Zgrzytanie w szczęce

1. Data: 2004-05-22 15:55:41

Temat: Zgrzytanie w szczęce
Od: "Kamil" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem od jakiegos czasu który nasila się coraz bardziej a
mianowicie gdy chce szerzej otworzyc usta albo podczas jedzenia za kazdym
razem tak jakby strzyga, zgrzyta mi szczeka. Cos jakby jakas kosc
przeskakiwala czy obcierala sie sam nie wiem ciezko to okreslic. Nie boli
mnie to ale slychac ze cos jest nie tak. Mam 17 lat moze zwiazane to jest z
wiekiem i ze wzrostem.??.

2. Data: 2004-05-23 23:07:32

Temat: Re: Zgrzytanie w szczęce
Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil" <i...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przeskakiwala czy obcierala sie sam nie wiem ciezko to okreslic. Nie boli
> mnie to ale slychac ze cos jest nie tak.
*Spróbuj takiego ćwiczenia :
dotykasz językiem górnych siekaczy i otwierasz i zamykasz usta
jak najszerzej ,ale tak ,aby język się nie oderwał. od zębów.
3xdz. po 5 min.
w miarę dochodzenia do wprawy przesuwasz język do tyłu ,
jak najdalej na podniebieniu

>Mam 17 lat moze zwiazane to jest z
> wiekiem i ze wzrostem.??.

*E ! Raczej z : jednostronnym żuciem (na skutek braków w uzębieniu ,
zepsutymi zębami ,nawykami itd.
zwiększonym napięciem nerwowym, stresem itp.

we wszystkich tych przypadkach mamy do czynienia z desynchronizacją
pracy mięśni żwaczy obu stron ., bo cośkolwiek za młody wiek aby
dopatrywać sie zmian organicznych .( choć przyjdą i one przy trwaniu
takiego stanu latami)
--
POZdrawiam
Adam

3. Data: 2004-05-24 14:57:42

Od: "Kamil" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki sliczne za odpowiedz!Wiele mi ona rozjasnila. Faktycznie mam
sztukowane jedynki i wlasciwie twarde rzeczy takie jak np. batony itp.
staram sie gryzc bokiem. Z rzuciem jest normalnie, raz prawa raz lewa. Za
cwiczenia biore sie od zaraz ale czy jeszcze da sie cos zrobic??Wybrac sie
moze do ortodonty?

> [...]
> pracy mięśni żwaczy obu stron ., bo cośkolwiek za młody wiek aby
> dopatrywać sie zmian organicznych .( choć przyjdą i one przy trwaniu

jąkanie
Odsloniete szyjki zebow: co na to poradzic?
Pytanie o zęby
boli dziąsło!
prośba o przetłumaczenie takiego czegoś....