasz do gotowych zapraw (bo nie), jeśli młody
dobrze wyszkolony pod okiem starego majstra to też woli pracować na
tradycyjnych materiałach. Jeśli chodzi o ilość roboty to jego problem.
Ilość brudu będzie podobna. A jakość wymieszania zależy od dokładności
mieszającego.
Nie sądzę, że do następnego remontu łazienki (10-15 lat) odczujesz
różnicę w trwałości zaprawy.
Jeśli zaś chodzi o zaprawy gotowe, to po wymieszaniu z ilością wody na
jednostkę wagi podawaną przez producenta mają one różną konsystencję i
"lepkość" (przyleganie do podłoża). Stąd fachowcy wybierają taki
materiał jakim się im najlepiej robi (do którego są przyzwyczajeni).
Więc jeśli masz do czynienia z Fachowcem (przez duże Fy) to daj mu robić
w takiej technologi jak lubi, wtedy będą dobre efekty. Papudrak i tak
spieprzy choćbyś dał mu nie wiem jak nowoczesne i drogie materiały.
Niepokoi mnie tylko, że napisałeś "fachowcem" w cudzysłowie.

Jeśli chcesz koniecznie zastosować jakieś konkretne materiały (gotowe
zaprawy, kleje konkretnego producenta i tak dalej) to pozostaje szukanie
majstra, który robi w tych materiałach.

Pozdrawiam
MiT

3. Data: 2008-08-11 04:19:03

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze:
Zaprawa zrobiona przez tynkarza zawsze będzie zrobiona dobrze i dopasowana
do potrzeb tynkarza i charakteru pomieszczenia.
Zaprawa gotowa będzie jaka będzie, np atlas ma FATALNĄ zaprawę tynkarską z
bardzo grubego piasku. Źle się rzuca, a o zacieraniu cienkich warstw w ogóle
nie ma mowy. Kreistel ma zaprawę tynkarską o konsystencji śmietany, ale ona
do pewnych prac także się nie nadaje. U niektórych producentów konsystencja
zaprawy to w ogóle loteria - nie trzyma żadnych standardów.
Po drugie:
Co Ci do tego jakie są cząstkowe etapy i technologie zastosowane przez
wykonawcę remontu. Kolor i markę narzędzi też będziesz wykonawcy wybierać
??? Ciebie jako klienta ineteresuje efekt końcowy....
--
Jackare

4. Data: 2008-08-11 04:40:32

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Sie, 21:22, "Adni" <a...@v...pl> wrote:
> [...]
> trwałe. Ja słyszałem odwrotną opinię tzn. gotowa jest tak samo dobra , a
> mniej roboty, brudu i wiadomo że dobrze wymieszana.

Jeżeli ma doświadczenie to na podstawie tynku dobierze sobie
zaprawę - np. na istniejącej słabej warstwie nie położy mocnej bo
będzie odpadać / odpryskiwać. Teoretycznie powinna też być tańsza od
gotowych.
Druga sprawa - grubość zaprawy - w zasadzie gotowce są
cienkowarstwowe...

5. Data: 2008-08-11 18:41:54

Od: "kr" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adni" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> trwałe. Ja słyszałem odwrotną opinię tzn. gotowa jest tak samo dobra , a
> mniej roboty, brudu i wiadomo że dobrze wymieszana.

Gotowe zaprawy nie są złe. Widzę tu tylko problem w ilości zużytej zaprawy.
Te gotowe wychodzą kilkakrotnie drożej. Więc jeśli potrzebujesz dużo np
kilkadziesiąt worków lepiej robić samemu

pralki automatyczne
problem z polaczeniem okapu z kominem wylotowym
Klimatyzacja w budynku
odkurzacz ogrodowy
Cersanit Canta - płytki podłogowe