Zaraza ziemniaczana a kompost

1. Data: 2012-09-12 16:59:32

Temat: Zaraza ziemniaczana a kompost
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Co roku sadzimy troche pomidorow w przydomowym ogrodku i co roku wiekszosc
zabija zaraza ziemniaczana zanim dojrzeja. Mam tez kompostowisko z ktorego
zasilamy ten wlasnie ogrodek.
Powiedzcie czy moge na kompostowisko wyrzucac te wlasnie zarazone pomidory?
Corka twierdzi ze nie gdyz ta zaraza swietnie rozwija sie w komposcie po
czym na wisone zarazamy tym kompostem ziemie w ogrodku i tak w kolko.
Co na ten temat sadza fachowcy?

2. Data: 2012-09-12 17:52:14

Temat: Re: Zaraza ziemniaczana a kompost
Od: OWL <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-12 18:59, Tomasz pisze:
> [...]
> Corka twierdzi ze nie gdyz ta zaraza swietnie rozwija sie w komposcie po
> czym na wisone zarazamy tym kompostem ziemie w ogrodku i tak w kolko.

Ja nie jestem fachowcem ale zarażone liście pomidorów spalam zawsze w
ognisku, nigdy nie daję ich na kompost

Tomek
sowa1968(at)gmail.com

3. Data: 2012-09-12 20:33:40

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

> Powiedzcie czy moge na kompostowisko wyrzucac te wlasnie zarazone
> pomidory? Corka twierdzi ze nie ...

Hejka. Możesz ale nie powinieneś. Spal, jak radzi kolega. Wszak zwyczaj
palenia łętów ziemniaczanych uwiecznili nawet nasi malarze.
Pozdrawiam anihilacyjnie Ja...cki

Poznań lub Gniezno ale tanio
ciekawa konstatacja
Derenie sadzonki - jak sadzic ?
Dżdżownice kalifornijskie w naszym klimacie
Ostatnia roślina i macie mnie z głowy (co to za roślina?)