Zator w mozgu wykryty podczas zabiegu wstawiania stenta

1. Data: 2006-02-27 15:42:48

Temat: Zator w mozgu wykryty podczas zabiegu wstawiania stenta
Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Chcialabym prosic o informacje.

Mieszkam poza granicami kraju, moja mama miala dzisiaj w kraju (Katowice
bodajze) przeprowadzany zabieg.jej choroba to koarktacja aorty. zabieg
dotyczyl poszerzenia aorty i zalozenia pierscienia z siatki tytanowej czyli
stenta. podczas zabiegu wykryto u niej maly zator w mozgu. poddano ja
sztucznie wywolanej spiaczce na 24 godziny, jutro ma ja obejrzec neurolog.
nie mam aktualnie wiecej informacji. czy na podstawie tych informacji
moglabym prosic o przyblizenie mi stanu mojej mamy i ewentualnych zagrozen
zycia i zdrowia? wiem, ze to niewiele, ale rodzina jest w stanie skrajnego
zdenerwowania i sami nie bardzo wiedza o co chodzi, a ja nie chce ich
zajmowac informowaniem mnie w szczegolach, bo nie mogac pomoc jestem w tej
chwili najmniej waznym ogniwem.

--
Boska
http://magdee.blox.pl

2. Data: 2006-02-27 15:53:02

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zajmowac informowaniem mnie w szczegolach, bo nie mogac pomoc jestem w tej
> chwili najmniej waznym ogniwem.

moim zdaniem najrozsadniej bedzie poprostu zadzwonic i porozmawiac z
lekarzem prowadzacym lub aktualnie duzyrujacym na oddziale; jezeli powiesz
ze chodzi o matke i ze przebywasz poza granicami kraju na pewno udzeli Ci ta
droga wyczerpujacych informacji i wtedy bedziesz je miala z pierwszej reki;
telefony nie kosztuja dzis majatek, zreszta jestem pewien ze w takich
okolicznosciach to nawet nie ma znaczenia

Tomasz

3. Data: 2006-02-27 15:59:59

Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Feb 2006 16:53:02 +0100, Tomasz wrote:

> [...]
> telefony nie kosztuja dzis majatek, zreszta jestem pewien ze w takich
> okolicznosciach to nawet nie ma znaczenia

naturalnie. wolalabym jednak, gdyby sie dalo dowiedziec sie czegos tutaj i
skonsultowac ewentualnie potem z lekarzem tam. ja wiem, ze ten biedny facet
ma na glowie cala moja rodzine, niech on sie zajmie leczeniem a nie
wyjasnianiem trzesacej sie galarecie (ja) o co chodzi po raz setny. pytam z
ciekawosci/martwienia sie, a nie zeby pomoc, bo pomoc nie moge, wiec nie
uwazam, zeby taka rozmowa akurat teraz byla usprawiedliwiona. niech
pomagaja mojej mamie w tym czasie. mnie chodzi bardziej o generalne
zagrozenia w takich przypadkach. o szczegolach i zmianach bede informowana
przez rodzine.

byc moze to lekko irracjonalne jest, ale czego mozna oczekiwac :>

--
Boska
http://magdee.blox.pl

4. Data: 2006-02-27 16:06:26

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> byc moze to lekko irracjonalne jest, ale czego mozna oczekiwac :>

lekarz ma obowiazek poinformowania czlonka najblizszej rodziny o stanie
pacjenta, na pewno sie na Ciebie na obrazi ze pytasz o to samo co rodzenstwo
i na pewno bedzie sie staral najlepiej jak potrafi wytlumaczyc jaki jest
stan mamy... to tez element pracy lekarza, nie powinnas sie krepowac wykonac
tego telefonu

tak na prawde to niewiele mozna Ci powiedziec- skoro lekarze mowia o malym
zatorze to trzeba byc jak najlepszej mysli- byc moze nie bedzie zadnych
objawow, a byc moze nawet jak wystapia to szybko sie cofna w miare
rehabilitacji; zator nie zawsze oznacza smierc albo paraliz jak sie
niektorym wydaje, czesto ludzie maja male zatory i nawet o nich nie wiedza;
co sie tak na prawde stalo lekarze dopiero sie dowiedza jak wybudza mame i
pooglada ja neurolog, podejrzewam ze narazie sami wiedza niewiele wiecej od
Ciebie

Tomasz

5. Data: 2006-02-27 16:24:33

Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Feb 2006 17:06:26 +0100, Tomasz wrote:

> [...]
> stan mamy... to tez element pracy lekarza, nie powinnas sie krepowac wykonac

mysle, ze wyjasnilam swoje pobudki :) nie nalezy do nich skrepowanie.

> [...]
> pooglada ja neurolog, podejrzewam ze narazie sami wiedza niewiele wiecej od

a w jaki sposob podczas wspomnianego powyzej zabiegu mozna wykryc zator w
mozgu?

--
Boska
http://magdee.blox.pl

6. Data: 2006-02-27 16:42:28

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a w jaki sposob podczas wspomnianego powyzej zabiegu mozna wykryc zator w
> mozgu?

ciezko zgadywac... moze w czasie wsadzania stentu poszly jakies skrzepy i
sprawdzili czy cos nie dostalo sie do mozgu, a moze byly jakies niepokojace
objawy ktore ich do tego sklonily; zapewne jest to jedno z mozliwych
powiklan zwiazanych z zabiegiem, co wzmoglo czujnosc; na pewno jednak nie
wykryto zatoru na sali operacyjnej w czasie zabiegu, musiala byc zrobiona
jakas diagnostyka w tym kierunku np. rezenans magnetyczny

narazie trzymaj sie tego, ze zator w opinii lekarza nie jest duzy, a to
bardzo dobra wiadomosc; jezeli zostal szybko wykryty to tez dobrze wrozy na
przyszlosc- pewnie zaraz dostala stosowne leki- nie warto martwic sie na
zapas

Tomasz

7. Data: 2006-02-27 16:45:56

Od: Boska <b...@n...ma.takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Feb 2006 17:42:28 +0100, Tomasz wrote:

> [...]
> przyszlosc- pewnie zaraz dostala stosowne leki- nie warto martwic sie na

ok, dzieki, nie martwie sie na zapas, martwie sie na teraz, bardziej
informacyjnie pytam, nie biegam po scianach. dzieki za dobre slowo
jednakowoz. czekam az sie spiaca krolewna obudzi jutro wobec tego. moze
chociaz ma fajne sny...

--
Boska
http://magdee.blox.pl