Zniesienie lordozy (odcinek lędźwiowy)

1. Data: 2010-06-21 19:37:11

Temat: Zniesienie lordozy (odcinek lędźwiowy)
Od: "Krzysztof" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam skrzywiony kręgosłup Zniesienie lordozy (odcinek lędźwiowy) oraz
skrywienie prawostronne w górnym odcinku kręgosłupa lędźwiowego i dolnym
piersiowego.
Dużo pracuję przy komputerze (nie mam innego wyjścia) i boli mnie ten
odcinek lędźwiowy.
Kupiłem nawet podpurkę na fotel ale i tak pobolewa.

Pomyślałem sobie, kręgosłupa nie wyprostuję ale mogę wzmocnić mięśnie.
Na siłowni, jest maszyna która ćwiczy dokładnie ten odcinek. Nakłada się
powiedzmy
40Kg siada i odchyla plecy do tyłu. Cwiczenie nie jest obciążające,podczas
ćwiczenia mnie
nie boli mocniej. W następnych dniach trochę mocniej boli.
I teraz nie wiem czy ćwiczyć czy nie. Bo myślę że wzmocnienie tych mięśni
może
pomóc, ale nie wiem czy nie ma przeciwskazań przed takim ćwiczeniem.

Chciałbym też zapytać czy z tą wadą można biegać. Bardzo lubię biegać
(1-2x w tygodniu po 3-6Km) i wiem że to obciąża ten kręgosłup i torchę
potem też boli mocniej, ale bardzo nie chciał bym z tego rezygnować..

pozdrawiam
Krzysztof

2. Data: 2010-06-27 18:35:09

Temat: Re: Zniesienie lordozy (odcinek lędźwiowy)
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dużo pracuję przy komputerze (nie mam innego wyjścia) i boli mnie ten
> odcinek lędźwiowy.
Pracujesz w domu czy w pracy?

3. Data: 2010-06-28 22:11:24

Od: "Krzysztof" <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> Pracujesz w domu czy w pracy?

w pracy

4. Data: 2010-06-29 14:04:36

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof pisze:

> [...]
> mięśni może
> pomóc, ale nie wiem czy nie ma przeciwskazań przed takim ćwiczeniem.

Ja miałam podobny problem, tzn. u mnie wykryto częściowe zniesienie
lordozy lędźwiowej, było bardzo bolesne. U mnie seria dobrych masaży (na
tym odcinku) załatwiła sprawę. Oczywiście cały czas muszę uważać, żeby
nie przeciążać zbytnio kręgosłupa, ale problem właściwie zniknął. Z tym
że nie była to mocna zmiana u mnie.

> Chciałbym też zapytać czy z tą wadą można biegać. Bardzo lubię biegać
> (1-2x w tygodniu po 3-6Km) i wiem że to obciąża ten kręgosłup i torchę
> potem też boli mocniej, ale bardzo nie chciał bym z tego rezygnować..

Z bieganiem i w ogóle ćwiczeniami obciążającymi kręgosłup trzeba uważać.
Jeżeli nie masz nadwagi, to biegaj, ale ostrożnie, bo zbyt mocne
podskoki nie są wskazane. Ja biegałam i nie zaszkodziło mi, natomiast
niekorzystnie wpływały ćwiczenia aerobowe (z podskokami).

Ewa

Nadciśnienie, zawał
[ CROSS POST] Żyłkę na penisie
Unity stomatologiczne oms - włoska stylistyka
Główka niemowlaka
tańsze alternatywne leki