Żółknące liście roślin wodnych

1. Data: 2004-08-21 12:12:35

Temat: Żółknące liście roślin wodnych
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich
I mam prośbę.
Dostałem list z prosbą o poradę i chciał bym prośić znawców tematu o
konsultację mojej diagnozy. Cyt.:

"...Mam nowe oczko wyłożone folią o poj.ok. 10 m3 i głębokości od ok.130 cm.
Nasadzonych jest kilkanaście odmian roślin, poza pistią są to rośliny dobrze
zadomowione w naszym klimacie, od pałki i tataraku do strzałki, moczarki itp.
Niektóre rośliny jak tatarak, pałka żabieniec rosną lecz w krótkim czasie
liście stają się żółte i zamiarają. Kolor liści młodych jest też jasnozielony,
blady. Żabieniec kwitnie, ale ma tylko kilka najmłodszych liści bo starsze
usychają. Moczarka wsadzona kilkucentymetrowa nie wykazuje żadnego przyrostu.
Osoka przezimowała i zmarniała na wiosnę. Podobnie bobrek. Liście grzybieni po
zmianie barwy z fioletowej na zieloną prawie natychmiast zmieniają ją na żółtą,
choć kwitną. Ryby czują się dobrze, przyrastają. Oczko jest nasłonecznione, pH
ok. 6,5. Rośliny posadzone "wg zasad".
Mam filtr Aquael Maxi, który pracuje ok. 14 godzin na dobę. Więcej nie mogę,
gdyż korzystam z prądu gzrecznościowo. Woda w czasie zmieniała swoją barwę.
Była zielono-brudna, potem się wyklarowała, potem znów zielona. Najpierw
tworzył się osad czerwonobruntny, potem urosły glony nitkowe. Obecnie glony te
zanikły i pojawił się osad intensywnie ciemnozielony. Nie stosuję żadnej
chemii.Co może być powodem,że rośliny żółkną..."

Podejrzewam iż pośpiech właściciela oczka jest powodem tej sytuacji. Za szybko
wprowadzone ryby i młode rosliny do oczka. Brak bakterii nitryfikacyjnych (nie
zdążyły sie jeszcze wystarczajaco namnozyć (potrzeba ok 2 mieś.),jest powodem
dużej zawartości jonów amonowych lub amoniaku w wodzie (wynik przemiany materii
u ryb) oraz co się z tym wiąże bardzo mała ilość składników odżywczych dla
roślin (azotany).
Filtr nie zdaje egzaminu, zza krótka i z przerwami praca, co powoduje że
bakterie w filtrze nie mają szans sią namnożyć.Chcę zaproponować właścicielowi
nawóz o nazwie HYDROKOMPLEX. Dawkowany z umiarem w substrat. Ponadto proponuję
zwiększyć pH wody z 6,5 na 6,8 -7,5, zapobiegnie to rozwojowi glonów. Proponuję
w tym celu zastosować kwaśny torf o pH 3,5.

Wdzięczny będę za ew. inne propozycje dotyczace tego problemu.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

2. Data: 2004-08-21 15:21:05

Temat: Re: Żółknące liście roślin wodnych
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl>
> [...]
> konsultację mojej diagnozy. Cyt.:
>
> "...Mam nowe oczko wyłożone folią o poj.ok. 10 m3 i głębokości od
[...]
> Podejrzewam iż pośpiech właściciela oczka jest powodem tej sytuacji.
[...]

Powodem jest decyzja o założeniu sztucznego ekosystemu i tak dalej
trzeba trzymać.
;-)
Lub puścić na żywioł.
:-)

> Ponadto proponuję zwiększyć pH wody z 6,5 na 6,8 -7,5,
> zapobiegnie to rozwojowi glonów.
> Proponuję w tym celu zastosować kwaśny torf o pH 3,5.

Naprawdę po dodaniu kwaśnego torfu pH się zwiększy?
Czyżby torf działał zasadotwórczo podobnie jak kwaśna [zjedzona]
"cytryna"?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---