balokonowe na zimę

1. Data: 2012-09-15 11:28:28

Temat: balokonowe na zimę
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy duże donice (dużo ziemi) uchronią korzenie krzewów (szczegółnie róże)
przed przemarzaniem,? czy tez od razu załózyć wynos do piwnicy na czas
mrozów,
nie wymyślili jeszcze żadnych ocieplaczy do korzeni? : )

2. Data: 2012-09-15 11:43:31

Temat: Re: balokonowe na zimę
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 września 2012 13:28:26 UTC+2 użytkownik yapann napisał:

> nie wymyślili jeszcze żadnych ocieplaczy do korzeni? : )

Maty grzewcze :-)

Ania

3. Data: 2012-09-16 20:14:36

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mrozów,
> nie wymyślili jeszcze żadnych ocieplaczy do korzeni? : )

ja kombinowałem ze styro, słomą itp ale nic nie pomagało. Donice miałem
wielkie na około 100l dodatkowo w dewnianej "osłonce" z deski 3cm. Zawsze
przemarzło, zresztą skoro na dworze było nawet -30 to nie było szans bo
przeżyło.

Od 2 lat wynosze wszystko do piwnicy - podlewając tam dość skąpo
(1/miesiącu - jak mi się przypomni:-)
Wszystko rośnie pięknie:-)

--
---
uciu

4. Data: 2012-09-22 11:41:10

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Maty grzewcze :-)

ano jo - jakieś cuś na słońce, wtykane w korzenie.
a jak nie ma słońca to się prząełącza na prunt : ] - np włączające się na
kwadrans przy każdoracowym spadku temeratury poniżej np minus 10, dałaoby
kilka włączeń w nocy - tyle co odtajeć zmarźliny z masy korzeniowej.

byle nie wyszłoby drożej, niż kupić nowe rośliny - do małych roślinek by się
nie opłacało oczywiście, ale do jakiś poważniejszych hodowli. (Amoże taniej
wyemigrować nad Śródziemne :) )

5. Data: 2012-09-22 11:42:14

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"uciu" <g...@i...pl> wrote in message
> ja kombinowałem ze styro, słomą itp ale nic nie pomagało. Donice miałem
> wielkie na około 100l dodatkowo w dewnianej "osłonce" z deski 3cm. Zawsze

uh, no to dobrze że piszesz - miałam podobne pomysły, daruje se.

6. Data: 2012-09-22 12:10:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Sep 2012 13:42:14 +0200, yapann napisał(a):

> "uciu" <g...@i...pl> wrote in message
>
> uh, no to dobrze że piszesz - miałam podobne pomysły, daruje se.

Styropian nie grzeje, lecz IZOLUJE przepływ ciepła. Bez grzania cieplej nie
będzie.
--
XL

7. Data: 2012-09-22 12:46:49

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 września 2012 13:40:57 UTC+2 użytkownik yapann napisał:

>(Amoże taniej wyemigrować nad Śródziemne :) )

Pewnikiem tak. Albo w jeszcze cieplejsze rejony - tylko wtedy pojawiają się inne
problemy...

W niektórych strefach klimatycznych trzeba np. piwonie przenosić na pewien czas do
chłodu, żeby zechciały zakwitnąć ;-)

Ania

8. Data: 2012-09-22 13:33:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Sep 2012 05:46:49 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
problemy...

> W niektórych strefach klimatycznych trzeba np. piwonie przenosić na pewien czas do

Duuuuuża lodówka i heja :-)

--
XL

Zaraza ziemniaczana a kompost
Poznań lub Gniezno ale tanio
ciekawa konstatacja
Derenie sadzonki - jak sadzic ?
Dżdżownice kalifornijskie w naszym klimacie