Zdziczenie narcyzów i krokusów

1. Data: 2002-08-28 16:15:43

Temat: Zdziczenie narcyzów i krokusów
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Mam znowu pytanie.
Na opakowaniach cebulek krokusów i narcyzów zainteresowało mnie takie
zdanie:
Narcyzy, krokusy botaniczne szczególnie dobrze nadają się do zdziczenia.
Co to oznacza ?

--
pozdrawiam Elżbieta Łuczyńska

2. Data: 2002-08-28 20:31:48

Temat: RE: Zdziczenie narcyzów i krokusów
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Elzbieta Luczynska
(...)
> Narcyzy, krokusy botaniczne szczególnie dobrze nadają się do zdziczenia.
> Co to oznacza
> pozdrawiam Elżbieta Łuczyńska

Czyli powrócić do stanu natury, nabrać cech pierwotności- nie może to
odnieść się do krokusów botanicznych,
gdyż jak sama nazwa wskazuje rosną one na obszarach nie tkniętych ręką
ludzką-to takie moje życzenie -metafora :-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-08-29 03:15:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> wrote in message

> Narcyzy, krokusy botaniczne szczególnie dobrze nadają się do zdziczenia.
> Co to oznacza ?

Podobna terminologia stosowana jest tutaj. Z grubsza oznacza to,
ze moga zaczac rosnac jak dzikie - jak chca, gdzie chca i w ilosci
jaka sobie wybiora same.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-09-02 06:17:50

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zdanie:
> Narcyzy, krokusy botaniczne szczególnie dobrze nadają się do zdziczenia.

Sadzisz i rosna. Nie musisz wykopywac, przesuszac itd. Co pare lat mozna
wykopac, zeby wybrac nadmiar cebul - to dotyczy zwlaszcza krokusow
i tulipanow botanicznych - mnoza sie jak kroliki. Co jest cenne - nigdy sie
nie wyradzaja :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2002-09-02 13:11:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> Sadzisz i rosna. Nie musisz wykopywac, przesuszac itd. Co pare lat mozna
> wykopac, zeby wybrac nadmiar cebul

U mnie robia to chipmunki, i to nie co pare lat, ale stale.

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2002-09-02 13:55:49

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in

> U mnie robia to chipmunki, i to nie co pare lat, ale stale.

Tzn. rozmnazaja sie przez cebule?!? I dlatego trzeba je wykopywac???
:-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Kiedys na zaliczeniu flory studentka dostala pytanie wyciagajace:
dlaczego karp nie nalezy do planktonu? I po minucie panicznej ciszy
wyszemrala: a co to za roslina, ten karp?

7. Data: 2002-09-02 15:04:09

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> Tzn. rozmnazaja sie przez cebule?!? I dlatego trzeba je wykopywac???

Wybieraja nadmiar cebul, oczywiscie. Kiedys ogrodzilem
kawalek, na ktorym rosly i krokusy (aby ochronic je przed
krolikami, nie przed chipmunkami). Patrze - a tu na szczycie
siatki siedzi chipmunk z cebulka krokusa w zebach.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2002-09-02 15:32:20

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak po polsku nazywają się te stworzonka?
--
pozdrawiam Elżbieta Łuczynska

wiadomości news:J5Lc9.83066$N9.13458489@twister.neo.rr.com...

9. Data: 2002-09-02 18:34:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> A jak po polsku nazywają się te stworzonka?

Podejrzewam, ze sie nie nazywaja, a jesli nawet, to czypmanki
(oj, jak to nieladnie wyglada na pismie). Czasem mowi sie o
nich w Polsce per "wiewiorki ziemne", co jest nieprawidlowe,
bo wiewiorki ziemne (ground squirrels) sa nieco inne. Popatrz
zreszta sama na
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/rmnp/zwierzeta/
(zdjecia nie oddaja wszystkich roznic, chipmunki ruszaja sie
bardziej gwaltownie i zazwyczaj biegaja z ogonem do gory).
Po lacinie chipmunk to Tamias albo Eutamias (wiewiorka ziemna
to Spermophilus).

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2002-09-02 19:18:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzewam, ze sie nie nazywaja, a jesli nawet, to czypmanki
> (oj, jak to nieladnie wyglada na pismie). [...]

Już to kiedyś podawałem:
BURUNDUK (to jest polska :-) nazwa) -
Eastern American Chipmunk - Tamias striatus
http://www.foto-przyroda.pl/galeria2/gal_aut_all.php
?wzor=szpaczynski

Siberian Chipmunk - Tamias sibiricus
http://www.squirrels.org/photo.html
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Than break some."

wiciokrzew - blakon - laik...
Owadożerne
Areator do trawnika
Paproć
czy jeszcze się nawozi trawnik albo krzewy ozdobne ?