Zmywarka - rdzewiejace sztuće.

1. Data: 2003-04-10 09:26:00

Temat: Re: Zmywarka - rdzewiejace sztuće.
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pete wrote:

> Sprobuj zmniejszyc ilosc soli i nablyszczacza

Ilosc soli zmniejszyc raczej trudno, ona albo jest albo jej nie ma.
Proponowalbym raczej przestawic regulator jej dozowania (dostepny gdzies w
okolicy zasobnika na sol na ogol) na bardziej miekka wode. Podobnie
nablyszczacz, choc ten chyba tu nic nie zmieni?

J.

1. Data: 2003-04-10 09:49:05

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b73db5$5t2$1@news.mch.sbs.de>, Jarek P. wrote:
> Proponowalbym raczej przestawic regulator jej dozowania (dostepny gdzies w
> okolicy zasobnika na sol na ogol) na bardziej miekka wode. Podobnie
BTW> To akurat zwiększy zużycie soli i IMHO miękka czy twarda woda nie mają
w tym przypadku nic wspólnego z rdzewienim.

> nablyszczacz, choc ten chyba tu nic nie zmieni?
Może zmienić, bo nabłyszczacz jest wyjątkowo agresywnym środkiem.

Niestety przekonałem się boleśnie, że zmywarka jest doskonałym testem dla
jakości materiału sztućców.
Po prostu trzeba kupić takie z naprawdę dobrej stali.

Artur Lipowski
--
http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

1. Data: 2003-04-10 09:54:48

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to powiem Ci że kupiłem w IKEI wcale nie najtańszy zestaw sztućców
i sprawdziłem, że miał oznaczenie "do zmywarek" a i tak zardzewiały po kilku
myciach.

Z poprzednio używanymi "Gerlach" nie było przez 4 lata problemu

Jarek

1. Data: 2003-04-10 10:00:16

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" wrote:

> Bujda na resorach:) Właśnie poelciałam sprawdzić - "Gerlach Poland
stainless
> steel" - rdzewieją!!!

Słuchaj jeżeli sztućce ze stali nierdzewnej rdzewieją to masz szansę na
Nobla. Zaczynam podejrzewać, że należy zacząc od definicji rdzy. Rdza dla
mnie to produkt ulteniania żelaza. Głównym składnikiem rdzy będą tlenki
żelaza koloru brązowego lub brunatno brązowego.
Czy takie zjawisko u Ciebie występuje czy tylko masz plamy (szare) na
sztućcach.
Zmywarek używam od 10 lat myłem najróżniejsze sztućce i nigdy mi nic nie
zardzewiało. Ale raz próbowaliśmy umyć w zmywarce deskę do krojenia
chleba:-)))))).

pzdr
mirek

1. Data: 2003-04-10 10:08:34

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thursday, April 10, 2003 12:00 PM,
osobnik >> Mirek Krasnowski <<, napisał coś takiego:

(...)
> Ale raz próbowaliśmy umyć w zmywarce deskę do
> krojenia chleba:-)))))).

Ja też umyłem. Tak czysta nie była nigdy przedtem :-)
Fakt, że się, ehm, zdeformowała po wyschnięciu, ale czyściutka była .

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-04-10 10:08:48

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Lipowski wrote:

> [...]

A gdzie tam? Wymieniacz jonowy zmiekcza wode a sol go regeneruje. Jak
przestawisz jego regulator na wode (dochodzaca!) bardziej miekka, to bedzie
mniej wykorzystany a zarazem sol...

> i IMHO miękka czy twarda woda nie
> mają
> w tym przypadku nic wspólnego z rdzewienim.

Tu nie wiem, stawialem poprostu na sama sol, ktora przeciez przechodzi po
trochu do komory myjacej.

> Po prostu trzeba kupić takie z naprawdę dobrej stali.

Mysle, ze to tez kwestia raczej "trafienia". Mam w domu naprawde niewymyslne
sztucce, kupione na jakiejs promocji, jakies stare gerlachy jeszcze i nic mi
nie rdzewieje. Natomiast na nie najtanszych nozach Nivella rdzawe naloty
pojawiaja sie jak najbardziej, ale jedynie przy raczce i schodza od jednego
przejechania scierki.

J.

1. Data: 2003-04-10 10:17:48

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek P. napisał:

> Ilosc soli zmniejszyc raczej trudno, ona albo jest albo jej nie ma.
> Proponowalbym raczej przestawic regulator jej dozowania (dostepny gdzies w
> okolicy zasobnika na sol na ogol) na bardziej miekka wode.

Sól służy jedynie do regeneracji wymieniacza jonowego. Zmniejszanie jej
dawkowania może prowadzić jedynie do niecałkowitego zmiękczenia wody do
mycia. Nadmiar nie może szkodzić w żaden sposób.

A rdzewieją sztućce gorszej jakości. Te naprawdę nierdzewne pozostają
bez skazy. Mam takie i takie! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2003-04-10 10:19:38

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirek Krasnowski wrote:

> Słuchaj jeżeli sztućce ze stali nierdzewnej rdzewieją to masz szansę
> na Nobla.

Mysle ze Nobla jednak nie dostanie. Stal nierdzewna nie rdzewieje doslownie,
ale jak sie ja polozy w rdzogennym miejscu, potrafi sie pokryc w miejscach
styku rdzawym nalotem, ktory schodzi nawet od przejechania palcem, ale
jednak czasem sie zjawia. Pewnie zalezy to od gatunku takiej skali, od
przyczyn rdzewienia i od miliona innych rzeczy, ale jest faktem.

J.

1. Data: 2003-04-10 10:23:21

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski wrote:

> Sól służy jedynie do regeneracji wymieniacza jonowego.

Chodzilo mi raczej o to, ze przeciez ta sol nie jest tam wykorzystywana z
100% i przechodzi w formie roztworu do komory myjacej.

> jej dawkowania może prowadzić jedynie do niecałkowitego zmiękczenia
> wody do mycia.

A to nie bedzie mialo aby tez wplywu na korodowanie? Miekka woda nie jest
bardziej agresywna chemicznie?

> A rdzewieją sztućce gorszej jakości. Te naprawdę nierdzewne pozostają
> bez skazy. Mam takie i takie! :-)

U mnie niestety jest odwrotnie. Tanie badziewne sztucce sa bez skazy a
rdzawym nalotem pokrywaja sie przy raczkach dosc dobre noze kuchenne.

J.

1. Data: 2003-04-10 10:28:32

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Mielczarek" wrote:

> No to powiem Ci że kupiłem w IKEI wcale nie najtańszy zestaw sztućców
> i sprawdziłem, że miał oznaczenie "do zmywarek" a i tak zardzewiały po
kilku
> myciach.

Przecież Krzysiek napisał, że masz nie kupować w marketach.:-)
Reklamuj nie widzę problemu.

pzdr
mirek

Lodowka do zabudowy.