Zgliwiały ser - da sie uratowac?

1. Data: 2006-04-25 18:07:53

Temat: Zgliwiały ser - da sie uratowac?
Od: "Kropelka" <k...@b...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz postanowilam zrobic zgliwialy ser z prawdziwego wiejskiego sera
ktory po swietach zostal w lodowce. Przepis znalazlam na grupie ale cos
zrobilam zle. No chyba za malo czasu dalam temu serkowi albo za malo
rozkruszony byl. Jednym slowem na patelni czesc sera sie rozpuscila a czesc
zostala w postaci bialych grudków.
I teraz pytanie- czy mam juz to wyrzucic czy moge jeszcze zostawic na jakis
czas zeby znowu zgliwial?? a raczej zgliwial dalej. Jest na to szansa???

Agnieszka

-=odpowiadajac usun blablabla =-

2. Data: 2006-04-25 18:28:55

Temat: Re: Zgliwiały ser - da sie uratowac?
Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kropelka napisał(a):

> I teraz pytanie- czy mam juz to wyrzucic czy moge jeszcze zostawic na jakis
> czas zeby znowu zgliwial?? a raczej zgliwial dalej. Jest na to szansa???

Spróbuj te grudki porozgniatać widelcem i ponownie podsmażyć. Nawet,
jeśli nie będzie miał idealnej konsystencji, smak nie powinien być zły.
--
pa, BBjk

3. Data: 2006-04-25 20:09:40

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> Spróbuj te grudki porozgniatać widelcem i ponownie podsmażyć. Nawet,
> jeśli nie będzie miał idealnej konsystencji, smak nie powinien być zły.

Jak suche to do wyrzucenia.
pozdr. jerzy

4. Data: 2006-04-25 20:22:36

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Jak suche to do wyrzucenia.

Niekoniecznie. Mój pies uwielbia podgliwialy ser, czasem specjalnie mu
tak dośmierdzam. No i psy jedzące takie serki nie dobierają się na
spacerach do różnych paskudztw, zawierających bakterie gnilne.
Więc jeśli masz psa, Autorko wątku, a ser Ci nie wyjdzie, to mu daj,
prawdopodobnie przyjmie go z wdzięcznością :)

--
pa, BBjk

5. Data: 2006-04-25 22:11:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kropelka" <k...@b...gmail.com> wrote in message
> [...]
> jakis
> czas zeby znowu zgliwial?? a raczej zgliwial dalej. Jest na to szansa???

Nie do konca zgliwiał, prawdopodobnie był przegrzany i skazeinował,
porozgniatać, podsmażyć, spróbować smak, można poza solą dodać: kminek,
pieprz, paprykę, lub gdy płynny (ciepły) dodać jajka szybko mieszając, wylać
na talerz lub miskę, aby zastygł. Gdy mało zjeść z patelni, z
przypalankami...

Zajdi
rafaello
Żabka - znacie ten sklep? A to znacie?