Zawarcie zwiazku malzenskiego

1. Data: 2008-02-19 06:21:36

Temat: Zawarcie zwiazku malzenskiego
Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktos z grupowiczow moze udzielic odpowiedzi na nastepujace pytania:
Czy osoba (kobieta) przebywajaca w Domu Pomocy Spolecznej moze zawrzec
zwiazek malzenski z osoba spoza DPS ?
Czy potrzebna jest zgoda na zawarcie tego zwiazku (dyrektor DPS, Sad)?
Czy poprzez zawarcie zwiazku ta osoba zmuszona bedzie do opuszczenia tejze
placowki - alternatywnie gmina powinna zapewnic mieszkanie ?

Pozdrawiam
scorpiogr

2. Data: 2008-02-19 07:14:11

Temat: Re: Zawarcie zwiazku malzenskiego
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwiazek malzenski z osoba spoza DPS ?
> Czy potrzebna jest zgoda na zawarcie tego zwiazku (dyrektor DPS, Sad)?

Dziwne pytania, bo jesli jest pelnoletnia i posiada dowod osobisty to moze
robic co chce i z kim chce

Leszek

3. Data: 2008-02-19 13:27:38

Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech Dubrowski" news:fpdvmn$g96$1@atlantis.news.tpi.pl

> Dziwne pytania, bo jesli jest pelnoletnia i posiada dowod osobisty to moze
> robic co chce i z kim chce

Nie do końca. Nie wiem czym w tym temacie moja wiedza jest aktualna, ale z
tego co kojarzę, to jeżeli osoba nie może sama stanowić o sobie (np. choroba
psychiczna) to nie ma prawa zawrzeć związku małżeńskiego.

Oczywiście nie jestem pewien czy jest to nadal aktualne.

4. Data: 2008-02-19 15:39:48

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pszczelarz Bartek"
> [...]
> psychiczna) to nie ma prawa zawrzeć związku małżeńskiego.
>
> Oczywiście nie jestem pewien czy jest to nadal aktualne.

Tak, ale taka osoba nie ma dowodu osobistego, a bez niego slub nie moze byc
zawarty i czyjakolwiek zgoda nic tu nie zmieni, bo podpis takiej osoby nie
ma mocy prawnej bo dokumenty dotyczace slubu trzeba podpisac osobiscie

Leszek

5. Data: 2008-02-19 17:36:51

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile nie jest ubezwłasnowolniona całkowicie, to może zawrzeć związek
małżeński.
W przypadku upośledzonych umysłowo lub chorych psychicznie i
ubezwłasnowolnionych częściowo potrzebna jest na to zgoda sądu.
Tyle pamiętam z podstaw prawa, które kiedyś miałem z prof. Antoszewską
w ZSE we Wrocławiu ul. Worcela 3.
Super szkółka :)
Pozdrawiam Piotr Grela

PFRON - sprawny dojazd