Zdrobnienia

From: "spider" <s...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Zdrobnienia
Date: Thu, 7 Jun 2001 23:48:04 +0200

hey
Jestem ciekaw co o tym myslicie. Jako, ze ktos poruszyl ten temat, to
chcialem go wyciagnac na osobna dyskusje. Jaki jest Wasz stosunek do osob,
ktore bardzo czesto zdrobniaja wyrazy?
Mnie osobiscie po jakims czasie to drazni. Znam osobiscie dwie osoby, ktore
zdrabniaja prawie wszystkie rzeczowniki w kazdym zdaniu. Dlaczego sa ludzie,
ktorzy tak czesto zdrabniaja wyrazy? Skad to sie bierze? Zauwazylem, ze
nasilenie zdrobniania jest zwiazane z dobrym samopoczuciem u takiej osoby (a
moze sie myle i to nie ma zadnego zwiazku). Malo tego, gdy zwrocilem uwage,
zeby nie uzywac zdrobnien gdy sie mowi do mnie, to te osoby potrafia bez
problemu sie powstrzymywac od zdrabniania, ale juz w innym towarzystwie
powracaja do tego 'nawyku'. Czyli jednak to jest swiadome i osoby sobie
zdaja z tego sprawe.
spider
s...@c...pl
http://www.eps.gda.pl/spider