Zdrowe żywienie

1. Data: 2003-07-17 08:25:01

Temat: Zdrowe żywienie
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z Was wie czy istnieje jakas grupa gdzie duskutuje sie problemy
zdrowego odżywiania sie. (bez fanatyzmu)
Niniejsza grupa zdominowana jest przez problemy odchudzania a problemy
zdrowego zywienia praktycznie nie sa przez nikogo podejmowane.
Ja bylem przez cale zycie za chudy i z natury nie może mnie to interesowac.
Natomiast jak sie zdrowo zywic, bez wzgledu na wage ciala , to mnie bardzo
interesuje.

2. Data: 2003-07-17 08:36:35

Temat: Re: Zdrowe żywienie
Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bylem przez cale zycie za chudy i z natury nie może mnie to
interesowac.
> Natomiast jak sie zdrowo zywic, bez wzgledu na wage ciala , to mnie bardzo
> interesuje.

MM (Montignac) jest dieta, ktora ludzie stosuja nie tylko po to, aby sie
odchudzic, ale takze jako normalny sposob codziennego odzywiania sie. Jesli
jednak akurat do Ciebie nie przemawia, to duzo przydatnych informacji
znajdziesz na stronach poswieconych kulturystyce - zaskakujaco duzo mowi sie
tam wlasnie o zdrowym odzywianiu sie. Z angielskojezycznych stron na ten
temat polece Ci bodybuilding.com - w dziale Nutrition znajdziesz prawdziwa
skarbnice wiedzy na temat poszczegolnych skladnikow jedzenia.

pozdraiam
Merlin

--
Tomasz 'Merlin' Kolinko
"Those heights by great men reached and kept were not obtained by

3. Data: 2003-07-17 09:26:23

Od: " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz 'Merlin' Kolinko <t...@p...qs.pl> napisał(a):

> [...]
> temat polece Ci bodybuilding.com - w dziale Nutrition znajdziesz prawdziwa
> skarbnice wiedzy na temat poszczegolnych skladnikow jedzenia.

Czesc. Brakuje tu uwagi, ze strony sportowe i kulturystyczne trzeba czytac
filtrujac troche te wiedze. Dieta kulturysty jest nakierowana zupelnie
inaczej niz czlowieka niecwiczacego. Zwłaszcza iloscia bialka i kalorii.
Poza dieta MM sa jeszcze wegetarianizm , dieta nielaczenia pokarmow, dieta
optymalna i inne. We wszystkich sa to sposoby odzywiania sie z zalozenia
zdrowe i na cale zycie. Zwolennicy tych diet stoja czesto na przeciwnych
biegunach i regularnie sie spieraja.
U mnie wegetarianizm sie nie sprawdzil. O DO na razie sie nie wypowiadam bo
za krotko w tym siedze.
Pozdr.

4. Data: 2003-07-17 10:02:56

Temat: Re: Re: Zdrowe żywienie
Od: proto <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

goondoljerzy wrote:

> [...]
> biegunach i regularnie sie spieraja.
> U mnie wegetarianizm sie nie sprawdzil. O DO na razie sie nie wypowiadam bo

Z powyzszego wynika , jakbys zakladal , ze tylko okreslona dieta ,
okreslona grupa i sposob odzywiania typu wegetarianizm, MM czy DO
mialy monopol na zdrowe odzywianie .
Osoba natomiast pytala sie o _zdrowe_odzywianie_ nie nawiazujac zupelnie
do diet , nie majac zupelnie problemu z nadwaga .

Proto

5. Data: 2003-07-17 10:04:42

Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc. Brakuje tu uwagi, ze strony sportowe i kulturystyczne trzeba czytac
> filtrujac troche te wiedze. Dieta kulturysty jest nakierowana zupelnie
> inaczej niz czlowieka niecwiczacego. Zwłaszcza iloscia bialka i kalorii.

Tak, zgadzam sie, mimo to na stronach kulturystycznych znalezc mozna b. duzo
teorii na temat zywienia, na podstawie ktorej mozna skomponowac wlasna
diete.

pozdrawiam,
Merlin

--
Tomasz 'Merlin' Kolinko
"Fear kills more people than death."

6. Data: 2003-07-17 10:55:50

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:3F167450.10806@vigo.pl,
proto <n...@v...pl> typed:

> [...]
> zupelnie
> do diet , nie majac zupelnie problemu z nadwaga .

Slowo "dieta" nie jest tozsame ze slowem "odchudzanie". Dieta to okreslony
dobor skladnikow pokarmowych. Np. dieta wegetarianska nie jest dieta
odchudzajaca.
Tomasz zapytal o zdrowe odzywianie, co jest dosc szerokim pojeciem, bo
inaczej bedzie "zdrowo" dla osoby z nadcisnieniem, inaczej dla cukrzyka a
jeszcze inaczej dla anemika. Uwazam, ze jesli ktos nie jest pewien, czy
odzywia sie zdrowo, to powinien na wszelki wypadek zasiegnac rady lekarza
lub dietetyka, a nie przypadkowych, jak to Tomasz byl uprzejmy okreslic -
fanatykow - poniewaz co zdrowe dla Ciebie nie musi byc zdrowe dla mnie,
prawda? =]

Pozdrawiam,
Karola

7. Data: 2003-07-17 12:40:16

Od: proto <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska wrote:

> prawda? =]

oczywiscie - prawda!

Chodzilo oczywiscie o diety odchudzajce "cud", o fanatyzm i podobne bzdety..

Sam skomponowalem sobie diete , bedaca mieszanka wielu (w wylaczeniem
chyba tylko DO i glodowek) ktora znakomicie sprawdza sie w moim
przypadku - i w dodatku potrafie nie byc fanatykiem mojego odkrycia ;-)

Proto

8. Data: 2003-07-17 13:32:31

Od: " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

proto <n...@v...pl> napisał(a):

> [...]
> Osoba natomiast pytala sie o _zdrowe_odzywianie_ nie nawiazujac zupelnie
> do diet , nie majac zupelnie problemu z nadwaga .

Wyciagasz zbyt radykalne wnioski z mojej wypowiedzi. Po prostu rozwinalem
mysl o diecie MM dodajac troche o innych dietach. Kazdy ma swoj rozum i puki
co sam odpowiada za zawartosc swojego talerza. Ty opracowales swoja diete w
oparciu o inne, wiec musiales je najpierw poznac, przynajmniej w teorii.

9. Data: 2003-07-17 15:06:34

Od: Yano <d...@p...onet.ble> szukaj wiadomości tego autora

Hombre llamaro Tomasz escribe mucho importando frazesos:

--
Yano
Antyklerykalna Partia Postępu "Racja" http://www.racja.org

10. Data: 2003-07-18 13:52:18

Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos z Was wie czy istnieje jakas grupa gdzie duskutuje sie problemy
> zdrowego odżywiania sie. (bez fanatyzmu)

Nie ma takiej grupy, ponieważ każdy ma zbyt emocjonalny stosunek do własnego
ego.
Pewien zbiór zasad dotyczących zdrowego odżywiania się znajdziesz na mojej
stronie domowej w dziale "dieta". Być może będzie to punkt wyjścia do
dalszego zgłębiania wiedzy.

Strona domowa http://www.janwer.com/ [ http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/ ]
Nasza sieć http://www.fredry.net/ [ http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/ ]

Prosty przepis na diete :)
Postój - waga nie spada :(
wypicie 2 litrow mleka w ciagu dnia i nic wiecej
Dieta Werthmanna
Badania nad dietami czesc 3.