Przędziorek (?) na roslinkach na parapecie...

1. Data: 2002-08-27 11:09:00

Temat: Przędziorek (?) na roslinkach na parapecie...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie...
Chyba dobrze to rozpoznałam... Głównie pod liśćmi mam takie malusieńkie
jakby waciki...
Poszłam do kwiaciarni. Zakupiłam trucizną, co to mi miała ubić to
paskudztwo. Opryskałam zgodnie z instrukcją i po 2 miesiącach mam je
znowu... Znaczy nie na wszystkich roślinkach z parapetu, ale na jednej. Na
wszelki wypadek spryskałam wszystkie roślinki wcześniej mechanicznie
usuwając biały nalot...
Zastanawiam się, czy powinnam powtórzyć oprysk w niedługim czasie. Może
dlatego się znowu pojawiły, że nie powtarzałam? A jeśli powinnam powtórzyć
to po jakim czasie.
Z góry dzięki za rady.

Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

2. Data: 2002-08-27 14:52:56

Temat: Re: Przędziorek (?) na roslinkach na parapecie...
Od: "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:akfmip$in1$1@news.onet.pl...

> Zastanawiam się, czy powinnam powtórzyć oprysk w niedługim czasie. Może
> dlatego się znowu pojawiły, że nie powtarzałam? A jeśli powinnam powtórzyć
> to po jakim czasie.
Znam ten ból, właśnie przed chwilą stwierdziłem, że kończą zjadać mojego
figowca. Opryskałem preparatem Danirun 110 EC - taki miałem, śmierdzi
nieludzko. Na pewno pomoże tylko nie wiadomo na jak długo. Wydaje mi się, że
niektóre rośliny są szczególnie upodobane przezprzędziorki. Z tego względu
przestałem chodować niecierpki. Chyba z figowcem też się pożegnam, bo już ne
mam zdrowia walczyć z przędziorkami.
Z Twojego opisu wynika, że niekoniecznie masz przędziorki. Przędziporki
robią taką delikatną pajęczynkę od spodu liścia i łodygi. Jest ona prawie
zupełnie niewidoczna - przynajmniej dla mnie jak nie mam okularów. Jeśli
masz jakby waciki to chyba będą to wełnowce. Nie wiem czym się je straszy.

Antoni Broniak

3. Data: 2002-08-28 12:56:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zupełnie niewidoczna - przynajmniej dla mnie jak nie mam okularów. Jeśli
> masz jakby waciki to chyba będą to wełnowce. Nie wiem czym się je

Chyba jednak to są wełnowce... Dostałam piękną długa odpowiedź na priva o
wełnowcach i chyba sobie poradzę... mam nadzieję.

4. Data: 2002-09-08 06:28:11

Od: "Ramzak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszym środkiem na wełnowce są biedronki. Wystarczy dać im kilka dni, a
wszystkie kwiaty w domu pozbędą się szkodnika.
Dodam, że wystarczą 2-3 biedroneczki nawet jeśli kwiatów jest bardzo dużo.

Magda

pomocy - tulipanowiec
Begonie i niecerpki na moim północnym balkonie...
Re: pomocy - tulipanowiec
Roslinki
nowe zakupy