Złoto "brudzi" ???

1. Data: 2003-03-17 21:37:25

Temat: Złoto "brudzi" ???
Od: "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie pytanko... czy ktos wie dlaczego np. pojawia sie "brud" po
noszeniu zlota? Nie wiem czy to brud czy co to jest. Wyjasnie, ze nie jest
to jakas podroba. Dlaczego tak sie dzieje? Dlaczego nie dzieje sie to
codziennie tylko przez jakis czas, raz slabiej raz mocniej widac. Czy moze
to oznaczac jakas chorobe, bo o tym kiedys cos slyszalam...

Pozdrawiam
Alex

2. Data: 2003-03-17 23:20:53

Temat: Re: Złoto "brudzi" ???
Od: "JanuszHor" <j...@z...punkt.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
| codziennie tylko przez jakis czas, raz slabiej raz mocniej widac. Czy moze
| to oznaczac jakas chorobe, bo o tym kiedys cos slyszalam...

sprawdź próbę tego złota prawdopodobnie jest to 375 lub jeszcze gorzej
JanuszHor

3. Data: 2003-03-18 06:46:16

Od: "Tomo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> wrote in message
> [...]
> codziennie tylko przez jakis czas, raz slabiej raz mocniej widac. Czy moze
> to oznaczac jakas chorobe, bo o tym kiedys cos slyszalam...

hej,
na 90 % jest to wina zlota, a raczej zwiekszonej domieszki miedzi i innych
metali. Mialem podobny przypadek, ale po kilku reklamacjach w koncu zrobili
z "porzadnego zlota". Nigdy nie kupuj zlota, ktory ma kolor lekko
pomaranczowy.

Tomo

4. Data: 2003-03-18 16:58:13

Od: "Stranger/Obcy" <siralos(zabezpieczenie)@mail.icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> noszeniu zlota? Nie wiem czy to brud czy co to jest. Wyjasnie, ze nie jest
> to jakas podroba. Dlaczego tak sie dzieje?

Czyste zloto nie brudzi. W tym co masz więcej jest miedzi niż złota. :)

Stranger/Obcy
polecam:
http://www.totalizm.art.pl

5. Data: 2003-03-18 17:29:02

Od: "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stranger/Obcy" <siralos(zabezpieczenie)@mail.icpnet.pl> napisał
w wiadomości news:b57j4d$v23$1@topaz.icpnet.pl...

> Użytkownik "Aleksandra" <m...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
>
> Czyste zloto nie brudzi. W tym co masz więcej jest miedzi niż złota. :)

Hmm... czyli co? Nabrali mnie? Lancuch za 2,5 tys. i pierscionek z
brylantem? Wiec dlaczego nie brudzi caly czas, tylko w pewnych okresach
czasu. Poza tym dlaczego jednego dnia "brudzi" bardziej, innego mniej?
Dlaczego po kupnie przez bardzo dlugi okres czasu (okolo roku) zlotko nie
dawalo znac o sobie?

Alex

6. Data: 2003-03-18 18:02:01

Od: "Stranger/Obcy" <siralos(zabezpieczenie)@mail.icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasu. Poza tym dlaczego jednego dnia "brudzi" bardziej, innego mniej?
> Dlaczego po kupnie przez bardzo dlugi okres czasu (okolo roku) zlotko nie

Nie wiem. Nie jestem złotnikiem. Podejrzewam, ze skoro barwi to albo
zawartosc złota w zlocie jest duzo za mała (heeh, jak w filmie: cukru w
cukrze ;-)) i utlenianiu (patynacji) ulega inny metal mniej szlachetny -
miedz najprawdopodobniej. Albo łańcuch i pierscionek były grubo pozłacane z
zewnatrz i po pół roku sie wytarły.
proponuje spakowac bizuterie do torby i isc do prawdziwego złotnika -
najlepiej z daleka od miejsca gdzioe kupiłas. Niech ekspert sprawdzi co i
jak. Tylko nie mów mu o co chodzi, ale z obojętnościa w głosie każ mu
wycenic- tak jakbys zamierzała sprzedac. Wtedy powie Ci prawde co myslec o
tej bizuterii.

Aha, brylant tez warto sprawdzić bo może to ładne szkiełko jest ... spróbuj
uciąc nim szkło.
Brylant (obrobiony diament) prawdziwy zrobi ryse a podróba sie ukruszy. (
albo lepiej nic nie rób bo bedziesz mnie winić i idz do złotnika ;-)

Stranger/Obcy
polecam:
http://www.totalizm.art.pl

7. Data: 2003-03-18 19:17:51

Temat: Odp: Złoto "brudzi" ???
Od: "indalo" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> codziennie tylko przez jakis czas, raz slabiej raz mocniej widac. Czy moze
> to oznaczac jakas chorobe, bo o tym kiedys cos slyszalam...

z drugiej strony - pot jest winowajca -po stronie człowieka
zmaina składu potu (infekcje, zmiany hormonalne etc.) mogą spowodować
silniejsze utlenianie nieszlachetnego metalu

co do próby złota - rzeczywiście musi być niska

8. Data: 2003-03-18 21:15:43

Od: "agati\(aga\)" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> codziennie tylko przez jakis czas, raz slabiej raz mocniej widac. Czy moze
> to oznaczac jakas chorobe, bo o tym kiedys cos slyszalam...

Witaj!
Moze uzywasz jakis maści - tak od czasu do czasu ? I właśnie wtedy Ci sie to
pojawia ?
Ja tak mialam ze srebrem.

Pozdrowienia Agata

Ciśnieniomierze gdzie?
Odchudzanie-dieta niskowęglowodanowa
PŁYTKI CD ZA GROSZE!!!
skierowanie na USG tarczycy
usunięta tarczyca; a może coś jeszcze(?)