usunięta tarczyca; a może coś jeszcze(?)

1. Data: 2003-03-17 19:45:32

Temat: usunięta tarczyca; a może coś jeszcze(?)
Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie.
Moja mama miała niedawno operację usunięcia tarczycy. Przycyna: tarczyca
zmieniona po stanie zapalnym - guzki łagodne. Badania biopsyjne
(histopatologiczne) nie wykazały zmian rakowych. Badania krwi wykazywały
wzrastającą ilość hormonów tarczycy (nadczynność). Zalecenie: usunięcie
płata prawego i fragmentu cieśni tych najbardziej zmienionych. W trakcie
operacji usunieto jednak cały gruczoł tarczycy. Problem zaczął się po
operacji. Zaczęły występować objawy wskazujące na brak w organiźmie wapnia:
drętwienie, mrowienie, skurcze mięśni dystalnych odcinków rąk i nóg. Badania
krwi (jonogram) potwierdziły przypuszczenia.
Co jest przyczyną braku wapnia -chyba nie usunięta tarczyca?
Tarczyca wytwarza kalcytoninę hormon obniżający poziom wapnia w organiźmie.
Jeśli tarczyca usunięta -poziom wapnia powinien być duży.
Może jest za mało wytwarzanego parathormonu, który podwyższa stężenie
wapnia. Jeśli tak to może z tarczycą usunięto gruczoły przytarczyczne? -
Co sądzicie na ten temat?
JagP

2. Data: 2003-03-17 20:33:23

Temat: Re: usunięta tarczyca; a może coś jeszcze(?)
Od: "MarkBarnes" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przeczytaj w wypisie czy była to strumektomia totalna czy subtotalna?
mb

3. Data: 2003-03-17 20:53:00

Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarkBarnes" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> przeczytaj w wypisie czy była to strumektomia totalna czy subtotalna?
> mb
>
> wydaje mi się, że totalna (nie mam dostepu teraz do wypisu)
JP

4. Data: 2003-03-17 21:05:19

Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam, że gruczoły przytarczyczne wystepują w różnej liczbie u ludzi.
Podobno ponad 80% ludzi ma 4 przytarczyce, u pozostałych może ich być 3, 5,
6 lub 2. Nie zawsze są one położone za tarczycą, czasem znajdują się
wewnątrz tarczycy lub w śródpiersiu.
I wzwiązku z tym wzrasta prawdopodobieństwo nieświadomego usunięcia tych
gruczołów.

Szukam lekarzy-Polakow pracujacych w Niemczech.
Zabieg Bristowa
ISO w szpitalach
Medycyna komplementarna + prostata
problem z pielęgniarką środowiskową - prośba o radę