Zerwane wiezadla krzyzowe

1. Data: 2003-10-21 06:59:42

Temat: Zerwane wiezadla krzyzowe
Od: "L_A_" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam zerwane wiezadla krzyzowe przednie i tylne w tym samym kolanie. Czy
mozna przeprowadzic zabieg rekonstrukcji obu wiezadel jednoczesnie? Jezeli
nie, to jaka powinna byc kolejnosc zabiegow i jaki odstep miedzy nimi? Jak
dlugo mozna zwlekac z operacja? Od urazu minelo juz 8 miesiecy, ale ze
wzgledu na inne problemy nie mozna byla zabrac sie za kolano wczesniej. Jaka
jest najlepsza metoda rekonstrukcji, pozwalajaca na powrot do amatorskiego
uprawiania sportu? Bede wdzieczny za odpowiedzi, bo wkrotce czeka mnie
podjecie decyzji co do sposobu leczenia.

A_

2. Data: 2003-10-21 08:17:39

Temat: Re: Zerwane wiezadla krzyzowe
Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak chces sie wyleczyc tak aby uprawiac sport (nawet amatorsko)
to przyszykuj sie na wydanie duzej kwoty pieniedzy.
Stawiam na 10-15 tysiecy.

---

3. Data: 2003-10-21 09:19:48

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> Jak chces sie wyleczyc tak aby uprawiac sport (nawet amatorsko)
> to przyszykuj sie na wydanie duzej kwoty pieniedzy.
> Stawiam na 10-15 tysiecy.

Bzdura. Zalezy od lekarza, do ktorego sie trafi.

Anka

4. Data: 2003-10-21 10:56:24

Od: "L_A_" <_...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak chces sie wyleczyc tak aby uprawiac sport (nawet amatorsko)
> to przyszykuj sie na wydanie duzej kwoty pieniedzy.
> Stawiam na 10-15 tysiecy.

Wiem, ze zabieg kosztuje, ale na calkowicie prywatne leczenie mnie nie stac.
Powiedzmy, ze jestem gotow leczyc sie "prywatnie" w panstwowym szpitalu.

A_

5. Data: 2003-10-21 11:34:30

Od: "Aga" <a...@p...spamerom.nie.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "L_A_" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> A_

Polecam klinike w Żorach (woj. śląskie), miala podpisana umowe ze SKCh, jak
teraz to wyglada nie mam pojecia. Znajomy mial podobny problem, operacja
trwala kilka godzin, lezenie w klinice 36 godz. Naprawde tak nowoczesnej
kliniki jeszcze nie widzialem. Zajrzyj www.sport-klinika.pl

pzdr aga

6. Data: 2003-10-21 15:29:11

Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bzdura. Zalezy od lekarza, do ktorego sie trafi.

Robienie więzadeł dla sportowców a dla innych ludzi to rozne bajki.
Sam jak mialem kontuzje po 15 latach uprawiania sportu udalem sie
do "normalnego" lekarza i przez to o sporcie moge zapomniec.

Robienie wiezadel (szczegolenie dla osob zajmujacych sie sportem) wymaga
scislej wspolpracy po zabiegu lekarza i kogos od rehabilitacji.
Jak nie zrobisz rehabilitacji to dupa zbita - moze byc gorzej niz bylo.
Nie mowiac o tym, ze musisz czekac.

Skoro twierdzisz, ze NFZ ma cudownych lekarzy chirurgow-ortopedow-
traumatologow to dlaczego sportowcy sa "naprawiani" w prywatnych klinikach
albo wogle jezdza za granice??

Oto w tym chodzi aby nie "trafic na dobrego lekarza przypadkiem" a miesc
100% pewnosc, ze ma on duze doswiadczenie w tym co robi.

---

7. Data: 2003-10-21 15:31:49

Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, ze zabieg kosztuje, ale na calkowicie prywatne leczenie mnie nie
stac.
> Powiedzmy, ze jestem gotow leczyc sie "prywatnie" w panstwowym szpitalu.

Poszukaj paru ludzi ktorym dobrze zrekonstruowano wiezadla (tak, ze moga
uprawiac sport) i zrob wywiad u kogo robili itp.

Powodzenia.

---

8. Data: 2003-10-21 16:05:23

Temat: Re[2]: Zerwane wiezadla krzyzowe
Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro twierdzisz, ze NFZ ma cudownych lekarzy chirurgow-ortopedow-
> traumatologow to dlaczego sportowcy sa "naprawiani" w prywatnych klinikach
> albo wogle jezdza za granice??

Insynuujesz, ze lekarz robiacy prywatnie lub za granica zrobi to
lepiej niz lekarz pracujacy w szpitalu panstwowym? Otoz grubo sie mylisz.
A sprotowcy robia prywatnie lub za granica dlatego, ze
1. szybciej to sie odbywa
2. jest bardziej komfortowe
a na pewno nie z powodu tego, ze prywatni sa lepsi niz panstwowi.

Anka.

9. Data: 2003-10-21 16:44:00

Od: "madzia" <m...@p...fmno.spam> szukaj wiadomości tego autora

hej
mój mąz miał robioną rekonstrukcję prywatnie - miał zerwane boczne
wiązadło - kosztowało go to 4000 zł - (zerwał na nartach) po 9 miesiącach od
operacji ma niby być w pełni sił i może wybrać się na narty .Zaznaczam że
jeździ amatorsko choć agresywnie :)) robione było to metodą - coś jakby
rekonstrukcja wiązką ścięgna jakiegoś tam - na razie chodzi -ale czy na
narty pojedzie to się okaże.
pozdr.
m.

10. Data: 2003-10-21 16:52:09

Temat: Re: Re[2]: Zerwane wiezadla krzyzowe
Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1. szybciej to sie odbywa
> 2. jest bardziej komfortowe
> a na pewno nie z powodu tego, ze prywatni sa lepsi niz panstwowi.

A gdzie tam.
Co do zagranicy - nie wiem jak to robią, ale faktem jest, że sportowiec
powraca do dyscypliny znacznie szybciej niż gdyby był leczony u nas.
Po drugie - lekarz strcite sportowy uczestniczy w różnych konferencjach
specjalistycznych a tym samym pogłębia swoją wiedzę.
Pójdziesz natomiast do przyhchodni NFZ z urazem kolana i na pewno
od razy wpakują w gips. Oceny stawu chirurg w takiej placówce dokona na
podstawie "ręcznego" badania - sprawdzi czy jest "efekt szuflady" np. i od
razu
jakby co zawyrokuje - "Panie krzyżowe zerwane". Tak było u mnie.
Z tym, że u sportowców często więzadła są bardziej rozciągniętne i w
porownaniu
do nie-sportowców w badaniu odręcznym dają objaw zerwanych więzadeł.
Po czym lekarz zapakuje nogę w gips i za miesiąc każe przyjść.
Na "dzień dobry" popełnia dwa byki:
1) nie zdiagnozował odpowiednio. Czyli na rezonans nie wyjśle bo to
kosztuje.
Na artroskopię diagnostyczną też nie bo też kosztuje - chyba, że uraz jest
bardzo poważny.
2) Zapakował w gips. Tymczasem, szczególnie w medycynie sportowej odchodzi
się od
gipsu na rzecz różnych stabilizatorów zewnętrzych, wewnętrznych, rusztowań
czy ograniczeń ugięcia.
Przy unieruchomionej nodze (tak jak gips) w ciągu 7 dni obwód mięśnia
dwugłowego uda może znacznie
spaść. Odbudowanie po kontuzji może trwać nawet dwa lata.

Twój pierwszy punkt jest bardzo ważny. SZYBKOŚĆ. Właśnie chodzi o to aby
bardzo szybko zostać
zdiagnozowanym i ewentualnie rozpocząć leczenie. A nie "nie ma numerków -
przyjdzie pan za tydzień".

Po drugie kliniki prywatne mają lepsze wyposarzenie a to bardzo istotne. Co
roku pojawiają się praktycznie jakieś
nowinki, które oczywiście dużo kosztują.

Po kolejne - lekarz sportowy robi tego typu zabiegów znacznie więcej (chodzi
o grupę ludzi - sportowców) więc
wie z doświadczenia jak ma to robić.

Poza tym na jednego lekarza w klinice prywatnej przypada mniej pacjentów a
więc ma więcej czasu aby
doglądać rekonwalescenta.

---

Pytanie o testy krwi
Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO - c.d.
Cholagogum - znikl
jaka dieta -chora watroba???
Soko - 'Konkurs 2004'