Zniżki dla niepełnosprawnych - jak jest teraz

1. Data: 2005-07-08 19:02:42

Temat: Zniżki dla niepełnosprawnych - jak jest teraz
Od: "Romek" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chciałem zapytac jakie są możliwości uzyskania zniżki na PKP. Jakto teraz wygąda?
Coś obiło mi się ouszy że trzeba mieć legitymację "Polski Związek Emerytów,
Rencistów i Inwalidów." Gdzie w warszawie jest oddział na ochocie? A moze sa
inne mozliwosciuzyskania zniżki?

Pozdro

Romek

2. Data: 2005-07-08 20:11:04

Temat: Re: Zniżki dla niepełnosprawnych - jak jest teraz
Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Romek" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Chciałem zapytac jakie są możliwości uzyskania zniżki na PKP. Jakto teraz
> wygąda?

Zobacz tutaj, na stronie PKP IC poświęconej ulgom ustawowym (link
bezpośredni): http://www.intercity.pl/42

Znajdź właściwą dla Ciebie grupę i kliknij na w kolumnie Szczegóły na
"Więcej", dowiesz się tam jakie dokumenty są potrzebne, aby skorzystać z
ulgi.

Pozdrawiam

Jeanne

3. Data: 2005-07-09 11:52:34

Temat: Odp: Zniżki dla niepełnosprawnych - jak jest teraz
Od: "Piotr Grela / interpio" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Romek <r...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...
> Chciałem zapytac jakie są możliwości uzyskania zniżki na PKP. Jakto teraz wygąda?
> Coś obiło mi się ouszy że trzeba mieć legitymację "Polski Związek Emerytów,
> Rencistów i Inwalidów--

Do uzyskania znizki PKP dla osoby niezdolnej na samodzielnej egzystencji - wymagany
jest JEDEN z dokumentow:

- wypis z treści orzeczenia komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia,
stwierdzający zaliczenie do
I grupy inwalidów,

- wypis z treści orzeczenia: wojskowej komisji lekarskiej podległej Ministrowi Spraw
Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) albo Szefowi Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego albo Szefowi Agencji Wywiadu, stwierdzający zaliczenie do I grupy
inwalidów,

- wypis z treści orzeczenia lekarza orzecznika ZUS, stwierdzający całkowitą
niezdolność do pracy i niezdolność do samodzielnej egzystencji,

-zaświadczenie ZUS, stwierdzające zaliczenie wyrokiem sądu do I grupy inwalidów bądź
uznanie niezdolności do samodzielnej egzystencji,

- wypis z treści orzeczenia lekarza rzeczoznawcy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego (KRUS) lub komisji lekarskiej KRUS, stwierdzający niezdolność do
samodzielnej egzystencji,

-zaświadczenie KRUS, stwierdzające zaliczenie wyrokiem sądu do I grupy inwalidów bądź
uznanie niezdolności do samodzielnej egzystencji,

+ dokument potwierdzajacy tozsamosc np. dowod osobisty

- legitymacja emeryta - rencisty policyjnego wydana przez właściwy organ
emerytalno-rentowy podległy MSWiA lub Ministrowi Sprawiedliwości, z wpisem o
zaliczeniu do I grupy inwalidów,

-legitymacja emeryta - rencisty wojskowego wydana przez właściwy organ emerytalny
podległy Ministrowi Obrony Narodowej, z wpisem o zaliczeniu do I grupy inwalidów,

-legitymacja osoby niepełnosprawnej, stwierdzająca znaczny stopień
niepełnosprawności, wystawiona przez uprawniony organ. (np. legitymacja PZERiI.
przyp.wlasny)

Podobna sytuacje i ja mialem - to jest nie znajomosc prawa przez kontrolerow.
www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=ulgi.html

Pozdrawiam Piotr Grela - (interpio)
www.handbike.pl

ile kosztuje proteza nożna