Odp: Zniżki dla niepełnosprawnych - jak jest teraz

From: "Piotr Grela / interpio" <i...@d...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Odp: Zniżki dla niepełnosprawnych - jak jest teraz
Date: Sat, 9 Jul 2005 13:52:34 +0200

Użytkownik Romek <r...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...
> Chciałem zapytac jakie są możliwości uzyskania zniżki na PKP. Jakto teraz wygąda?
> Coś obiło mi się ouszy że trzeba mieć legitymację "Polski Związek Emerytów,
> Rencistów i Inwalidów--

Do uzyskania znizki PKP dla osoby niezdolnej na samodzielnej egzystencji - wymagany
jest JEDEN z dokumentow:

- wypis z treści orzeczenia komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia,
stwierdzający zaliczenie do
I grupy inwalidów,

- wypis z treści orzeczenia: wojskowej komisji lekarskiej podległej Ministrowi Spraw
Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) albo Szefowi Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego albo Szefowi Agencji Wywiadu, stwierdzający zaliczenie do I grupy
inwalidów,

- wypis z treści orzeczenia lekarza orzecznika ZUS, stwierdzający całkowitą
niezdolność do pracy i niezdolność do samodzielnej egzystencji,

-zaświadczenie ZUS, stwierdzające zaliczenie wyrokiem sądu do I grupy inwalidów bądź
uznanie niezdolności do samodzielnej egzystencji,

- wypis z treści orzeczenia lekarza rzeczoznawcy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego (KRUS) lub komisji lekarskiej KRUS, stwierdzający niezdolność do
samodzielnej egzystencji,

-zaświadczenie KRUS, stwierdzające zaliczenie wyrokiem sądu do I grupy inwalidów bądź
uznanie niezdolności do samodzielnej egzystencji,

+ dokument potwierdzajacy tozsamosc np. dowod osobisty

- legitymacja emeryta - rencisty policyjnego wydana przez właściwy organ
emerytalno-rentowy podległy MSWiA lub Ministrowi Sprawiedliwości, z wpisem o
zaliczeniu do I grupy inwalidów,

-legitymacja emeryta - rencisty wojskowego wydana przez właściwy organ emerytalny
podległy Ministrowi Obrony Narodowej, z wpisem o zaliczeniu do I grupy inwalidów,

-legitymacja osoby niepełnosprawnej, stwierdzająca znaczny stopień
niepełnosprawności, wystawiona przez uprawniony organ. (np. legitymacja PZERiI.
przyp.wlasny)

Podobna sytuacje i ja mialem - to jest nie znajomosc prawa przez kontrolerow.
www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=ulgi.html

Pozdrawiam Piotr Grela - (interpio)
www.handbike.pl