Zaszczepianie winogronu

11. Data: 2003-10-10 06:05:47

Temat: Odp: Odp: Odp: Zaszczepianie winogronu
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bm3k1f$2fh$1@inews.gazeta.pl...

> Krysiu, to ja ci podpowiadam jak uniknąć odpowiedzialności karnej a TY
dalej
> swoje.
> Sprawdź na stronie redakcyjnej co tam jest napisane.
> pozdr. Jerzy

:-( koniec z pożyczaniem

Pozdrawiam Krycha :-)

12. Data: 2003-10-12 20:29:36

Temat: Odp: Zaszczepianie winogronu
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:t...@d...zkz.com.pl...

> Czytałam o metodzie w klin. Zraz przycina się z dwóch stron tworząc płaski
> klin,
> a w podkładce wycina się miejsce na ten klin i ściśle wiąże.
> Podany termin to lato (nie pamiętam, który miesiąc).
> Podjęłam się takiego szczepienia raz, była nie udana. :-)

A co szczepiłaś i na czym??
Podobno należy przestrzegać zasady by szczepić jasne odmiany na jasnych ,
ciemne na ciemnych.
Pozdrawiam :-)
Janusz

13. Data: 2003-10-13 11:55:09

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
(...)>
> A co szczepiłaś i na czym??
> Podobno należy przestrzegać zasady by szczepić jasne odmiany na jasnych ,
> [...]

Szczepiłam ciemną odmianę, teraz wiem że Schuyler na jasnej Izie Zaliwskiej.
Chciałam mieć różnokolorowy krzew :-)

Pozdrawiam Krycha

14. Data: 2003-10-13 12:26:29

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:k...@d...zkz.com.pl...

> Szczepiłam ciemną odmianę, teraz wiem że Schuyler na jasnej Izie
Zaliwskiej.
> Chciałam mieć różnokolorowy krzew :-)

To co napisałem to tylko jakas niejasna pogłoska warta zweryfikowania. Sam
tego nie ćwiczyłem. Może warto próbować.!? :-)
Ostatecznie kilka ciachnięć nożem to żadna robota, a i nic się przy okazji
nie psuje.... :-)))
Może wiosną i ja spróbuję.... :-) Bo ze szczepieniami zawsze u mnie było OK!
Szczepione miałem ospę, cholerę, dżumę i jeszcze pare takich innych
dziwnych...
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2003-10-14 05:52:47

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
OK!
> Szczepione miałem ospę, cholerę, dżumę i jeszcze pare takich innych

Janusz, to Ty jesteś spec od szczepień.
Na pewno Ci się uda, po tylu doświadczeniach :-)))

Pozdrawiam Krycha

16. Data: 2003-10-14 20:37:30

Temat: Re: Zaszczepianie winogronu
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno należy przestrzegać zasady by szczepić jasne odmiany na jasnych ,
> ciemne na ciemnych.

Chyba nie, weźmy na to taką 'Arkadia' i 'Ajwaz'. Jasne i ciemne a mają
tych samych "rodziców". Powinowactwo bliskie i chyba nie należy się
spodziewać tego że się by nie zrosły ?

Pozdrawiam
PP.

17. Data: 2003-10-14 21:41:03

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 1stgreen <1...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bmhmsv$467$...@n...news.tpi.pl...

> Chyba nie, weźmy na to taką 'Arkadia' i 'Ajwaz'. Jasne i ciemne a mają
> tych samych "rodziców". Powinowactwo bliskie i chyba nie należy się >
spodziewać tego że się by nie zrosły ?

Być może. Nie upieram się. Jednak są takie pogłoski :-))
Chyba zbyt mało jest doświadczeń.
Myślę, że możemy wiosną poeksperymentować i wymienić dopiero wtedy
doświadczenia.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
A komu przyszłoby do głowy szczepienie Ajwaza na Arkadii albo odwrotnie????
Po co???
Szczepienie ma raczej na celu albo wymianę fatalnej istniejącej odmiany
(przewaznie labrusca) na lepszą albo zaszczepienie na mrozoodpornej
podkładce delikatniejszej odmiany...
J.

Re: rośliny miododajne
Re: Wesołych Świąt