Zasady kierowania na badania diagnostyczne przez lekarzy specjalistów i/lub świadczenia gwarantowane

1. Data: 2006-01-03 20:48:56

Temat: Zasady kierowania na badania diagnostyczne przez lekarzy specjalistów i/lub świadczenia gwarantowane
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
staram się ustalić na jakiej podstawie lekarze specjaliści (nie chodzi
mi o lekarzy podstawowej opieki) mogą kierować na badania diagnostyczne
np. rezonans magnetyczny.

Zgodnie z art. 32 Ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych

"Świadczeniobiorca ma prawo do świadczeń z zakresu badań
diagnostycznych, w tym medycznej diagnostyki laboratoryjnej,
wykonywanych na podstawie skierowania lekarza ubezpieczenia zdrowotnego
lub felczera ubezpieczenia zdrowotnego, zakwalifikowanych jako
świadczenia gwarantowane."

Gdzie są wymienione świadczenia gwarantowane ?

Z góry dziękuję za informacje i wskazówki dot. kierunku dalszych
poszukiwań w tym zakresie.

Wojciech Ściesiński; w...@N...net

Wolne Oprogramowanie czyni wolnym...
Popierasz Open Source ? Czytaj http://7thguard.net

2. Data: 2006-01-03 20:55:48

Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...net> napisał ...
| staram się ustalić na jakiej podstawie lekarze specjaliści (nie chodzi
| mi o lekarzy podstawowej opieki) mogą kierować na badania diagnostyczne
| np. rezonans magnetyczny.

na podstawie oceny stanu zdrowia i ewentualnych wskazan do dodatkowych badan
ulatwajacych / umozliwiajacych / uscislajacych diagnoze

to ze np. w swiadczniach bedzie wymieniony rezonans magnetyczny nie oznacza
ze pojdziesz do lekarza o powiesz "Daj mi pan skierownie na rezonans" bo i
tak go nie dostaniesz jesli nie bedzie ku temu podstaw stricte zdrowotnych

--
Dominik

3. Data: 2006-01-04 13:46:20

Temat: trochę długie i html.
Od: "Greg" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie są wymienione świadczenia gwarantowane ?

WYKAZ BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH NIEZBĘDNYCH PRZY UDZIELANIU ŚWIADCZEŃ
ZDROWOTNYCH W ZAKRESIE PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ

1. Badania hematologiczne:

a.. 1. morfologia krwi obwodowej z wzorem odsetkowym;

b.. 2. płytki krwi;

c.. 3. retikulocyty;

d.. 4. odczyn opadania krwinek czerwonych (OB).

2. Badania biochemiczne i immunochemiczne w surowicy krwi:

a.. 1. sód;

b.. 2. potas;

c.. 3. wapń całkowity;

d.. 4. żelazo;

e.. 5. stężenie transferyny;

f.. 6. mocznik;

g.. 7. kreatynina;

h.. 8. glukoza;

i.. 9. test obciążenia glukozą;

j.. 10. białko całkowite;

k.. 11. proteinogram;

l.. 12. albuminy;

m.. 13. kwas moczowy;

n.. 14. cholesterol całkowity;

o.. 15. cholesterol-HDL;

p.. 16. cholesterol-LDL;

q.. 17. triglicerydy (TG);

r.. 18. bilirubina całkowita;

s.. 19. bilirubina bezpośrednia;

t.. 20. fosfataza alkaliczna (ALP);

u.. 21. aminotransferaza asparaginianowa (AST);

v.. 22. aminotransferaza alaninowa (ALT);

w.. 23. gammaglutamylotranspeptydaza (GGT);

x.. 24. amylaza;

y.. 25. kinaza kreatynowa (CK);

z.. 26. fosfataza kwaśna całkowita (ACP);

aa.. 27. czynnik reumatoidalny (RF);

ab.. 28. miano antystreptolizyn O (ASO);

ac.. 29. hormon tyreotropowy (TSH);

ad.. 30. antygen HBs-AgHBs;

ae.. 31. VDRL

3. Badania moczu:

a.. 1. ogólne badanie moczu z oceną mikroskopową osadu;

b.. 2. ilościowe oznaczanie białka;

c.. 3. ilościowe oznaczanie glukozy;

d.. 4. ilościowe oznaczanie wapnia;

e.. 5. ilościowe oznaczanie amylazy.

1

4. Badania kału:

a.. 1. badanie ogólne;

b.. 2. pasożyty;

c.. 3. krew utajona - metodą immunochemiczną.

5. Badania układu krzepnięcia:

a.. 1. wskaźnik protrombinowy (INR);

b.. 2. czas kaolinowo-kefalinowy (APTT);

c.. 3. fibrynogen.

6. Badania mikrobiologiczne:

a.. 1. posiew moczu z antybiogramem;

b.. 2. posiew wymazu z gardła;

c.. 3. ogólny posiew kału w kierunku pałeczek Salmonella; Shigella;

d.. 4. białko C-reaktywne (CRP).

7. Badanie elektrokardiograficzne (EKG) w spoczynku.

8. Badanie ultrasonograficzne (USG) jamy brzusznej.

9. Zdjęcia radiologiczne:

a.. 1. zdjęcie klatki piersiowej w projekcji AP i bocznej;

b.. 2. zdjęcia kostne - w przypadku kręgosłupa; kończyn i miednicy w
projekcji AP i bocznej;

c.. 3. zdjęcie czaszki i zatok w projekcji AP i bocznej;

d.. 4. zdjęcie przeglądowe jamy brzusznej.

ludzie zlitujcie sie
zwrot kosztów leczenia
Kolonoskopia nie wykrywa wszystkich polipów
Morfologia krwi
Czy RZS leczy się Metotrexat'em