Zmiana renty

następny post »
From: "tetrus" <t...@p...fm>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Zmiana renty
Date: Wed, 28 Oct 2009 19:11:42 +0100

Witam
Posiadam rente socjalna i zastanawiam sie czy moglbym ja zmienic na rente
stala.
Trafilem na taki oto zapis
Staż uprawniający do renty
Okres składkowy i nieskładkowy wymagany do przyznania renty uzależniony jest
od wieku osoby, w jakim powstała niezdolność do pracy. Okres ten wynosi:

a.. 1 rok - jeżeli niezdolność do pracy powstała przed ukończeniem 20 lat,
b.. 2 lata - jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 20 do 22
lat,
c.. 3 lata - jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 22 do 25
lat,
d.. 4 lata - jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 25 do 30
lat,
e.. 5 lat - jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 30 lat.

U mnie wyglada, to tak ze skoczylem do wody majac 15 lat. Czyli musze
przepracowac 1 rok, bo wypadek mialem przed ukonczeniem 20 lat.
O tego czasu troche pracowalem, dzis to podliczylem (swiadectwa pracy) i
wyglaa, to tak:
- okres zatrudnienia od 18.10.1999 do 20.11.1999
- okres zatrudnienia od 01.03.2001 do 31.03.2001
- okres zatrudnienia od 15.02.2004 do 28.02.2005

Wychodzi mi, ze przepracowalem wymagany rok czasu i moim zaniem moge starac
sie o zmiane reny.
Czy dobrze licze i czy faktycznie moge sie starac? Jesli tak, to jak to
zalatwic i jakie dokumenty sa potrzebne?

Bede wdzieczny za wszelkie opinie i pomoc.
Tomasz

4551 (20091028) __________