Zupa z serków topionych?

1. Data: 2004-07-01 14:11:06

Temat: Zupa z serków topionych?
Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam sporo serka topionego? Może macie pomysł na jakąś smakowitą zupę-krem?

pozdrawiam łasuchów:)

1. Data: 2004-07-01 14:13:39

Temat: Re: Zupa z serków topionych?
Od: aga <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

umywalka_pentagonalna wrote:

> Mam sporo serka topionego? Może macie pomysł na jakąś smakowitą zupę-krem?
>
> pozdrawiam łasuchów:)

Moja ulubiona zupa serowo-porowa. Dużo pora pokroić w talarki, wrzucić
na gotującą wodę, wsypać vegetę albo inny "ulepszacz". Na patelni
podsmażyć mięso mielone, wrzuć do gara z porami. Odlać trochę wywaru do
mniejszego garnka, wrzucić serki topione i rozprowadzić tak aby nie było
grudek. Całość dodać do zupy, doprawić świeżo zmielonym pieprzem.
Zajadać ze świeżutką bagietką.

Agnicha

1. Data: 2004-07-01 14:16:26

Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"aga" <a...@t...pl> wrote in message

> Moja ulubiona zupa serowo-porowa. Dużo pora pokroić w talarki, wrzucić
> na gotującą wodę, wsypać vegetę albo inny "ulepszacz". Na patelni
> podsmażyć mięso mielone, wrzuć do gara z porami.

mielone mięso w zupie? jakoś tego nie widzę...

1. Data: 2004-07-01 14:30:57

Od: "umywalka_pentagonalna" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam fajny pomysł na wykorzystanie serka topionego. Może Wam też się
przyda:

Sos serowy do makaronu:
To jest sos na bazie beszamelu.
Rozpuścić w rondelku 1 łyżkę masła.Jak się rozpuści dodać 1 łyżkę mąki i
zasmażyć chwilkę nie dopuszczając do ściemnienia lub przypalenia.Teraz wlać
ok.2 szklanki mleka 2% od razu wszystko naraz.Dokładnie mieszając
doprowadzić
do wrzenia i mieszać aż sos zgęstnieje.Doprawić solą pieprzem i świeżo
startą
gałką muszkatołową.Dodać teraz 3 lub 4 trójkąciki sera topionego i trzymając
na
małym gazie mieszać aż serki się rozpuszczą.Można dodać też starkowany ser
gouda lub parmezan,jak kto woli.Przyprawy też w/g smaku.Sos gotowy.

1. Data: 2004-07-02 08:39:24

Od: aga <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

umywalka_pentagonalna wrote:
> "aga" <a...@t...pl> wrote in message

> mielone mięso w zupie? jakoś tego nie widzę...

spróbuj zatem :-)

1. Data: 2004-07-05 08:12:04

Od: "Deni" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kolezanka mi polecala zupe z serka topionego, nie mialam jeszcze czasu
sprobowac, ale podobno jest wysmienita.
Bierzemy tyle wody ile chcemy miec zupy, gotujemy ja i do gotujacej wciskamy
serek topiony (najlepiej ten w "kielbaskach"). Dodajemy go tak dlugo az
osiagniemy konsystemcej zupy krem. Obieramy ogorki (najlepiej zwykle
gruntowe sa bardziej aromatyczne), na litr wody to wypadalo osiem zwyklych
ogorkow. Scieramy je na tarce o duzych oczkach i wrzucamy do zupy, chwile
gotujemy, doprawiamy sola i pieprzem i gotowe. Do zupy mozna dodac groszek
ptysiowy.

Deni
5646

czym nakarmic znajomych???
przetwory z czereśni
"bez pracy są czasem super kołacze!!" ;)
nalewka z czereśni
zapiekanka