Zatykanie - katar przewlekle

1. Data: 2005-06-18 19:09:44

Temat: Zatykanie - katar przewlekle
Od: "Maciej" <m...@p...onetdelit.pldelit> szukaj wiadomości tego autora

Mam 30 lat

Od kilku lat mam problem z katarem (problem nie tylko dotyczy sezonu pylenia
pyłkami traw). Jestem alergikiem - od niedawna używam szczepionki
odczulające staloral na pyłki traw ale nie wiązałbym tego schorzenia z tym
faktem. Mój problem polega na zatykaniu nosa - nie jest to katar lecz
kompletne zatkanie nosa (mam wrażenie że jest to opuchlizna wewnętrzna w
nosie tak jakby coś w okolicach za oczodołami - trochę poniżej). Stany takie
mają miejsce najczęściej po przebytych przeziębieniach (w trakcie
przeziębienia raczej nie gdyż wtedy mi cieknie z nosa i mam problem z
cieknącym nosem)

Mój problem jest o tyle dokuczliwy że kiedy zatka mi się nos a trwa to np.
falami co 30 minut zatykanie przeplatane z odtykaniem (odtykanie nosa
połączone jest ze spastycznymi napadami kichania i wodnitą wydzieliną z
nosa). Ostatnie moje badania wykazały że nie mam już astmy a kiedyś byłem na
to chory. W sytuacji zatkania nosa jednak czasami wyraźnie skraca mi się
jednak oddech i mam lekkie objawy duszności - wtedy biorę OXIS i mam spokój
przynajmniej z dusznością ponieważ katar - zatykanie mam nadal. Na katar
najbardziej pomaga mi lek cirrus nie wiem czemu, ale tak jakby składnik
pseudoefedryna mi pomagała a ten drugi składnik nie (nie opamiętam jego
nazwy)(testowałem branie tamtego składnika jako jedynego w innych lekach i
to nie działało - dziwne). Zyrtec i inne tabletki tego rodzaju nie działają
na ten katar w ogóle lub raczej obserwowałem delikatne potęgowanie się
uczucia zatykania nosa. Objawy trochę zanikają wtedy kiedy nie wydmuchuję
nosa przez dłuższy okres czasu lub są jakieś duże różnice temperatur
zewnętrznych. Okres leczenia takiego kataru przeze mnie po przebytym
przeziębieniu sięga miesiąca. Składnik kropli xylometazolinu lub pochodnych
oraz betadrin działają tylko kilka dni a później występuje u mnie zjawisko
uzależnienia od tych kropli - działają co raz to krócej i zatykanie po ich
działaniu jest bardziej intensywne (w związku z powyższym nie biorę żadnych
kropli do nosa). Krople przeciwalergiczne nie działają na to zatykanie lub
reakcja jest mizerna. Mój lekarz alergolog twierdzi że mam bardzo zniszczoną
śluzówkę nosa i nic na to nie pomoże. Moje pytanie brzmi czy naprawdę nie ma
na to żadnej pomocy ??? (poprzedni mój lekarz na moją prośbę dawał mi
zastrzyk celestone 7mg - po tym jak ręką odjął na 2 miesiące lecz zastrzyki
te raczej więcej szkodzą organizmowi niż z nich pożytku więc teraz się męczę
i tego nie biorę)

Jestem uczulony na pyłki które występują od marca do września a schorzenie
dotyczy całego roku.

MN

2. Data: 2005-06-19 17:53:45

Temat: Re: Zatykanie - katar przewlekle
Od: "aaa" <z...@c...kurwa.mac> szukaj wiadomości tego autora

> Mam 30 lat
>
> Od kilku lat mam problem z katarem ..... ble, ble, ble ...

Ostatnio tyle się na grupie podobnych przypadków pojawia, ze od samego
czytania można się rozchorować :O(

To co opisujesz to nic innego jak poważnie zniszczona śluzówka zatok
(niestety jest to nieodwracalne), a zniszczenia tego dokonały leki min.
donosowe o których wspominasz.
Piszesz cos o astmie, która to rzekomo miałeś (i pewnie kupę lęków min.
wziewnych twoje zatoki przyjęły), a astma jest jak dotąd nieuleczalna,
wynika z tad tylko tyle, nigdy jej nie miałeś, a leczono cię na nią, czego
skutkami ubocznymi są min. twoje chore zatoki (cholera wie co jeszcze,
dopóki samo o sobie nie da znać), a co za tym idzie mogę podejrzewać ze
nawet alergikiem nie jesteś (to ze cos ci tam wykazało na testach skórnych
to o niczym nie świadczy, bo mało który alergolog wie ze takie testy są w
miarę wiarygodne pod warunkiem ze ich wyników nie zakłóca żadne leki jakie
badany przyjmoje, a zaleca się żeby przed testami skórnymi odstawić wszelkie
leki przynajmniej na dwa miesiące, inaczej wyniki będą zupełnie FALSZYWE!!!,
a podejrzewam ze żadnemu twojemu alergologowi nie przyszło to do głowy, mam
racje czy się mylę ? , kurwa, czy na tej medycynie nie uczą takich podstaw,
czy tak ostro tam zapijają?) ok, spokojnie adin, dwa ... piac ...

> Mój lekarz alergolog twierdzi że mam bardzo zniszczoną śluzówkę nosa i nic
> na to nie pomoże ...

tak, masz wręcz uposleczone funkcjonowanie zatok, ten alergolog ma racje,
ale w takim razie czemu nadal cię szprycuje tymi lekami o których wspominasz
(śluzówki ci nie wyleczą, a tylko pogarszają sprawę),
osobiście radżę ci odstawić wszelkie donosowe specyfiki (początkowo ci się
pogorszy, trzeba to przeżyć, ale potem na ironie poczujesz ogromna ulgę gdy
śluzówka uniezależni się od nich, przekonasz się ze obrzęk znacznie się
zmniejszy, ale niestety tylko tyle, cudów nie będzie)

> [...]
> miesiąca...
> Jestem uczulony na pyłki które występują od marca do września a

z tych stwierdzeń sam powinieneś się domyśleć ze nie jesteś alergikiem, ale
z cało pewnością na cos jesteś chory, czego efektem jest stan zapalny,
dlatego tak długo leczysz przeziębienie (normalnie trwa tydzień), mam tylko
nadzieje ze ten stan zapalny nie jest generowany przez te zniszczone zatoki,
tego nie wiem, ale możliwe, jedno co mogę polecić, to żadnych lęków na ślepo
!!, najpierw badanie (tez nie na ślepo, bo zbankrutujesz), potem diagnoza (w
miarę pewna a nie jak z ta astma) dopiero potem leczenie.

pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia (a może jestem zbyt naiwny?)

3. Data: 2005-06-19 19:36:53

Od: "Maciej" <m...@p...onetdelit.pldelit> szukaj wiadomości tego autora

Mówiono mi tylko o 2 tygodniach

4. Data: 2005-06-20 21:28:07

Od: "Papa Smerf" <z...@c...kurwa.mac> szukaj wiadomości tego autora

> Mówiono mi tylko o 2 tygodniach

wiec cię okłamano, sterydy stosowane przy astmie maja działanie znacznie
dłuższe niz. 2 tygodnie

5. Data: 2005-06-20 23:28:45

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Papa Smerf wrote:

> wiec cię okłamano, sterydy stosowane przy astmie maja działanie znacznie
> dłuższe niz. 2 tygodnie

GKS wpływają na testy? AFAIK to są tylko środki przeciwzapalne
działające miejscowo, na podstawie czego twierdzisz, że mogą wpływać na
testy skórne? Trzeba odstawić wszelkie przeciwhistaminiki, ale też nie
na więcej niż tydzień (przynajmniej w przypadku cetyryzyny i loratadyny,
nie wiem jak inne).

Choć może się mylę, lekarzem nie jestem.

Mam ten sam problem z zatkanym nosem i chyba najlepszy alergolog tu nic
nie pomoże. Choć wykazał alergię na kurz to wątpię, by był to jedyny
czynnik. Nos miałem zatkany już przed stosowaniem GKS więc to nie one
zniszczyły śluzówkę. Wydaje mi się, że to jakaś patologia pokarmowa -
może alergia, a może jakieś braki składników. W każdym razie jest to
przewlekły stan zapalny odporny na leki.

Probuję go wyleczyć odpowiednią dietą - może się uda. Możesz też
spróbować, Maciej:

- ogranicz tłuszcze Omega-6, działają prozapalnie
- ogranicz ziemniaki i pomidory, działają prozapalnie
- wyeliminuj wszystkie tłuszcze trans (margaryna), nie smaż potraw na
oleju, bo zamieniasz WNKT w transizomery i epoksydy
- włącz do diety tłuszcze Omega-3 (siemię lniane i tran)
- jako tłuszcz do sałatek i krótkiego smażenia stosuj oliwę, żadnego
majonezu!
- masło mimo wszystko wypada korzystanie i działa antybakteryjnie
- zwiększ spożycie magnezu i wapnia (kawa precz!)
- zastąp czerwone mięso tłustymi rybami

Ponieważ wolne rodniki podtrzymują stan zapalny, ułatwisz organizmowi
powrót do normalnego stanu spożywając dużo antyoksydantów:

- jedz sporo owoców, zwłaszcza jagodowych (antocyjany)
- jedz dużo warzyw (tutaj ten nasz pomidor przetrwa, bo zawiera wit. C i
likopen), cebulę i czosnek (kwercetyna i fitoncydy)
- pij zieloną herbatę (flawonoidy) - minimum 3 kubki dziennie
- minerały takie jak selen, cynk czy miedź są potrzebne, aby
przeciwutleniacze zostały wykorzystane, zadbaj o ich odpowiednią ilość
(selen zneutralizuje także rtęć, którą zaczniesz spożywasz w większych
ilościach, gdy przestawisz się na ryby). Jako dobre źródło pierwiastków
śladowych możesz traktować jajka i czosnek.

Pozdrawiam.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

6. Data: 2005-06-24 21:00:09

Od: ti-ar <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Dziendziel napisał(a):
> - pij zieloną herbatę (flawonoidy) - minimum 3 kubki dziennie

Dodam do tego herbatę Roibos (choć właściwie nie jest to herbata, tylko
rodzaj ziela).
Tomek

oczopląs - czy wyleczalny {i jego związek z p.j}
endoproteza kolana
Paracetamol
Ropiejący brzuch
dobrzy lekarze!!!