Znowu Polska wybrała populizm

31. Data: 2005-10-25 06:06:05

Temat: Re: Znowu Polska wybrała populizm
Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...peel> napisał(a):

> A możesz jaśniej?
> Znaczy się nie będę mogła zatrudnić się we własnej firmie?

A teraz możesz? Przy jednoosobowej DG?
ER
PS. Uważam, że wymuszanie samozatrudnienia to patologia.

32. Data: 2005-10-25 06:15:36

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Hmm, emeryci już swoje przepracowali.

Więc dlaczego jeśli chcą nie moga pracować aby im ktoś nie zabrał emerytur ?

ZUS)

> Super. Tylko z czego niby wypłacać świadczenia emerytom teraz i w
najbliższej
> przyszłości? (Pierwsze osoby, których składki są inwestowane, odejdą na
> emeryturę za mniej dwadzieścia-trzydzieści lat).

Nie rozumiem co chciałaś napisać?

Obecnie banda biurokratów przejadą te pieniądze licząc na ciągłe
dofinansowanie z budżetu, nie płaci do OFE, bo przeciez kary pokryje budżet,
każe mi wpłacać moje pieniadze na swoje durnowate konta, zmieniając co trzy
miesiące jakieś grosze, wszyskie po to aby mieć więcej biurokratycznej
pracy.

Osobiście bym obsługę typu ZUS wystawił na przetarg, emerytury do ktorych
dokłada Państwo były dalej finansowane przez Państwo, tyle tylko że działał
by rynek w którym 3, 4 firmy ubezpieczeniowe biły by się o obniżkę kosztów
ich obsługi oraz o samych klientów oto aby chcieli być a takim funduszu.

Pracujący płacili by sami na swoje emerytury.

Jacek

33. Data: 2005-10-25 06:38:03

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <j...@w...pl> napisał(a):

> Więc dlaczego jeśli chcą nie moga pracować aby im ktoś nie zabrał emerytur ?

Ja rozumiem to jako ochronę rynku pracy. Przy tak wysokich narzutach emeryci
tworzą po prostu nieuczciwą (bo beznarzutową) konkurencję. Ale

> najbliższej
>
> Nie rozumiem co chciałaś napisać?

To, że przy tym systemie nie da się wszystkiego odkreślić "grubą linią". Bo
pieniądze na wypłaty obecnym emerytom tak czy inaczej idą z budżetu (co sam
niżej przyznajesz), ergo - z _Twoich_ składek

> [...]
> miesiące jakieś grosze, wszyskie po to aby mieć więcej biurokratycznej

Tzn. jak Ty sobie wyobrażasz aktualizację składek? Bo chyba (?) jakieś
minimalne być muszą?

> Osobiście bym obsługę typu ZUS wystawił na przetarg, emerytury do ktorych
> dokłada Państwo były dalej finansowane przez Państwo, tyle tylko że działał
> by rynek w którym 3, 4 firmy ubezpieczeniowe

Jeśli państwo, to nie rynek, niestety. Skąd niby wziąć te grube miliardy jak
nie z bieżących składek? Zauważ, że mówimy o milionach osób i kilkudziesięciu
latach!

biły by się o obniżkę kosztów
> ich obsługi oraz o samych klientów oto aby chcieli być a takim funduszu.
>
> Pracujący płacili by sami na swoje emerytury.

No i wracamy do punktu wyjścia - skąd wziąć pieniądze na świadczenia dla
osób, które na swoje emerytury odłożyć nie mają szans.
ER

34. Data: 2005-10-25 06:38:59

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

35. Data: 2005-10-25 06:39:35

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

36. Data: 2005-10-25 06:40:01

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

37. Data: 2005-10-25 06:43:40

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djki0d$h3g$1@inews.gazeta.pl>
Ewa Ressel <r...@g...pl> pisze:

> A teraz możesz?

A nie? Jestem zatrudniona we własnej firmie.

> Przy jednoosobowej DG?

Ale dg samo z siebie jest niejako zatrudnieniem.
W przypadku sp. z o.o. nie wystarczy być jej współwłaścicielem, by dostawać
z tego tytułu wynagrodzenie i mieć ubezpieczenie w ZUS'ie. Trzeba się
(samo)zatrudnić. Zrozumiałam, że Jacek pisze o zakazie takiego właśnie
samozatrudnienia. Byłaby to paranoja, jakich mało.

> PS. Uważam, że wymuszanie samozatrudnienia to patologia.

Oczywiście. Podobnie jak wspomniany przez Jacka zakaz.

--
PozdrawiaM

38. Data: 2005-10-25 07:11:44

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...peel> napisał(a):

> A nie? Jestem zatrudniona we własnej firmie.

No nie, bo nie masz praw pracowniczych. Nie masz prawa do urlopu, wolnego na
opiekę nad dzieckiem i nie dostajesz wynagrodzenia.

> Ale dg samo z siebie jest niejako zatrudnieniem.

Ja rozumiem zatrudnienie jako podpisanie z kimś tam umowy o pracę.

> [...]
> (samo)zatrudnić. Zrozumiałam, że Jacek pisze o zakazie takiego właśnie
> samozatrudnienia. Byłaby to paranoja, jakich mało.

Ja, w przeciwieństwie do Jacka, proponuję zachować spokój. Przedwyborcze
tokowanie to jedno, a życie drugie.
Zauważ, że także PO (na którą ostatecznie głosowałam) nie szczędziła obietnic.
Choćby 3x15 (nie powiem, podobałoby mi się :-), które miało być wprowadzone
już od 2006 r. A przecież wiadomo było, że na tak szybki ruch żadnych szans
nie było.
A zaciekłość Gazety Wyborczej (oraz mediów pokrewnych - Polityki i Tok FM) w
tej kampanii początkowo mnie zdumiewała, potem żenowała, a na końcu zaczęła
śmieszyć.
ER

39. Data: 2005-10-25 07:30:50

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel <r...@g...pl> napisał(a):

[ciach!]

Bardzo przepraszam za wielokrotne posty - piszę przez serwer "Gazety" i chyba
ostatnio za dużo psioczyłam na Najbardziej Opiniotwórcze Medium w Polsce z
jego rednaczem na czele...
ER

40. Data: 2005-10-25 07:45:15

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Ressel" <r...@g...pl> napisał

> No nie, bo nie masz praw pracowniczych. Nie masz prawa do urlopu, wolnego
> na
> opiekę nad dzieckiem i nie dostajesz wynagrodzenia.

I w ten sposób pięknie mnie zniknęłaś :)
Mam prawa pracownicze, prawo do urlopu, wolnego na opiekę nad dzieckiem i
dostaję wynagrodzenie.
Jestem pracownikiem w całym tego słowa znaczeniu. We własnej firmie
oczywiście.

> Ja rozumiem zatrudnienie jako podpisanie z kimś tam umowy o pracę.

Mam podpisaną umowę o pracę.
Oczywiście nie piszę teraz o dg, lecz o sp. z o.o., ale to też jest przecież
"swoja firma".

PozdrawiaM

Czy ja jestem nienormalny
ślub a rodzinnne
Komórki macierzyste szansa na zdrowie i życie
Zdrada co dalej ? CDN
Renta rodzinna