Areator do trawnika

1. Data: 2002-08-28 10:42:03

Temat: Areator do trawnika
Od: "b@m" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ze względu na to ,że dojrzewam do zakupu areatora mam pytanie do szanownej grupy
który rodzaj wybrać.
Widziałem dwa :
1. z nożami
2. z drucikami

Mam około 600 m trawnika i ręcznie wyczesałem z około 10 m2 taczkę suchej trawy,
pozostało mi jeszcze 590m2 :((((
Który typ areatora wybrać ,aby skutecznie pozbyć się "filcu " z trawika
ale by go zbyt nie zniszczyć ?
Może macie jakieś sprawdzone modele sprawdzonych firm ?
Bardziej skłaniam sie w kierunku tego z drucikami , ale nie wiem jak ze skutecznością
?
Dziękuję za porady .

2. Data: 2002-08-28 11:54:01

Temat: Re: Areator do trawnika
Od: "Arkadiusz Rzepa" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Areator nie wyczesuje ale robi dziurki , skaryfikator wyczesuje - osobiscie
polecam noże, do mocnego wyczesywania dobre są noże delta
Najlepiej wypożyczyc maszyne, cena nowej profesjonalnej 6200.- w Husqvarnie

3. Data: 2002-08-28 17:18:08

Od: "b@m" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osobiscie polecam noże, do mocnego wyczesywania dobre s? noże delta
> Najlepiej wypożyczyc maszyne, cena nowej profesjonalnej 6200.- w

Ja raczej nie zamierzam świadczyć usług w wyczesywaniu
trawnika wiec profesjonalny za 6200.- z pewnościa nie leży w
zakresie mojego zainteresowania.
Pytam o areator bo taka nazwa jest podana na wywieszkach np. w Castoramie.
I sa dwa rodzaje , jeden z nożami ,drugi z sprężynko - drutami .
Przeto zapytuję czy ten z nożami nie zrujnuje trawnika
przy wyczesaniu z trawy suchego siana.
Jak również czy ten z druto - sprężynkami poradzi sobie z zadaniem.
Może ktoś ma takie jak opisałem i coś doradzi ?
Juz z góry dziękuję

4. Data: 2002-08-29 07:21:28

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie ten z nozami. oczywiscie nie jest to aerator (choc rozcinajac
darn, takze ja troche napowietrza), ale wertykulator - pojawiaja sie rozne
nazwy. Warto po zabiegu podsypac piaskiem, a z pewnosci trzeba walcowac i
podlac solidnie.
Aeratora to ja jeszcze w sklepie polskim nie spotkalem.
600 m2 da sie bez problemu "zrobic" recznym wertykulatorem (skaryfikatorem),
co potwierdza moje wieloletnie doswiadczenie.
pik

5. Data: 2002-08-29 11:15:57

Od: "b@m" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieraciński"

> [...]
> 600 m2 da sie bez problemu "zrobic" recznym wertykulatorem
(skaryfikatorem),
> co potwierdza moje wieloletnie doswiadczenie.

"Praca uszlachetnia, a lenistwo uszczęśliwia"
A ja mam dylemat ,czy być szlechetny czy szczęśliwy?
Zrobiłem kolejne 5m2 w tym upale i chyba jednak zdam sie na prąd.
A po co są i do czego służą te " areatoery" na druciko - spręzynki?
Pozd

Paproć
czy jeszcze się nawozi trawnik albo krzewy ozdobne ?
winorośla
Przekopując ogódek kwiatowy
Przędziorek (?) na roslinkach na parapecie...