Zarowki porownanie

1. Data: 2006-12-01 09:42:38

Temat: Zarowki porownanie
Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Tak sie zastanawiam jakie oswietlenie jest bardziej ekonomiczne (jaśniej,
mniej zużytego prądu):

2 żarówki po 50 W czy jedna 100 W?
2 świetlówki energooszczędne 10W czy jedna 20W?

przy założeniu, że żarówki/świetlówki są tego samego typu i podane wartości
są zgodne z prawdą. Pytam, bo mam wiele opraw na 2 żarówki i dylemat co
wkręcić 1 setkę czy 2 pięćdziesiątki?

Pozdr.
Janusz K.

2. Data: 2006-12-01 09:57:19

Temat: Re: Zarowki porownanie
Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak sie zastanawiam jakie oswietlenie jest bardziej ekonomiczne (jaśniej,
> mniej zużytego prądu):

Sprawdź jasność a nie moc. Poszczególne firmy robią lepsze/gorsze (wydajność
z mocy) źródła światła , ceny są też różne. Porównaj ceny,jasność i
moc(koszt użytkowania) oraz szacowany czas eksploatacji i trwałość.

3. Data: 2006-12-01 10:12:51

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz K." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wartości są zgodne z prawdą. Pytam, bo mam wiele opraw na 2 żarówki i
> dylemat co wkręcić 1 setkę czy 2 pięćdziesiątki?

Zarówno w przypadku żarówek, jak i świetlówek, sprawność rośnie wraz z mocą,
czyli jedna żarówka 100W będzie jaśniejsza, niż dwie 50W,
a jedna świetlówka 20W będzie jaśniejsza, niż dwie 10W.

Witek

4. Data: 2006-12-01 10:50:45

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyli jedna żarówka 100W będzie jaśniejsza, niż dwie 50W,
> a jedna świetlówka 20W będzie jaśniejsza, niż dwie 10W.

Czyli najlepiej jedną mocną świetlówkę. Ale,ale... ostatnio kupiłem jakies
tanie świetlówki (po 5zł) w markecie i ich jasność nijak ma się do OSRAM czy
innych "kupek". OSRAM daje gwarancję na swoje świetlówki. Ja kupując kiedyś
te lepsze niestety wyrzuciłem paragony,a po paru miesiącach padły dwie po
25zł. Teraz muszę kupić do nowego mieszkania coś i zdecyduję się pewnie na
jakieś markowe,ale paragony tym razem zachowam. :-)

5. Data: 2006-12-01 12:20:25

Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (wydajność z mocy) źródła światła , ceny są też różne. Porównaj
> ceny,jasność i moc(koszt użytkowania) oraz szacowany czas eksploatacji i

To ja wiem (i porównuje) - dlatego pytam o żarówki/świetlówki tego samego
typu.

Pozdr.
Janusz K.

6. Data: 2006-12-01 12:24:15

Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tanie świetlówki (po 5zł) w markecie i ich jasność nijak ma się do OSRAM
> czy innych "kupek". OSRAM daje gwarancję na swoje świetlówki. Ja kupując

Tanie świetlówki dają trupio blade światło i pewnie nie mają super
trwałości. A więc jeśli świetlówka kompaktowa do pomieszczenia mieszkalnego,
to raczej firmowa, z dobrym luminoforem. Ja jednak do pomieszczeń
mieszkalnych wolę dawać żarówki - światło ciągłe jest o wiele przyjemniejsze
dla oka. Poza tym świetlówki kompaktowe potrzebują parę chwil na rozgrzanie,
a więc nie świecą pełnią światła zaraz po załączeniu. Mając oprawy na zwykłe
żarówki rozważyłbym zastosowanie żarówek halogenowych z gwintem - świecą
jaśniej (o 30 %), bardziej białym światłem niż zwykłe żarówki.
Druid29

7. Data: 2006-12-01 12:24:32

Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwie po 25zł. Teraz muszę kupić do nowego mieszkania coś i zdecyduję się
> pewnie na jakieś markowe,ale paragony tym razem zachowam. :-)

Ostatnio (wczoraj...) kupiłem kontrolnie 1 świetlówkę kompaktową Polux o
mocy 55W (2 lata gwarancji - odpowiednik coś koło 300W) - czy rzeczywiście
daje aż tyle światła to nie wiem (raczej chyba nie), ale świeci super. W
pokoju, gdzie używałem 2 żarówki po 100W jest teraz jaśniej przy świetlówce
1x55W.

Pozdr.
Janusz K.

8. Data: 2006-12-01 13:02:25

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwie po 25zł. Teraz muszę kupić do nowego mieszkania coś i zdecyduję się
> pewnie na jakieś markowe,ale paragony tym razem zachowam. :-)

Heheheh
ja zrobiłem tak w identycznej sytuacji: kupiłem w markecie identyczne
żarówki i zachowałem od nich paragon, a następnego dnia zgłosiłem reklamację
starych żarówek na podstawie nowego paragonu. Wymienili bez problemu więc
miałem 4 sprawne żarówki za cenę 4 sprawnych, a market może sobie teraz
reklamować u chińczyków te buble co mi sprzedał.

A wracając do współczynnika mocy w stosunku do ceny i zużycia prądu to
zdecydowanym liderem bijącym na głowę wszystko jest zwykła długa świetlówka
36W. Kładziesz oprawę na dwie takie świetlówki na szafkach kuchennych i masz
miłe jasne i tanie oświetlenie.

9. Data: 2006-12-01 17:03:11

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):
> [...]
> 36W. Kładziesz oprawę na dwie takie świetlówki na szafkach kuchennych i masz
Calkowicie sie zgadzam, dodajac jeszcze - koniecznie z "statecznikiem
elektronicznym" bo wtedy tak upierdliwie nie mruga przy zalaczaniu tylko
plynnie sie wlacza, i nie miga z czestotliwoscia 50/100HZ podczas pracy
tylko miga z czestotliwoscia >50KHz czego juz nikt nie zobaczy, ale to
wszystko pod warunkiem ze ci zona nie wymyslila 8 szafek, w tym jedna
narozna, a kazda z nich ma inna wysokosc dolnej krawedzi...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

10. Data: 2006-12-01 18:08:49

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wszystko pod warunkiem ze ci zona nie wymyslila 8 szafek, w tym jedna
> narozna, a kazda z nich ma inna wysokosc dolnej krawedzi...

Nie rozumiemy się świetlówki montuje się na szafkach a nie pod szafkami.
Światło odbija się od sufitu i rozprasza.

Pralka electrolux ładowana od góry -czy wibracje to norma?
Szuflady w kuchni
okap kominowy - np.TEKA DH-1
opłaty
Drzwi harmonijkowe