Żona tyrana i zboczeńca

1. Data: 2002-07-15 15:58:21

Temat: Żona tyrana i zboczeńca
Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozmawiałem kilka dni temu z kolegą sędzią o sprawach z jego praktyki.
Opowiedział mi o przypadku kierowcy tira, który wykorzystywał seksualnie
swoje dwie córki kiedy miały 14 i 13 lat. Zabierał je ze sobą na wyjazdy
zagraniczne pod hasłem poznawania świata. Starsza była kiedyś u cioci na
feriach i wygadała się. Ciocia zawiadomiła policje. Dziewczyna zlożyła
zeznania na policji i w prokuraturze. Jak doszło do sądu skorzystała z prawa
odmowy składania zeznań. Cała rodzina zrobiła o samo. Ta dziewczyna też.
Zresztą zanim doszło do sądu zdążyła wyjść za mąż w wieku lat bodajże 17.
Żona tego faceta od początku wszystkiemu zaprzeczała. Przepisy są takie, że
nie można wykorzystać zeznań złożonych przed policja i prokuratorem jeżeli
przed sądem odmówi się składania zeznań. Mój kolega jest pewien że ten facet
jest winien, ale będzie musiał go uniewinnić z braku dowodów. Mówił też że
znakomita większość kobiet, których mężowie biją swoje żony i dzieci odmawia
składania zeznań przed sądem. Tzn po jakiejś awanturze zawiadamiają policje
ale wycofują się najpóźniej przed sądem. Przy następnej sprawie czasem mówią
że one już raz zgłaszały ale sąd nic nie zrobił. A nie mógł nic zrobić bo
odmówiły składania zeznań.

Uważam że żona takiego kierowcy tira jest współodpowiedzialna za krzywdę
swoich córek. Prawdopodobnie więcej dla niej znaczą zarobki męża niż córki.
A te wszystkie żony mężów tyranów są także współwinne, przynajmniej ze
względu na brak staranności w wyborze partnera i ojca swoich dzieci. Jeżeli
pozwalają się bić to ich problem. Ale dlaczego pozwalają bić swoje dzieci.
Szanowni zebrani zapewne uważają że kobiety są niewinne bo sa chore i cierpią
na syndrom żony alkocholika.

Prosze o uwagi.

Pozdrawiam
kis

1. Data: 2002-07-15 17:43:56

Temat: Re: Żona tyrana i zboczeńca
Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kis Smis":

> [...]
> A te wszystkie żony mężów tyranów są także współwinne, przynajmniej ze
> względu na brak staranności w wyborze partnera i ojca swoich dzieci.

Mogę się tylko zgodzić z Tobą. Kobiety bite przez mężów rzadko wzbudzały we
mnie współczucie. Najczęściej ponoszą w ten sposób konsekwencję swojej
głupoty.
Trafna uwaga dot. dzieci. I to jest problem. :-((((((

pozdro
amnesiac

1. Data: 2002-07-15 18:50:36

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kis Smis wrote:

> [...]

> przed sądem odmówi się składania zeznań. Mój kolega jest pewien że ten facet

Troche wody w Wisle minelo od czasu mojej wizyty w sadzie jako
poszkodowanego, ale pamietam, ze wtedy Wysoki Sad przypominal (a nawet
uzupelnial) zeznania oskarzonych z protokolow prokuratury.

Flyer

1. Data: 2002-07-15 19:31:25

Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:agures$fga$1@news.gazeta.pl...
<...>

> Prosze o uwagi.

karac, resocjalizowac, terapeutyzowac czy pozostawic własnemu losowi
jestem za, prosze okreslic granice i okazac sprawny mechanizm stosowania

1. Data: 2002-07-15 22:12:34

Od: s...@i...pl (Settembrini) szukaj wiadomości tego autora

Kis Smis, pisze Pan:
> [...]
> Szanowni zebrani zapewne uważają że kobiety są niewinne bo sa chore i cierpią

Nie wydaje mi się, że są całkowicie niewinne. Myślę, że taka kobieta ma
duże szanse na "wyrwanie" siebie i dzieci z niemiłej sytuacji. Kobiety,
które nie starają się tego zrobić szkodzą sobie, ale to jest ich własny
wybór. Gorzej, jeśli w podobnej sytuacji znajdują się również dzieci -
one niestety same nie mogą zbyt wiele zrobić, dlatego matka, która nie
stara się ich chronić jest odpowiedzialna nie za sytuację, ale za brak
udzielenia pomocy, który sytuację przedłuża i często pogarsza (mąż czuje
się bezkarny). To, że sama żyje z takim mężczyzną to zwykle jej własny
wybór. Wydaje mi się jednak, że Polska nie sprzyja rozwiązywaniu takich
sytuacji... To jednak jedynie subiektywne odczucie, mimo, że poparte
kilkoma przykładami... Mimo to z większości podobnych sytuacji jest
jakieś wyjście lepsze, niż tylko trwanie, które niszczy życie kobiecie i
dzieciom (te młodsze mogą mieć później kłopoty natury psychicznej
związane z niemiłymi wspomnieniami z dzieciństwa).

--
___________
Settembrini

1. Data: 2002-07-15 22:51:03

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Szanowni zebrani zapewne uważają że kobiety są niewinne bo sa chore i
cierpią
> na syndrom żony alkocholika.

Wcale nie, uwazam tak jak ty - zony rowniez winne,
a ten strach to zaslona dymna, ucieczka przed odpowiedzialnoscia,
byc moze nawet po to sie nakreca takie wrazenie: "zastraszona",
zeby zepchnac z siebie odpowiedzialnosc...
normalka na tym swiecie, inni winni tylko nie ja
Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-07-16 00:10:22

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Szanowni zebrani zapewne uważają że kobiety są niewinne bo sa chore i cierpią
> na syndrom żony alkocholika.

To przecież najzupełniej oczywiste, że żony, które wiedzą
o znęcaniu się nad dziećmi, nie mówiąc już o molestowaniu
i nic z tym !!natychmiast!! nie robią są współwinne.

> Prosze o uwagi.

Proszę uprzejmie:)
E.

1. Data: 2002-07-16 07:21:09

Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> Troche wody w Wisle minelo od czasu mojej wizyty w sadzie jako
> poszkodowanego, ale pamietam, ze wtedy Wysoki Sad przypominal (a nawet
> uzupelnial) zeznania oskarzonych z protokolow prokuratury.

Żeby usunąć Twój dysonans poznawczy, uprzejmie informuje że masz racje co do
tego że wyjasnienia oskarzonego złożone wcześniej na piśmie odczytuje się na
rozprawie. Natomiast zeznania świadków, którzy skorzystali z prawa odmowy
zeznań nie odczytuje się i nie stanowia dowodu w sprawie. Jest to stara
zasada że nikogo nie można zmusić do świadczenia przeciwko swojej rodzinie.
Oskarżonym był kierowca tira, a świadkami jego żona i córki.

1. Data: 2002-07-16 09:52:45

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kis Smis wrote:

> [...]
> zasada że nikogo nie można zmusić do świadczenia przeciwko swojej rodzinie.
> Oskarżonym był kierowca tira, a świadkami jego żona i córki.

O dzieki Ci wielkie :). Ale nadal mam dysonans. Co prawda wiem, o
wyjatku dotyczacym rodziny, ale dla mnie to idiotyzm, ze nie mozna
wykorzystac wczesniej zlozonych zeznac w prokuraturze. Z punktu widzenia
logiki - te zeznania JUZ zostaly zlozone i mozna je (by bylo?)
potraktowac jako kolejny dowod w sprawie.

A z drugiej strony - facet jest pewnie tzw. jedynym zywicielem rodziny,
tudziez mieszka nadal z zona w jednym tzw. gospodarstwie domowym.

Flyer

1. Data: 2002-07-16 12:14:13

Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> logiki - te zeznania JUZ zostaly zlozone i mozna je (by bylo?)
> potraktowac jako kolejny dowod w sprawie.

Zgadzam się z Tobą, że to idiotyczne. Mój kolega uważa, że przepisy powinny
byc zmienione i jezeli ktoś złożył zeznaniania prokuratorowi, to powinny się
liczyć i koniec. Chyba ma racje.

> A z drugiej strony - facet jest pewnie tzw. jedynym zywicielem rodziny,
> tudziez mieszka nadal z zona w jednym tzw. gospodarstwie domowym.

Podziwiam twoje poczucie rzeczywistości. Facet rzeczywiście był i jest
jedynym żywicielem rodziny. Jest takie okropne powiedzonko "dać dupy za miskę
zupy" Wszystko jest oki jeśli to własna dupa. Sory za wulgarność.

Pozdrawiam
kis

Dziwne instynkty?
Psychonaliza a buddyzm