Re: rośliny miododajne

1. Data: 2003-10-07 19:30:08

Temat: Re: rośliny miododajne
Od: pszczech <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chodzi o facelię to raczej nie trzeba pod nią nawozić jest to
roślina poplonowa a więc taka która po przekwitnięciu i przekopaniu sama
jest nawozem a dzięki temu iż jej korzenie sięgają bardzo głęboko
potrafi "wyciągnąć" potrzebne jej mikroelementy niedostępne tam dla
innych roślin. Trzeba jedynie podlewać ją w początkowym okresie. Nasiona
należy przykrywać nie więcej niż 2 cm ziemi ponieważ umieszczone głębiej
mogą niewzejść. facelia wschodzi po około 8 dniach a zakwita po 50 od
zasiania. Jeżeli chodzi o wydajnośc miodową to w literaturze podaja max
1000kg/h ale chyba jest to wartość czysto teoretyczna. Niemniej jednak
zasiana przeze mnie facelia ściągała znaczną liczbę trzmieli z okolicy,
których czasem było nawet więcej niż pszczół mimo iż moja pasieka
znajdowała się tuż obok. Jeżeli chodzi o grykę to osobiście jej nie
siałem. Z literatury wiem iż zakwita ona po ok 30 dniach wydajność 300
kg/h. Dobrym rozwiązaniem jest sianie mieszanki gryki i facelii która
zakwita od 30 dnia po posianiu i kwitnie przez wiele tygodni(najpierw
gryka a potem facelia). Aby facelia zakwitła jak najwcześniej można ją
zasiać przed pierwszymi przymrozkami ale nie jest to zbyt pewne lepiej
zasiać ją gdy tylko zima odpuści.

--
Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

2. Data: 2003-10-08 20:38:19

Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli chodzi o facelię to raczej nie trzeba pod nią nawozić
trzeba i to solidnie i azotem też solidnie to dopiero wtedy każda roślina
będzie "krzakiem"
> a dzięki temu iż jej korzenie sięgają bardzo głęboko
> potrafi "wyciągnąć" potrzebne jej mikroelementy niedostępne tam dla
> innych roślin.
to prawda - pod warunkiem że one tam są

>Jeżeli chodzi o wydajnośc miodową to w literaturze podaja max
> 1000kg/h ale chyba jest to wartość czysto teoretyczna.
bardzo teoretyczna! wg mnie to tylko trochę lepiej niz gryka

Jeżeli chodzi o grykę to osobiście jej nie
> siałem. Z literatury wiem iż zakwita ona po ok 30 dniach wydajność 300
> kg/h.
bardzo wrażliwa roślina na nocne burze z piorunami - wydajność miodowa
gwałtownie maleje wtedy

polecam przegorzan kulisty - roślina wieloletnia - oblatywana wyjątkowo
intensywnie - rza zasiana i dziesięć lat spokoju!
Kwitnie wdrugim roku
SJS

Re: Wesołych Świąt
Grab czy buk - żywopłot za i przeciw